MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:44:53

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Patientberetninger - danske
« forrige næste »
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Patientberetninger - danske  (Læst 11154 gange)
per west
Gæst
« Svar #60 Dato: 10 Juni 2010, 13:33:38 »

Det lyder jo som en genfortælling af min oplevelse hos Vogl, bortset fra at jeg ikke kunne få lov at betale, og at han har hævet prisen med 200 €, og at han ikke roste min hjerne for at se sund ud. På CD-en er der sidst i serien en billedserie som benævnes Flow. Hver flowsekvens er vist vist på 3 billeder. Hvis du summerer alle Flowsekvenser, 1 gang pr. sekvens kan du finde den mængde blod som forlader din hjerne, og så holde det op imod hvad der bør være tilstede ved en gennemsnitshjerne, og derved beregne en procentuel reduktion i forhold til de iflg. Sillesen oplyste 1000 ml/min.

Lidt mindre hos kvinder..... 1450 gr. hjerne for mænd og 1.300 gram hjerne for kvinder x 50 ml/min pr. 100 gram.

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Sammenlignende_anatomi_og_fysiologi/hjerne/hjerne_(Menneskehjernen_-_Blodgennemstr%C3%B8mning)

Giver vist en rimeligt fornemmelse af hvor alvorligt det er...

Men rart at fornemme at der er noget man kan rette op på, synes jeg. Så tillykke med dine forsnævringer.. Grin
Logget
per west
Gæst
« Svar #61 Dato: 10 Juni 2010, 17:11:52 »

Egentlig er Dr. Vogl selv et bevis for at han ikke har ubetinget ret i hans postulat omkring at veneforsnævringer opstår som følge af sclerose, for Dr. Vogl har selv en veneforsnævring i sin venstre jungolaris, og lider tilsyneladende ikke af sclerose, med al den energi han udløser igennem en arbejdsdag.

På den anden side, så er det ikke urealistisk at forestille sig, at efterhånden som jern aflejres som følge af det første bakterie eller virusangreb i hjernen, vil filteret i hjernen, ( det kapillære netværk) blive mere og mere tilstoppet, da hjertet jo pumper og suger stigende forceret på grund af et løbende forøget iltbehov til hjernen, forårsaget af, at jerneaflejringerne selv begynder at forbrænde ilt. Denne Ptryk/Psug -trykdifferens i et lukket kredsløb vil resultere i at venen, som jo nærmest er som en cykelslange, som følge heraf gradvis indsnævres yderligere, hvorfor nye plaks opstår, hvorfor nye jernophobninger opstår, hvorfor yderligere behov for ilt opstår, hvorfor yderligere veneforsnævring kan detekteres, hvorfor yderligere tryk i hjernen opstår, hvorfor yderligere fejl i den osmotiske blod/brainbarriere opstår, hvorfor yderligere jern ophobes, hvorfor... http://forlag.fadl.dk/sample/87-7749-303-6/11.pdf  Summasumarrum.. Skynd jer at få åbnet for systemet, så hjernen kan gå fra et lukket til et åbent system, og så meget internt ophobet stof som muligt kan blive udlet til rensningsanlægget...

Se selv figur 11.1

Konklusion er at uanset om der er gener som koder for forsnævrede vener eller gener som koder for at nogle er særligt følsomme for virusangreb, så er det vigtigste at få så meget gennemstrømning som det er muligt, etableret i sin hjerne, for at rense ud i skadeligt stof som findes der. Skadeligt stof som er lang mere skadeligt i et lukket system, end som det er i et åbent system, hvor koncentrationen er lav, blot som følge af en naturlig fortynding og udledning.
Logget
Camilla R.
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 55

Vis profil
« Svar #62 Dato: 13 Juni 2010, 11:05:34 »

Hej Per West,

Tak for din gode og detaljerede respons på mit referat af mit Voglbesøg. Jeg har kigget på CD`en, og det er meget fascinerende altsammen, men jeg aner ikke, hvad det er, jeg skal kigge efter i forhold til forsnævringer. Så tak for din vejledning ud i kunsten at regne trykflowet ud! Det vil jeg forsøge at gøre, når jeg får en ledig stund. I øvrigt meget interessant, at Vogl selv har veneforsnævring uden at være MS patient...
Og også tak for din malende opsummering af, hvor afgørende vigtigt det er med en sund gennemstrømning af hjernen. Jeg vil også "liberates", spørgsmålet er bare hvor og hvornår.
Men du, Per, drager til Vogl hér sidst i juni, ikke? Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med indgrebet, og jeg er ikke i tvivl om, at Vogl er yderst professionel og kompetent.
Logget

Diagnosticeret sept 2008. Attakvis sclerose. Symptomer siden 2001. Funktionsnedsættelser i højre side af kroppen. Har fået Tysabri i ni måneder. EDSS 3
4kløver
Newbie
*

Beskeder: 7

Vis profil
« Svar #63 Dato: 13 Juni 2010, 13:36:40 »

Hei Camilla,

Det er nok ikke enighet i fagmiljøet om at Vogls påstand om at "CCSVI ikke en forløber for, men en følge af MS"

Se f.eks. denne tråden på TIMS; http://www.thisisms.com/ftopict-12135.html
Logget
per west
Gæst
« Svar #64 Dato: 13 Juni 2010, 14:09:34 »

Jeps Camilla. Jeg drager til Vogl til reluminering den 04.07 sammen med et udpluk af familien. Noget spændt på hvad som så sker, for basalt set. Hvis veneforsnævring er medfødt, hvilket jeg tror det er, inderst inde, så ved jeg jo egentlig ikke rigtig hvem jeg er, for jeg har aldrig mødt den Per som er oppe på fuldt blus.

Det er næsten synd for mine omgivelser, for der blir nok en fandens til larm så.

Når jeg skal hjem.

Gad vide om min gamle mor i det hele taget vil være ved mig, i den situation.

Og hvad koster det ikke i øl, hvis jeg skal være fuld en aften..  Spørgsmålstegn
Logget
Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Svar #65 Dato: 22 Juni 2010, 14:47:52 »

Hej med Jer.
Jeg har fået tid til scanning hos Dr. Vogl den 30 Juni.

Rita
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #66 Dato: 22 Juni 2010, 14:55:21 »

Hej Rita - velkommen til!

Tillykke med det-  det var hurtigt!

Har du iøvrigt prøvet vores "Skrå Seng" koncept ?

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Benedikte
Jr. Member
**

Beskeder: 57

Vis profil
« Svar #67 Dato: 22 Juni 2010, 18:41:25 »

Hej Alle.

Jeg fik i dag tid scanning d.12 juli og evt. behadling d.14 hos dr. Vogl og i går i Polen til sep. så nu er det jo så man skal tage et valg  Spørgsmålstegn

KH Benedikte
Logget

PPMS. 2001. Kørestol /10 m rollator 2010.EDSS 7.0
per west
Gæst
« Svar #68 Dato: 22 Juni 2010, 21:07:24 »

Jeg har nu stor tiltro til Vogl, og jeg kan godt li hans ret effektive facon. Kan være det er fordi min far kommer dernede fra?
Logget
per west
Gæst
« Svar #69 Dato: 07 Juli 2010, 12:12:41 »

Jeg må hellere lige indsætte et "Aber Dabei" omkring Dr. Vogl, for han er nu lige smart nok, når nu han i patientens egen interesse, blot vil liberate den ene side, og så afvente hvordan resultatet falder ud. Jeg fik besked om at jeg skulle være 4 dage i Frankfurt, da jeg tog derned, bookede hotel fra Søndag til og med torsdag, og fik så allerede tirsdag at vide, at nu kunne jeg godt køre hjem.

Afmelding hos hotellet, som heldigvis godt kunne lade sig gøre.

Beskrivelsen af min behandling er som hos John, med afsluttende RT-scanning, og så får jeg forhåbentlig en CD tilsendt, for maskinen virkede ikke da sekretæren prøvede at fremstille den, dernede.

Oprindelig, da jeg spurgte hos Vogl, kostede hele proceduren med MRV-scanning og dobbeltsidet liberation 4.000 € komplet. Nu har jeg så betalt ca. 1.000 € for MRV-4.000€ for 1/2 procedure, og så skal der gå 6 mdr. og så bliver det til "reduceret" pris på 3.000 €. Det sidste fik jeg oplyst, da jeg foreslog 2.000, så mumlede han de 3...

Så lige pt. er hans pris 8.000 € + 200 for nytilkommere til MRV, og ingen efterkontrol som f.eks MRV.... Det er nok en god ide, lige at tænke sig om, inden man begynder at vove sig ud, for processen virker rimelig irreversibel, når først man starter... Tvær
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #70 Dato: 07 Juli 2010, 12:23:12 »

Selv om Vogl måske er en knalddygtig læge, så forekommer hans argumentationer  mig ikke at være helt "kosher".

Men der er heldigvis mange andre steder, man kan blive behandlet. Og billigere.....
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
per west
Gæst
« Svar #71 Dato: 07 Juli 2010, 12:56:57 »

Det har du vist ret i Lisa. Jeg sagde det til ham forinden jeg blev sendt til klargøring, og han mumlede bare, at det vil han beslutte når han gik i gang med operationen. Lidt en sjov oplevelse, hvor man kan følge sonden fare rundt, og på et tidspunkt skiftede den pludselig retning, og tog en tur hen over men skjoldbruskkirtel, men standsede så.
Jeg tænkte ellers, fedt, nu tager han venstre side også, men han skulle bare lige tage en perfusionsmåling (trykmåling) fortalte han efterfølgende da jeg spurgte.

Det med at kunne høre blodet strømme, er vist mest bare når ballonen udløses igen, og det skete 2 gange oppe ved højre øre. Det gjorde lidt avs, og jegh adverede ham on, at nu kom sonden snart ud igennem mit højre øre. Det svarede han heller ikke på, men gav den lige et par "pump" til...

Men han var dog ikke så gridsk, at han ikke tog begge stenoserne i højre side, men jeg er ikke sikker på at jeg kan anbefale ham, så "dygtig" som han er blevet. Dog er jeg sikker på, at han reelt set, er en meget dygtig og kompetent vaskulog, som befinder sig milevidt fra at lytte til de svar man giver ham på de spørgsmål han stiller.

Han kender nemlig svarene på forhånd, og spørger vist blot for et syns skyld.  Rullende øjne
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #72 Dato: 07 Juli 2010, 13:01:37 »

Korrekt Lisa - og nu endda med 3-12 måneders garanti.....

Ameds er billigere end Vogel kan jeg se, idet man får det hele lavet fra starten, og derfor kun betaler for en operation.

Mht garanti-reparation - det må jeg snakke med dem om når jeg kommer derned ... på SØNDAG!  Chokeret

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
per west
Gæst
« Svar #73 Dato: 07 Juli 2010, 13:18:11 »

Skie spændende, Bob..  Grin
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #74 Dato: 07 Juli 2010, 13:28:15 »

Pøj pøj "Bob" - så står den måske på reggae igen?
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: