MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 20:03:29

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Medicin i hverdagen..
« forrige næste »
Sider: 1 ... 10 11 [12] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Medicin i hverdagen..  (Læst 10393 gange)
Derhansi
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #165 Dato: 23 August 2010, 23:19:37 »

Hey Lisa T

Tina startede også ud med RRMS der på et tidspunkt gik over i SPMS. I den forbindelse valgte vi at stoppe med Rebif, faktisk på opfordring af vores neurolog dengang, der heller ikke lige kunne få øje på formålet.

De Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Nina Ansbjørn
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #166 Dato: 24 August 2010, 13:37:55 »

Nu har jeg ikke fået medicin i mere end et par måneder, men det har været nok til, at jeg har fravalgt det igen, og jeg har nu ikke taget min medicin i et par uger.

Jeg har aldrig mærket så meget til sklerose før efter, at jeg begyndte at tage medicin. Vred

At have det dårligt hver anden dag (influenzasymptomer), udslæt der hvor jeg stikker mig, indvendige kugler som føles som golfkugler, der hvor jeg stikker mig, og ømme ben og mave, så jeg næsten ikke kunne sidde ned eller have min 8 kilo tunge (lette) hund på skødet mere - det forringede min livskvalitet meget, så jeg blev enig med mig selv om, at 25-30 % formindskelse når der kommer et attak ikke er medicinen værd.

Så næste gang jeg skal besøge skleroseklinikken får de smidt resten af medicinen i hovedet igen. Så kan jeg jo samtidig skrive til Bent Hansen, at meddele ham, at nu har han 96.000,00 mere at gøre med om året, da jeg ikke vil ha min medicin  Rullende øjne

Herudover er det værste for mig den afsindige hovedpine, som jeg døjer med, og det håber jeg, skyldes CCSVI, så når jeg (forhåbentlig) får min ballonudvidelse, håber jeg, at den forsvinder, og så forsvinder skleroseattakkerne jo også  Grin Humørgrin
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #167 Dato: 24 August 2010, 16:54:24 »

Lisa:
Man kan godt få attaker med SPMS. Symptomerne forsvinder bare ikke efter attakket, Man bliver på det trin som attakket efterlader en på.
Så det kan godt gå rykvis ned ad bakke.
Hvor man med RRMS, kan opleve at symptomerne forsvinder efter attakket.

Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
per west
Gæst
« Svar #168 Dato: 24 August 2010, 17:17:59 »

Nina. Det lyder som min egen oplevelse af mit scleroseforløb. De pokkers nakkesmerter får jeg stadig, hvis jeg lige skal lege vægtløfter, men de fortager sig hurtigere end forinden liberationen.

Skynd dig med den liberation. Med det i EDSS så er det bare med at få noget blod smidt igennem systemet.

Jeg ender nok med at tage til Polen for at få gjort arbejdet færdigt.  Smiley
Logget
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #169 Dato: 24 August 2010, 19:28:37 »

Hey Per

Lige mine ord. Jeg synes der går en klar tråd igennem de nuværende erfaringer : Jo lavere EDSS jo længere kommer man tilbage i retning af en normaltilstand.

Og Per : Se nu for h...... at komme afsted, du har jo fået fjernet det første plaster  Blink

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
per west
Gæst
« Svar #170 Dato: 24 August 2010, 19:53:45 »

Nu er hårene så småt ved at gro ud igen.. Tror lige jeg giver dem en gang silikonespray, inden det næste plaster bliver smasket på.. Chokeret
Logget
AnneHave
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 4

Vis profil
« Svar #171 Dato: 15 September 2010, 09:46:39 »

Hej med jer
Vil lige høre jeres erfaringer. Jeg får avonex hver uge, startede i juni 10, det går fint ikke de store bivirkninger, lidt træthed. Men derudover får jeg lidt Lyrica mod nervesmerter og mandolgin til de sidste smerter.

Jeg tager dagligt 300 mg mandolgin og oplever at jeg har kræfter til at lave noget, i mine gode perioder hvor jeg synes det går godt går jeg ned på halv dosis uden de store problemer, men så har jeg bare ikke så mange kræfter i benene til at gå rundt og i det hele taget at være til, feks. røre i en skål med fars, halv dosis har jeg ikke kræfter til det fuld dosis så går det meget bedre.

Nå men neurologerne mener måske jeg burde ud af maldolgin, hvilket de sikkert har ret i, men jeg synes det er som at vælge mellem pest eller kolera, for jeg vil gerne af med medicinen, men vil ikke lænkes til sofaen fordi jeg synes jeg mangler kræfter.

Er der andre der har nogle af de samme problemstillinger og hvad har i gjort ved det.

mvh Anne
Logget

38 år, attakvis sclerose diagnose maj 2010 har god effekt af nu 2 medrolkure og bruger avonex, men mangler kræfter og døjer pt med en dum arm
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #172 Dato: 16 September 2010, 17:45:41 »

Hej Anne.

Du burde oprette en ny tråd, der handler om Avonex (lige som Tysabri og Novantrone), så andre Avonexbrugere nemt kan finde den debat og udveksle erfaringer. Smiley

Det er ganske nemt at lave en ny tråd. når du står i medicin-gruppen er nogle knapper ovenover emnerne - én af dem står der 'Nyt emne' på.

Vh. Tut
« Sidste ændring: 16 September 2010, 17:48:06 af Tut » Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Sider: 1 ... 10 11 [12] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: