MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:52:56

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Medicin i hverdagen..
« forrige næste »
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Medicin i hverdagen..  (Læst 9883 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #150 Dato: 21 August 2010, 13:54:23 »

Det er rigtigt - Ameds er i nærheden af Warszawa. Men ifølge deres maskot - den ene af ambulance-chaufførerne - så er Krakow det eneste rigtige sted at tage hen, hvis man vil være turist i Polen. Der skulle være flot.

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #151 Dato: 21 August 2010, 19:57:42 »

Hej Ann.
Åh ja......jeg er ved at løbe sur i placeringerne. Troede, at både AMEDS og Euromedic lå i Katowice (i nærheden af Krakow)
Jeg er næsten sikker på, at Marie fik problemer efter hjemkomst, for hun vidste ikke helt om det var jetlag eller andet der generede.
AMEDS bliver vist også mit valg, hvis/når jeg beslutter mig Smiley

Hej Lis.

Med DSB tager det 18,5 t. til Katowice med 4 omskiftninger, så man skal da tage en dyb indånding inden man tager på den tur med kørestol/scooter og oppakning. Smiley Tror nu også, at nogle flyrejser er billigere end toget.

Christian - fløj du virkelig begge veje? Har du været til kontrol dernede?

Man bliver klogere hver dag
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Lis
Gæst
« Svar #152 Dato: 21 August 2010, 21:45:10 »

Hej igen Tut

Jeg kan godt se, hvis man har brug for hjælpemidler, - så er en togrejse til Polen ikke spor attraktiv.

Jeg har taget toget nogle gange, for at prøve andre måder at rejse på end med fly.

Hilsen
Lis
Logget
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #153 Dato: 21 August 2010, 22:02:00 »

Mener bare at hende Marie-Louiseskrev i et blad eller herinde, at det nok var pga. alt for høj aktivitet derovre. at den klappede sammen. Hun nåede ikke hjem inden..men jeg ved nok ikke alt Smiley

Og aldrig nogensinde om jeg tager toget..det er da vældig omstændigt og stessende..især hvis man er på hjul.
Fly fra KBH. koster ca. 1.200,- og tager et par timer.
Jeg ville så med fra Jylland..har jeg dog ingen pris på pt. Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #154 Dato: 22 August 2010, 14:50:02 »

Nej Lis, det er en direkte flyvetur fra KBH til Warzawa.

For mig vil det dog være længere, da det er nemmere for mig at flyve fra Jylland..men skal flyves til KBH først  Forseglede læber
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #155 Dato: 22 August 2010, 16:49:23 »

Hejsa Ann....

Må jeg tillade mig at fortælle at var det mig blev det klart fra Hamburg at turen startede i luften... :-)  Meget nemmere/billigere at komme til Hamburg end København og meget billigere at flyve fra Hamburg, tur retur Hamburg- Warzawa  1714kr med en direkte flyver, stik lige den....... Smiler. Og problemer med at komme til Hamburg kan du jo prøve at sende mig et luft kys..... Griner.

Hilsen Leif...
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #156 Dato: 22 August 2010, 18:56:01 »

Hej Leif.. Grin

kan meget vel forestille mig at Hamborg lufthavn er svær at overskue..især når man ikke kender den Smiley Og man sparer kun 500,-
Hvad så med parkering af bil osv.? Diesel til Hamborg?..den besparelse er da hurtig væk Blink
 Tunge Keep on dreaming mht luftkys..  Humørgrin
Logget

Leif
Sr. Member

Vis profil
« Svar #157 Dato: 22 August 2010, 19:27:50 »

Hmm.... Ann....

Er nu ret sikker på at det er væsentligt billigere at komme til Hamborg end til København.......... Såfaktisk er det mere end 500kr... Smiler.  Så må jeg jo drømme videre........ Hvad nu hvis jeg kommer og klarer opvasken ??

Leif.....
Logget

Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #158 Dato: 22 August 2010, 19:31:14 »

Har undersøgt priser..sendte dig også en mail på et tidspunkt.
Billet KBH. - Wazawa tur/retur koster ca. 1.200,-

Tunge Har opvaskemaskine.. Humørgrin
Logget

Leif
Sr. Member

Vis profil
« Svar #159 Dato: 22 August 2010, 20:46:31 »

Hmm... Spørgsmålstegn..
Logget

per west
Gæst
« Svar #160 Dato: 23 August 2010, 13:15:55 »

Warzawa. Det lyder som en dyr medicin?  Spørgsmålstegn
Logget
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #161 Dato: 23 August 2010, 17:40:34 »

Ann:
Hvem udbyder Kbh-Warszawa t/r for 1200 kr. direkte? Har kun fundet dem til 1600-1700 kr. (LOT - SAS)
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #162 Dato: 23 August 2010, 18:52:32 »

Hej Tut,

det er også med SAS..men prisen stiger alt efter hvilken periode, man vil afsted i.
Har kigget priser næste år
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #163 Dato: 23 August 2010, 21:08:51 »

Har alle herinde set svaret på S-foreningens hjemmeside, mht medicin for SPMS'ere? Jeg må indrømme at jeg er forvirret.

http://www.scleroseforeningen.dk/da/Spoerg-eksperterne/Spoergsmaal/Laeger/Medicinsk%20behandling/2010-08-19-17926%2012%2002.aspx

En person med SPMS spørger, om man skal fortsætte med sin medicin, selv om der ikke har været attacks i 9 år. Jeg spørger af uvidenhed og manglende erfaring med medicin. Er SPMS ikke netop kendetegnet ved, at der ikke er attacks? Er medicinene ikke beregnet på at stoppe/forsinke attacks? Når ikke der er attacks, hvad skal medicinen gøre godt for? Lægen mener, at han godt kan fortsætte. Kan nogen fortælle mig  med hvilket formål? Skal han tage medicin for medicinens skyld? Er der nogen, der kan forklare mig, hvad der sker her?

For lige at gøre det HELT klart, jeg opfordrer INGEN til at opgive deres medicin!! Det er noget, man skal afgøre med sig selv, sin krop og sin læge.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #164 Dato: 23 August 2010, 21:24:16 »

Efter hvad jeg ved, kendetegnes SPMS ved at have færre attaks end RRMS. Derfor kan det også være svært at bedømme helt nøjagtigt.
Men selv om der ikke ofte er attaks bliver ens tilstand stille og roligt dårligere. Og det kunne være pga. medicin, at der ikke er oplevet flere attaks..hvem ved, om det blusser op igen, hvis medicin fravælges.

Lille pip fra mig
Logget

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: