MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 19:55:41

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  MS forskning
| | |-+  kommende stamcellebehandling
« forrige næste »
Sider: 1 2 [3] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: kommende stamcellebehandling  (Læst 5134 gange)
Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #30 Dato: 21 Februar 2010, 11:18:42 »

Jeg vil mene at CCSVI skal ordnes først.

Dr. Simka i Polen har ret lang ventetid, men der åbner en anden i Polen som begynder at skrive op i marts-april, men i Bulgarien er der ikke så lang ventetid efter hvad jeg har hørt.

Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #31 Dato: 21 Februar 2010, 12:02:55 »

Jeg vil også mene, at det er en god ide at få fixet sin CCSVI før stamcellerne. Hvis de 2 ting kommer lige efter hinanden tror jeg at det er ligemeget - men alt tyder på, at får man fixet sin CCSVI så stopper man MS-nedturen.

Der er netop startet en tråd på thisisms.com - "Stanford Relapses?" (http://www.thisisms.com/ftopict-10334.html) - her skriver folk som er blevet opereret for op til 9 mdr siden i Stanford om hvordan de har det idag. INGEN har fået det værre - ALLE har fået det bedre! Catfreak har endda stoppet sin Tysabri medicin.

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Anders
Hero Member

Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #32 Dato: 21 Februar 2010, 18:03:58 »

mit problem er et jeg ikke vil til bulgarien da jeg ikke er særlig tryk ved det.. polen er ok da dr. simka har gjort det mere end 300 gange.. stanford gad jeg også godt...  men jeg tror ikke at det gør så meget hvis det sker med et halvt års mellemrum.. og nu har jeg en god åbning til stamceller inden sommer... men måske skal jeg trække den lidt...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
kenneth
Full Member

Beskeder: 114

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Svar #33 Dato: 22 Februar 2010, 18:42:48 »

Hej Anders

Nu besluttede jeg mig for stamceller INDEN CCSVI kom frem - men hvis muligheden var der for at få 'The lib. treatment' inden stamceller ville det være at foretrække.

'The lib. Treatment' sørger jo for at det toxiske miljø i hjernen ikke bliver ved med at være der og laver nye skader. Så for at lave det OPTIMALE miljø til stamcellerne ville det sikkert være bedst at starte med CCSVI'en og vente 3-6 måneder og så få stamceller.

Jeg er sikker på at stamcellerne vil hjælpe mig selv om jeg får dem før CCSVI-behandling - men jeg skal helt sikkert 'med på CCSVI-vognen' når jeg er tilbage i DK igen om 3-4 uger og får styr på økonomien...

Mvh

Kenneth
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.562

Vis profil
« Svar #34 Dato: 25 Februar 2010, 22:22:52 »

Tak, Kenneth - du har hjulpet mig en lille smule. Nu skal du bare høre.

Jeg sad jo forleden dag og så dine små videoer på din hjemmeside. O g på den ene af dem lgde jeg mærke til, at fys´en holdt en ispind mod din fod, så reflekserne fik den til at bevæge sig lidt.

Min højre fod er en total dropfod. For en måned siden kunne jeg lige "løfte" forfoden et par millimeter, når jeg sad i min lænestol med benene oppe på skamlen. Efter at jeg har været meget forkølet fornylig, kan jeg ikke bevæge foden mere,den er bare død. Jeg kan bevæge den en anelse til siden, men overhovedet ikke løfte den mere. Det er muligt at forkølelsen ikke har noget at gøre med, det kan være tilfældigt at det skete samtidig med at bevægeevnen forsvandt.

Nuvel, men jeg sad for lidt siden i min lænestol igen, og kom til at tænke på dit is på foden. Jeg kender godt de ryk, det kan give med reflekser, når noget rører ved foden. Så jeg tænkte, at det skal da lige prøves.

Først prøvede jeg at stikke med en nål, men da jeg har føleforstyrrelser omkring det nederste af benet, kunne jeg ikke mærke det, og der skete ingenting.

Men men men. Jeg er kilden, og har altid været det. Så jeg prøvede at tage sokken af, og kilde mig selv under foden. Og jeg skal lige love for, at så kom reflekserne igen. Foden spjættede, og jeg kunne løfte forfoden en anelse. ikke meget, men lidt, og jeg kunne jo overhovedet ikke før.

Så  nu har jeg tænkt mig at sidde hver aften og kilde mig selv under foden, så der kommer en lille bitte minimal smule bevægelse i de små  muskler, der skal løfte foden. Det har de sikkert godt af.

Så tak for hjælpen!  Alle kneb gælder, også at kilde sig selv.
« Sidste ændring: 25 Februar 2010, 23:58:00 af Lisa.T » Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #35 Dato: 26 Februar 2010, 21:04:02 »

Hej Kenneth,

Har lige læst fra din dagbog. Super spændende og interessant læsning.

Keep up the good work

Brian      
« Sidste ændring: 23 Marts 2010, 12:46:35 af BR » Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #36 Dato: 26 Februar 2010, 23:24:32 »

Lisa:
Fedt at det kan hjælpe dig. Når reflekserne aktiveres bruges musklerne også sammen med nervesignal frem/tilbage fra hjernen.
Når de stryger mig med is er det 3 tryg-tørre smelte vand hurigt væk(ellers kan det aktivere andre muskler end den ønskede)-og jeg skal spænde foden i 5 sek.
Dette gøres 10 gange i træk eller til musklen ikke reagerer på kulden mere.
Det er VIGTIGT at der stryges den rigtige vej - den ene vej får musklen til at trække sig sammen og den anden vej til slappe af.....

Så øvelsen er en kombination af nerve-aktivering, muskeltræning og derved opbygning/gendannelse af signalbaner......

De bruger is på MANGE muskler - bl.a. mine baglår.

mvh

Kenneth
Logget
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #37 Dato: 09 Marts 2010, 21:35:27 »

Hej Alle

Så vender jeg tilbage til DK i morgen. Her er virkelig sket fremskridt mens jeg har været her.
Bl.a. er min blærefunktion blevet meget bedre og jeg er holdt op med at tage 'blære-krontrollerende medicin'. Min balance er meget bedre, jeg er blevet opmærksom på hvordan jeg skal bevæge mig rigtig, er ved at smide 'dårlige gamle vaner', fået træningsprogram med hjem, fået kroppen fuld af nye stamceller som er ved at gendanne noget af det ødelagte, min gang er meget bedre, o.s.v.

I kan se 'min dagbog' på www.stamceller-til-kenneth.dk og følge mine fremskridt både hernede og når jeg kommer hjem.

Jeg var i medierne inden jeg tog afsted og er allerede blevet kontaktet ang opfølgende interviews - så lad os håbe at politikerne og lægerne sørger for at vi i DK også kan få stamceller. Ikke kun MS patienter for det kan hjælpe rigtig mange mennesker.

Følger spændt med i ccsvi-indlæggene og glæder mig til at komme til Frankfurt med Anders.

Mvh

Kenneth
Logget
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #38 Dato: 21 Oktober 2010, 12:37:29 »

Hej alle

FEDT at der også kommer noget gang i brugen af stamceller i 'lille DK' :-)

http://www.berlingske.dk/danmark/blod-fra-navlesnor-redder-kraeftsyge

Jeg har lavet en 'update' og lagt på min hjemmeside under 'min dagbog'

Mvh
Kenneth
www.stamceller-til-kenneth.dk
Logget
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #39 Dato: 06 Februar 2011, 21:59:27 »

Går så småt og tænker på at tage en "lille" tur til kina... tror at stamceller er næste skrit for mig.. men skal nok lige give min maravan behandling de 4-6 måneder som de siger der går før det virker.. så skulle der gerne være hul i stenten og så celler eller en tur oven i .. så  bliver jeg nok et helt nyt menneske
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Lis
Gæst
« Svar #40 Dato: 07 Februar 2011, 01:21:47 »

Hej Anders!

Var gået i seng, men måtte stå op igen og svare på dit indlæg . . .

Jeg var for ca. 10 dage siden i Bangalore og undersøge omkring Stamcellebehandling på et lækkert internationalt hospital med megen ekspertise indenfor dette felt.

Jeg skal til Bangalore en gang mere til forhandlinger og undervisning, før jeg sætter behandlingen op som nyt rejsetilbud til danske patienter.

Prisen for behandling i Indien ligger langt under prisen i Kina, - ca. det halve.

Du er velkommen til i løbet af sommeren at skrive mig en mail, hvis du er interesseret i at høre mere.

Stamcellebehandlingen henvender sig til mange sygdomme, ikke kun MS.

Stamcellebehandling er fremtiden.

De bedste hilsner

Lis

P.S. Anders, - hvordan går det i AoL - har du taget flere kurser og bruger du, hvad du har lært om åndedræt?? Jeg besøgte Ravishankar i sidste uge også, det var en oplevelse ud over mine vildeste forventninger!
« Sidste ændring: 07 Februar 2011, 02:16:04 af Lis » Logget
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #41 Dato: 11 Februar 2011, 23:17:43 »

hej lis.. jeg har en ven i kina som er en af de førende inden for stamceller.. han stod bla. bag det forsøg som har gået verden rundt med en mus som de havde brækket ryggen på og skåret alle nerver... den fik de til at gå igen... kina er utroligt langt fremme i forhold til mange andre lande og de skyldes deres store tilgang til foster stamceller da de ha utroligt mange aborter... nu er de så kommet en den længere og arbejder næsten kun med ens egen celler.. jeg regner med at tage derned d. 25 så jeg lige kan høre alt.. så vidt jeg har forstået har de fundet en måde at gøre det på uden at bombe en med kemo... ja jeg bruger mine aol vejrtrækninger.. jeg kom desværre ikke til hans seminar... har ligget syg så har ikke kunne så meget.. men dit projekt lyder spændende..
Logget

Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #42 Dato: 12 Februar 2011, 09:18:02 »

Hejsa Anders....
Ønsker dig en kanon tur til Kina, og spændende at høre hvad du lærer om nye indvendinger på stamcelle området..... :-)
Hilsen Leif.... Ps: Jeg er også ved at pakke kufferten, næste lærdag drager jeg til Indien for at hilse på Lis..... Hii...
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Sider: 1 2 [3] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: