MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 01:35:37

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Patientberetninger - danske
« forrige næste »
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Patientberetninger - danske  (Læst 11163 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #75 Dato: 07 Juli 2010, 13:52:10 »

Ja da - reggae - med lidt held  Grin
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
per west
Gæst
« Svar #76 Dato: 07 Juli 2010, 14:21:01 »

Hej Christian... Er du osse her.....? Troede egentlig du var på facebook  Spørgsmålstegn
Logget
per west
Gæst
« Svar #77 Dato: 28 Juli 2010, 20:06:53 »

Ret interessant om en patient som blev ramt af lammelser, på grund af en kortslutning imellem arterier og vener øverst oppe i rygmarven. http://www.dr.dk/sundhed/diagnosesoeges/Kjeld/20090306231701.htm
Logget
Sønderjyde
Full Member

Beskeder: 149

Vis profil
« Svar #78 Dato: 28 Juli 2010, 20:26:05 »

Ja det var da lidt interessant, så det også godt..
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
per west
Gæst
« Svar #79 Dato: 28 Juli 2010, 21:07:56 »

Især var det interessant med de navne på andre læger, som måske ikke er så nemme at få til at makke ret, som Sillesen.
Logget
Holm
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #80 Dato: 31 August 2010, 20:12:44 »

Hej.

Jeg er ikke super erfaren her på nettet, så jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg skal skrive dette?

Jeg har gennem den seneste tid brugt meget tid på at læse om ccsvi bla her på siderne. Jeg sidder nu og brænder inde med en masse spørgsmål og undren, som jeg håber, at nogen kan besvare noget af.

Jeg har læst, at nogen tager tilbage for at blive opereret flere gange. Hvorfor det? Fordi venen er klappet sammen igen? Hvis en vene først er klappet sammen en gang, hvor stor er sandsynligheden så for, at den gør det igen? Eller er det fordi at de bedringer I mærkede efter første operation ikke længere er til stede?

Jeg går selv og har kraftige overvejelser om at tage af sted og blive tjekket og opereret. Men hverken min mand eller jeg er særlig gode til engelsk. Er der så nogen der kan anbefale et specielt land? Nogen erfaring med tolke på hospitalerne?

Nogen har snakket om at de under og umiddelbart efter operationen oplevede ar få et sus/blive lettere i hovedet. Er det noget der varede ved? Hvordan havde I det før operationen og hvordan har I det i hovedet uger efter?

Er der nogen der har mærket motoriske bedringer efter en operation? Og i så fald, hvor længe holder de? Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er en forsikring for at det vil være sådan for mig. Jeg er bare nysgerrig efter om det er uger eller år der tales om?

Venlig hilsen Karen
Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #81 Dato: 31 August 2010, 20:27:50 »

Hej Karen...... Og dejligt at høre fra dig..... :-)

Brænder du inde med spørgsmål spørger du bare løs sikker på at mange gerne vil hjælpe.... Jeg er ikke blevet liberated så skal ikke kloge mig i hvilket land er bedst, men mangler du en guiden liberation tur, kan du stadig nå at tage med Lis til Indien....

Som jeg har forstået det forsvinder de bedringer der evt. kommer efter en libaration hvis venen falder sammen igen, så derfor vælger folk at prøve igen, og har læst at sandsynligheden for at den bliver åben stiger i takt med hvor mange gange den får en ballon tur, men helt sikkert et spørgsmål som vi er mange der tænker over, da de fleste af os ikke har ubegrænsede midler....

Under menuen liberated fortæller flere om deres resultater efter liberation og flere har da fortalt om at deres brain fog er forsvundet eller blevet mindre.....

Håber det kunne bruges til bare en smule...

Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Lis
Gæst
« Svar #82 Dato: 31 August 2010, 20:38:17 »

Hej Karen!

Også velkommen fra mig  Humørgrin

Selv om du måske ikke er magister i engelsk  Blink, så gå alligevel ind på YouTube og se nogle før og eftervideoer. Dér kan du se, uden du behøver forstå, hvad de siger, hvordan motorikken er blevet forbedret hos de fleste opererede.

Du kan også gå ind på CCSVI Locator og se videoer dér.

Du skal i øvrigt være velkommen til at tage med os til Indien den 06.11.2010 - prøv at kigge på vores sider!

Venlige hilsner

Lis
Logget
per west
Gæst
« Svar #83 Dato: 01 September 2010, 15:30:54 »

Velkommen. Jeg mener hag lige har givet en forklaring på det med sammenklappede vener. Noget med at første gang er der ca. 50 % chance for at ballonoperationen holder. Efterfølgende vist 65 og så fremdeles. Zamboni har nævnt, at nogle gange var det nødvendigt at gøre det 2 gange, men så holdt det også.

Det jeg kunne høre i øret, var set sus det gav, når Vogl udløste den ballon som han pumpede op, men desværre mærkede jeg ikke noget egentligt sus. Der kom lidt mere lys ind igennem øjnene, men om den effekt har holds sig, er jeg lidt usikker på?
Logget
tina33
Newbie
*

Beskeder: 4

Vis profil
« Svar #84 Dato: 06 September 2010, 03:53:13 »

Hej alle

Lige kommet retur fra Dr. Vogl i Frankfurt efter scanning, som viste 70% stenose på venstre og 20% stenose på højre vene..
Jeg har ikke fået behandling endnu, da jeg lige ville tænke over det.

Jeg har nu en CD med hjem. som jeg ikke kan finde ud af at åbne, øv øv..
Nogen der ved hvordan man gør ?

Jeg har en tid hos en kardiolog på et privat hospital på onsdag og jeg vil kæmpe for at blive opereret her i DK.

Kontakt mig gerne hvis i har lyst.

tina@magicworld.dk

Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #85 Dato: 21 September 2010, 06:00:34 »

Bjarne Lindkvist (fra Norge) er blevet liberated:

http://www.facebook.com/notes/john-ronny-moe/ccsvi-treated-fra-min-gode-venn-bjarne-lindkvist-from-my-good-friend-bjarne-lind/439426739587
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #86 Dato: 21 September 2010, 11:18:07 »

Hvordan kan det være, at danske MS'ere ikke benytter Bulgarien?

http://tokudabolnica.bg/en/page/727/CCSVI_Center

Spørger da jeg ikke kan erindre at have læst om nogen  Smiley
« Sidste ændring: 21 September 2010, 14:06:48 af Ann » Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
danfin
Sr. Member

Beskeder: 301

Vis profil
« Svar #87 Dato: 21 September 2010, 16:15:25 »

Bulgarien?

Tja, som jeg husker/ser det tyr (nogle) nordmænd til Bulgarien, (en del) svenskerne og finner og fransk-canadiere foretrækker Polen, (mange) danskere tar til Tyskland eller Indien. Ingen har jeg set har været på den nyåbnede smarte rumænske.

Geografi, forbindelser, image, gode erfaringer, mulighed for varme ...  Smiley
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
seal
Newbie
*

Beskeder: 10

Vis profil
« Svar #88 Dato: 25 Oktober 2010, 08:20:54 »

Hej Per og andre her på siden,
jeg har nogle spørgsmål til dem af Jer der evt kan svare på flg: jeg har PPMS og skal til Vogl i start nov. idag kan jeg godt gå et par 100 m. men slæber højre ben efter mig, desuden er min ryg heller ikke særlig samarbejdende, føler det som om der sidder en stor massiv klump midt inde inde i rygraden, nogle dage har jeg svært ved at strække/rette  mig ud, efter at have siddet i en stol, er det nogle symptomer andre også har oplevet ? udover den store træthed
Logget

fik diagnose MS 27.dec.2007, betainterferon i 1,5 år uden ændringer i MS, ny diagnose til PPMS.
har haft fudtids arbejde som underviser indtil forår 2010, stoppet pga udtalt træthed. Liberated hos Vogl 05.nov.2010, store forbedringer næsten omgående, træthed næsten væk. Balance forbedret.
per west
Gæst
« Svar #89 Dato: 25 Oktober 2010, 09:06:41 »

Seal. Jeg er ikke så hårdt ramt som du, men jeg genkender det med at have svært ved at bare rejse sig og gå, forinden man lige bliver strukket ud.

Forleden var jeg ude at ukrudtsbrænde, og det var som om noget trak i mig for at bukke sammen, hvilket var ret irriterende, da selve brænderen jo ikke vejer ret meget.

Dog mener jeg at meget af dette har at gøre med, at man er ude af træning, og sikkert kan hentes igen, hvis man får trænet sig lidt op, mht. rygmuskalutur mv.

Efter min første omgang hos Dr. Vogl, var jeg meget glad for, at jeg bare rejste mig og gik, men denne luksus har desværre så fortaget sig lidt igen.

Mere og mere overbevist bliver jeg om, at det man/jeg primært opnåede ved behandlingen med ballonudvidelse er, at der bliver lidt mere ro på inde i det interkranielle miljø, og at man får lidt mere energi til selv at gå igang med at forbedre hvad der er af handicaps i bevægeapparatet, som står til at redde..
Logget
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: