MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:34:28

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Medicin i hverdagen..
« forrige næste »
Sider: 1 [2] 3 4 ... 12 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Medicin i hverdagen..  (Læst 9881 gange)
Per West
Gæst
« Svar #15 Dato: 15 Marts 2010, 14:03:04 »

http://dk.sanofi-aventis.com/produkter/Copaxone.pdf

Jeg valgte Rebiffen fordi jeg så får en slags weekend, hvor jeg ellers skulle stikke hver dag. Rebiffen skulle være det mest effektive, og det dyreste, efter hvad de siger ude på den neurologiske.

Jeg læste et sted, at der var lavet undersøgelser, hvor effektiviteten af 1/2 og hel dose, 22/44 blev sammenlignet, og så vidt jeg kunne læse mig til, var der ingen forskel i effektiviteten, mht. attacks. Det jeg lurede på, var om jeg så kunne slippe med 1/2 bivirkning.

Men det kunne jeg ikke diskutere med min kontaktsygeplejerske, desværre. Jeg skal bare gøre som der bliver sagt, så jeg sagde bare: Ja, ja mor. Jeg skal nok.... Chokeret
Logget
lene71
Gæst
« Svar #16 Dato: 15 Marts 2010, 18:43:42 »

Mht. Rebif44 og nåleindstillinger  Grin er det apperatet du mener eller er det manuelt ,du mener, jeg har begge dele og skal titreres op frs den 25-3 igen derfor skal jeg over på den manuele i en periode. Jeg er ikke ret vild med de der pile,  ;Dog hvis de kan blive mindre er det totalt lykke!!

Er der andre der får nærmest kæmpe huller efter injektion- ej det er lidt overdrevet men huller der kan ses med det blotte øje, og som ikke går væk igen :-\det kommer da ikke til at se særligt pænt ud efter nogle år, kan man gøre noget ved det??? eller er det bare at acceptere<?
Logget
Per West
Gæst
« Svar #17 Dato: 15 Marts 2010, 18:51:31 »

Det er apparatet jeg mener. http://www.youtube.com/watch?v=iPw85aVSpww

Som alle amerikanere bruger hun meget tid på snak, før hun viser Rebifferen frem...  Chokeret
Logget
lene71
Gæst
« Svar #18 Dato: 16 Marts 2010, 20:03:17 »

takker Grin
Logget
lene71
Gæst
« Svar #19 Dato: 16 Marts 2010, 20:11:46 »

Nu har jeg tjekke den siden , men det er ikke den model jeg har - tror det er den jeg kalder manuel Grin Men den skal jeg også bruge i en mdr. tid. men normalt skal jeg bruge denne her
¨                                                    http://www.rebismart.dk/da/index.html

Logget
Per West
Gæst
« Svar #20 Dato: 16 Marts 2010, 20:25:40 »

Deee er godt nok for dårligt at jeg ikke har såen en smart rebiffer. På den anden side efterlader den så ikke store huller i lårene. Jeg bruger nu mest numsen, og der kan jeg jo ikke se hvor store huller der er.. Rullende øjne
Logget
Sophiesnation
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #21 Dato: 17 Marts 2010, 14:18:29 »

Jeg startede med Avonex i oktober '08 og fik det simpelthen så dårligt (influenzasymptomer i op til 2 dage), at jeg i oktober '09 stoppede med det.
Nu er jeg startet på Copaxone og jeg vil ikke sige, at jeg elsker det, men det er sgu meget tæt på, sammenlignet med Avonex Blink

Jeg tager det hver aften omkring 18-19 stykker og får ingen bivirkninger andet end en lille subkutan hævelse, som man ikke kan se.
Jeg afspritter injektionsstedet, da jeg ved, at jeg kunne få en større irritation pga. min diabetes.
Jeg bruger ikke auto-injektor, da jeg synes det er rart at holde det så simpelt, som muligt.

Til gengæld var jeg ikke tilfreds med skarpheden/slibningen af selve nålen, så jeg kontaktede Sanofi-Aventis og forhørte mig, om det ikke var noget, de kunne gøre noget ved, da jeg med mange års insulinpen-erfaring ved, at det kan lade sig gøre, at lave nåle, der nemmere glider ind i underhuden.
Jeg fik svar med det samme (SUPER kundeservice) og de kunne fortælle mig, at de lige nu er igang med at skifte alle nåle på de forfyldte sprøjter ud, så de bliver skarpere og mere brugervenlige Smiley
Logget
Per West
Gæst
« Svar #22 Dato: 17 Marts 2010, 20:43:25 »

Mht. skarphed af nål, er vi Retro-Rebiffere heldige. Nålen er meget tynd, og skarpheden OK. Dog mistænker jeg den sandsynligvis kinesiske arbejder, som står og sætter dem på, for at lide af en lidt underlig humoristisk sans, og duppe spidsen på hver ca. 7. ned i bordet som han monterer ved, hvilket resulterer i at hver anden dag er "spil kylling dag".   Tvær ?-?-?-?- Chokeret
Logget
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #23 Dato: 17 Marts 2010, 22:11:35 »

Sophiesnation:

Jeg skiftede til Copaxone forleden, og jeg fik forklaringen på at nålen er lidt sløv - nemlig at det er rebif nåle de bruger.
Hun sagde også, at de snart sætter nye og skarpere/spidsere nåle på.

Jeg bruger iøvrigt en autoinjector til Copaxone.

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Per West
Gæst
« Svar #24 Dato: 17 Marts 2010, 22:14:34 »

Copaxone er kun for tøsedrenge.... Cool
Logget
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #25 Dato: 18 Marts 2010, 10:45:19 »

Aha - og hvad så med Rebif? Er det for masochister så? haha  Grin
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Per West
Gæst
« Svar #26 Dato: 18 Marts 2010, 11:59:29 »

Machokist og machokist..... Lidt machokist er man vel altid... Mange Rebifbrugere er addicted til det finske spil kaldet "Jörge".  Cool Cool Cool Cool Chokeret Cool Cool
Logget
Per West
Gæst
« Svar #27 Dato: 18 Marts 2010, 14:43:35 »

En anden snak... Er andre end mig udsat for smerter i nakke og skuldre? Jeg træner, men træningen afbrydes ofte, fordi jeg får en ømhed som er ret generende i nakke og skuldre.

Den ser ikke ud til at gå væk igen, selv om jeg så slapper lidt af med vægtløfteriet.

Er ømhed i nakke og skuldre et sclerosesymptom, eller er det bare en muskelskade? Spørgsmålstegn
Logget
lene71
Gæst
« Svar #28 Dato: 18 Marts 2010, 20:27:55 »

Jamen jeg er også ret "ny" medicinbruger Smiley derfor skulle der noget til for at lokke! Derfor den flotte en og den skriver "hej Lene" når jeg tænder den ,og så er medicinen doseret og alamerer når der er problemer m.m - rigtig smart Grin

Er der virklig forskel på de nåle der? uhh - nu tør jeg ikke  Græder Græder Græder Græder hader nåle, ej det skal nok gå.

Logget
lene71
Gæst
« Svar #29 Dato: 18 Marts 2010, 20:36:35 »

Hov ,det med nakke og skuldere - stråler ud fra starten af nakken. Jeg har det som om det brænder og isner på samme tid,og er også nødt til at stoppe hvad jeg er igang med. Samtidigt med har jeg svært ved at løfte armene over hovdet i længere tid.

Tænker tit over om det hænger sammen med sclerosen , eller om jeg bare er slap Chokeret
Logget
Sider: 1 [2] 3 4 ... 12 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: