MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 20:13:44

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  hvordan føles et attak ?
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: hvordan føles et attak ?  (Læst 534 gange)
Sune
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 23

vores dejlige hund

Vis profil
« Dato: 26 Marts 2010, 21:17:38 »

Som overskriften siger "hvordan føles et attak ?" jeg har kun fået at vide, at jeg ikke vil være i tvivl, men hvordan føles det ?
Logget

Dianosticeret d.7/4-09, RRMS'er EDSS d.22/9-10 4.5
Anders
Hero Member

Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #1 Dato: 26 Marts 2010, 21:41:13 »

hej sune... dit spørgsmål er et som er meget svært at svare på... det kan være alt lige fra synsforstyrelser til ikke at kunne mærke hele sin krop... det er en sygdom som er forskellig preson til person og ikke mange er ens... men begynd at læg mærke til din krop og så begynd at læg mærke til evt. ændringer....
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Per West
Gæst
« Svar #2 Dato: 27 Marts 2010, 10:31:42 »

Et attack kommer langsomt glidende over i en ny tilstand over nogle dage. Man kan næsten forestille sig det som om en ledning langsomt afisoleres og strøsignalerne gradvist afledes. De lumske attacks mærker jeg ikke umiddelbart, for de har ikke med bevægeapperatet at gøre, men er mere noget med det kognitive, og de mærkes i sagens natur mere på det med at huske og have orden på hylderne inde i hovedkartoteket.

Da jeg startede på at tage Rebif44, var det lige som om at der kom attacks i klumper, og der gik noget tid, før det så blev stabile forhold igen. Det mest umiddelbare var at smagssansen forandredes over en uges tid, for så helt at forsvinde. Den er nu tilbage, og sikkert så god som den var forinden, men det stod på over et par mdrs. tid, før myelinen var reetableret. Og der kom en rungende fornemmelse i hørelsen, som stadig kommer og går. Katastrofalt for et medlem af en hifiklub, når man den ene dag, ikke kan høre venstre højtaler. Det som jeg lever med nu, er nok mere remanensen efter attaks, hvor jeg bliver fysisk træt hvis jeg skal gå langt, dvs. mere end 1 km, og så øges retnings- og balanceproblemer. Rungende lydindtryk når jeg er ude blandt mange, kommer og går fra dag til dag. Den mest irriterende rest efter attacks, er nok det med evne for det kognitive. Alle projekter bliver nemt uoverskuelige, for jeg kan ikke huske en dyt af hvordan jeg kom fra A til B, og jeg er nærmest på herrens mark, og skal starte på ny, når jeg så skal tilbage fra B til A.

Der er jeg meget afhængig af alle de GMS-navigationssattelitter som amerikanerne heldigvis har sat op. Håber ikke Kina finder på at fyre en neutronbombe af i stratosfæren, for så påvirker det min navigationsevne katastrofalt. Jeg er blevet meget afhængig af Tom Tom..  Spørgsmålstegn
Logget
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #3 Dato: 27 Marts 2010, 13:40:58 »

Hej
Jeg tror vi 1014 nervebaner, så sandsynligheden for at to med MS oplever nøjagtig det samme er lille.
Jeg sprang det med RRMS over og gik lige til SPMS, da jeg fik diagnosen, men de "ryk" jeg har haft ned ad trappen til kørestols butikken i kælderen, har altid været sammen med feber, og jeg spurgte nogle "kollegaer" om det samme engang jeg var i Haslev. Han sagde at han havde også kun attaker sammen med feber, men de fleste har det nok uden. Men er det en inflammation, der ødelægger vores Myelin, kan det vel godt passe.

Er der forresten andre der skal til Haslev i tiden mellem 17/5 og 11/6??
vh
Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
lene71
Gæst
« Svar #4 Dato: 30 Marts 2010, 20:49:29 »

Mit første attak - Brummen i foden ,som langsomt spredte sig op af benet,efter et par dage begyndte jeg at falde /snuble hele tiden, dette endte ud i en dropfod. Efter 2 mdr. kom det i det andet ben- præcist det samme, efterfølgende bredte det sig til hele under kroppen. forsvandt efter ca. 1 år. sidste attak gik igen ud over venstre ben og arm , fik styrings besvær og rystede hver gang jeg brugte benet elller armen. men har åbenbart haft mange små bitte attaker ,som jeg ikke har mærket nogwt videre til Tvær bl.a. nystagemus - blæreproblemer.

Ja og pt. har jeg problemer med at jeg ikke helt kan bedømme afstand , fx når jeg træder ind af en dør, balder lige ind i dørkarmen , og mit ene lår har det som om jeg har fået et trælår.

Har fået medrol i 3 dage , som har taget de værste symptomer, men syntes man bliver totalt opustet og blå mærker over ingen ting, ikke så godt når jeg baldere ind i alt muligt ,som ikke lige flytter sig Grin Grin
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: