Forfatter Emne: Liberated! - Marie  (Læst 25462 gange)

Offline Mlrm

• Full Member
  • Marie
    • Vis profil
Liberated! - Marie
« Dato: 13 Marts 2010, 03:44:21 »
Liberated
Hej allesammen! Så er jeg blevet 'liberated' af Dr. Sclafani:-) det har været nogle hårde dage, men det var det hele værd. De fandt forsnævring i både højre og Venstre side. Det var først under selve operationen at det blev tydeligt hvad der egentligt var i vejen, da han undersøgte venerne indefra. Så doplerscanningen og mri'en gav kun et overfladisk billede af situationen, og under operationen fik man helt klar besked! Jeg følte en helt tydelig forandring fra det øjeblik han åbnede den første vene. Blev klar og vågen og var helt frisk under resten af operationen! I dag har jeg det godt, går bedre, er mere klar i hovedet og føler mig mindre stiv i kroppen:-) jeg skriver dette fra min mobil, så jeg vil ikke være på forum før mandag/tirsdag. Ha det dejligt allesammen! Kh Marie
« Senest Redigeret: 30 April 2010, 18:23:38 af hag »

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: Liberated! - Marie
« Svar #1 Dato: 13 Marts 2010, 07:30:30 »
Fantastisk Marie!

Tillykke med det - du er så vidt jeg ved den første frigjorte dansker! (haha!)

Fik du ballon eller stents?

christian
Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.

Offline BR

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 13 Marts 2010, 07:55:34 »
Super godt Marie. Bliver spændende og følge dig fremover..

Godt gået!   

Brian     
diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt -  liberated i Indien november 2010

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 13 Marts 2010, 08:10:54 »
Det lyder helt fremragende fantastisk.!!!

Jeg glæder mig til du kommer hjem og kan fortælle det hele.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 13 Marts 2010, 08:47:47 »
super faantastisk... hvor meget blev det så til af kr i sidste ende...????
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline cab

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 13 Marts 2010, 09:36:05 »
Det lyder næsten for godt til at være sandt.

Har du tænkt på at skrive dagbog et stykke tid fremover - du har helt sikkert en trofast læser i mig!

Hjertelig tillykke.
54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5

Offline Sønderjyde

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 13 Marts 2010, 09:50:55 »
Hej Marie..

Helt fantastisk læsning, bliver spændende at høre mere mandag eller tirsdag.. Man kan jo næsten ikke vente..:-)

Søren
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 36 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og tysabri og er nu på gilnya og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.

Per West

• Gæst
« Svar #7 Dato: 13 Marts 2010, 12:03:48 »
Rigtig mange gange tillykke. Marie. Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget livstykke du så er nu, hvor du er blevet fintunet. Syns egentlig du var helt fantastisk livfuld i forvejen. :D

Offline mchlbk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 13 Marts 2010, 12:12:17 »
Hvor lyder det bare fantastisk! Glæder mig til opdatering når du kommer hjem. :)
RRMS. Første attak '95. Dx '00. Rebif 7 år. Tysabri 5 år. Gilenya siden nov. 12. Påbegynder Tecfidera snart.

Offline kenneth

• Full Member
  • SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS
    • Vis profil
    • www.stamceller-til-kenneth.dk
« Svar #9 Dato: 13 Marts 2010, 14:41:00 »
FEDT :-)

1000 gange tillykke og godt gået - du er modig og sej :-)

Kenneth

Offline Mlrm

• Full Member
  • Marie
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 13 Marts 2010, 17:25:10 »
Tak allesammen! Det var med ballon, og prisen ligger ikke fast endnu, da sclafani stadig diskuterer med administrationen. Jeg ville kontakte dem personligt hvis i gerne vil have svar mht prisen. Det er tydeligt meget nyt for dem og da jeg er deres første udenlandske patient skaber det problemer med forsikringsselskaberne. Kh Marie:-)

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 13 Marts 2010, 18:40:00 »
Hey Marie.......

Supert dejligt at du har det godt, og ønsker det bedste for dig og dit helbred....... Wauev hvor fedt.........

Leif.....
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline Karina

• Jr. Member
  • **
  • Karina
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 14 Marts 2010, 20:08:30 »
Hej Marie Louise

Hjertelig til lykke med befrielsen  :). Jeg er som alle de andre meget, meget interesseret i at høre hele historien. Desuden er jeg meget spændt på at høre, hvad du har gjort med hensyn til det blodfortyndende medicin, og hvad du skulle betale.

Jeg fik nemlig blandt andet dette i en mail fra Holly Barr i onsdags:

PRICE FOR THOSE WITHOUT INSURANCE WE CAN COLLECT:

Yesterday we processed our first international case, who is having the procedure done today and ended up paying a total of 10,000 USD for all testing and preliminaries and the procedure itself.  This should give you the general idea but we can't formally state a cash price that conflicts with the customary rates we charge insurance companies.  We can assure you that this inner-city hospital is known for its sensitivity to a patient's ability to pay.  And I can further tell you that the method of payment used yesterday was an initial payment of 5,000 USD on a credit card.

Er det mon dig, hun referer til? Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår, hvad hun mener med "This should give you the general idea but we can't formally state a cash price that conflicts with the customary rates we charge insurance companies."Nogle bud? Er det også det, du henviser til, når du siger, du ikke har en pris?

Jeg forventer at finde en læge,der vil ordinere det medicin, vi skal have to mdr. efter behandlingen i løbet af kommende uge, og så er jeg lovet plads til behandling hos Sclafani a.s.a.p. - og så tager jeg til NY.

Men jeg synes, det er vigtigt, vi taler sammen om priser, vi får af de forskellige behandlere. Er det mig, der ser spøgelser, eller? Hvad siger I?

Nå men hvor om alting er, så er det bare så godt, at du er på den anden side, og at du oven i købet kan mærke en forskel. Til lykke  :)

Men jeg går ud fra, vi hører meget mere.

Mange frigjorte hilsner fra
Karina

Per West

• Gæst
« Svar #13 Dato: 14 Marts 2010, 21:31:08 »
"pris, der er i konflikt med den sædvanlige satser vi opkræver forsikringsselskaber", siger googleoversætter. Jeg tror der skulle have stået, pris der er i konflikt med de sædvanelige satser vi opkræver forsikringsselskaberne.
Der er nok tale om en nettopris, for behandlingen, for ellers er der vel ikke meget forskel på at rette buler ud i vener eller kaskoforsikrede biler, ovre i guds eget land.
Så der er sat en pris på enhver behandling som er godkendt, og det er vel den pris de nu også er i gang med at forhandle i Buffalo.

Jeg tror Marie Louise har taget dem med bukserne nede. Der er lidt tsunami over hende...  :D

Offline Louise

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 15 Marts 2010, 11:04:30 »
Hej Marie! Stort tillykke og hvor er du sej! Hvor vildt! Jeg glæder mig meget til at høre mere...'

Kh Louise
Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)