MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 20:21:31

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  CCSVI - en dansk 'opfindelse'
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: CCSVI - en dansk 'opfindelse'  (Læst 1044 gange)
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Dato: 18 December 2009, 15:34:00 »

Under interviewet med dr. Zamboni på http://w5.ca.ctv siger han, at han blev inspireret af dr Fog. Hvem er han?

Torben Fog var dansk læge på  Kommune Hospitalet. Han skrev i 1965 en afhandling, hvor han påpegede sammenhængen mellem plak i jernen, og venerne....  Se her:

http://sofija.wordpress.com/2009/11/25/ccsvi-discovery-a-brief-story-of-its-background/

... og hvad har han mere lavet? Jo - han startede såmænd Scleroseforeningen !!

christian
« Sidste ændring: 18 December 2009, 15:37:49 af christian » Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #1 Dato: 18 December 2009, 16:05:08 »

Det bliver mere og mere suspekt Spørgsmålstegn - nu må vi bare håbe scleroseforeningen DK støtter op om dette projekt. Vi skal igang i Danmark nu! 

Brian       
Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.562

Vis profil
« Svar #2 Dato: 18 December 2009, 23:00:45 »

Tværtimod, Brian. Selleberg, eller hvad han nu hedder, har jo netop på forsiden af sclerose foreningens hjemmeside, frarådet, at foreningen går ind i arbejdet eller udforskningen af CCSVI. Jeg tror der er meget lange udsigter for at Danmark går i gang med forskningen på dette område. Det blev bare arrogant afvist.

De danske MS-patienter bliver i høj grad ladt i stikken, og når (jeg siger ikke hvis, for jeg er sikker på, at det er NÅR) CCSVI er godkendt og kan behandles, så er de allerede langt bagefter i DK, for det kræver øvelse og viden at finde, hvad man søger efter.

En ting er sikker, jeg fornyer IKKE mit medlemskab af sclerose foreningen, de penge er bedre givet ud til CCSVI forskning et andet sted.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
BR
Full Member

Vis profil
« Svar #3 Dato: 19 December 2009, 00:16:43 »

Hvis det et tilfælde melder jeg mig også ud af scleroseforeningen, men vi skal lige spise brød til og se hvad der sker. Tid er ikke noget vi har meget af som MS og jeg kan ikke vente på at scleroseforeningen skal holde et par møder eller, udleje sommerhuse til sommer osv... det er nu det sker og vi skal med her hvis det kan hjælpe os MS. 

Hilsen Brian       
Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: 19 December 2009, 15:37:12 »

Læste lige følgende på TIMS:

The very first scientist to study MS lesions, Rindfleisch, noted an engorged vein at the center of each lesion. He just used a microscope in the 1800s.

Han var vist ikke dansker.

christian
Logget

Per West
Gæst
« Svar #5 Dato: 19 December 2009, 20:16:58 »

Hvad kom først? Hønen eller ægget? Anlæg for åreforsnævringer eller åreforsnævringer som følge af? Det er de tanker jeg tænker når jeg læser på scleroseforeningens debatsider, og andre steder. Jeg forstår på en måde godt lægernes aversion imod de nye behandlingsmetoder, som ikke harmonerer med det billede der efterhånden er skabt omkring vores lidelse, eller passer ind i den forskning i ny og forbedret medicin, som løbende foregår.

Forskningen skulle jo nødig vise sig at være spildt, og accepten af, at sclerose er en uhelbredelig sygdom, hvis udvikling selvfølgelig skal forsinkes mest muligt, må set ud fra et forretningsmæssigt aspekt, vøre det mest lukrative.

Jeg tror såmænd ikke der er den store forskel på lægers tilgang til det som de baserer deres fremtidige karriere på, og så den rådgivende ingeniør som lever af at sælge tekniske vandbehandlingsanlæg. De har altid den bedste løsning og det bedste produkt og den største viden på området.

Det havde jeg også, da det var mig der var ingeniør, -også selv om jeg inderst inde godt vidste, at det havde jeg ikke mere, for udviklingen har det med at overhale imens man ser den anden vej.

Desværre vil det nok blive en økonomisk udfordring for de første danskere, som her i DK lader sig behandle, da udredning og en operation i givet fald set ud fra mit synspunkt, bør foregå på et dansk privathospital, hvis ellers et sådan kunne interesseres i CCSVI.
Logget
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: 20 December 2009, 12:40:20 »

Hej Per.

Tja - hønen eller ægget... Zamboni og hans kolleger er ikke i tvivl - forsnævringerne kommer først. De er medfødte.

Med hensyn til mig selv - jeg er lidt i tvivl - min forsnævring sidder præcis der hvor jeg for mange år siden fik et meget stort tryk. Jeg var med i en bilulykke (frontalt sammenstød), og dagen efter havde jeg det største blå mærke der hvor sikkerhedsselen sad. Det var netop lige hen over det t-kryds (venerne) hvor min forsnævring sidder. Men det finder jeg nok aldrig ud af. Dog kan man sige - passer det - så behøver jeg nok ikke være nervøs for at mine unger 'arver' det fra mig.

Jeg har flere steder læst om folk som mener, at de har fået MS efter en bil-ulykke.

Mht det økonomiske -  ja for tiden koster det at blive undersøgt (i Polen - se min dosmerseddel andetsteds). Behandlingen - den
er jeg overbevist om at enten må det offentlige træde til, eller også min sundhedsforsikring. Jeg har jo et klokkeklart bevis på at jeg
har en brist! Jeg har da tænkt mig at kæmpe for det.

christian
Logget

Per West
Gæst
« Svar #7 Dato: 20 December 2009, 19:17:23 »

Ja Christian. Der er det så mere generne der koder for risicis for frontale sammenstød, der skal bekæmpes hos dine børn, så de kan undgå fremtidige chocks og blå mærker. Jeg har en bekendt, som fik MS efter at være faldet ned fra en stige, og min MS gik i udbrud efter sidste nytår, hvor jeg stod tæt på en kugleraket der ikke lettede. Det gjorde jeg til gengæld da den sprang 3 meter bag mig, i jordhøjde.

Jeg har endnu ikke helt tilgivet ham fjolset som ikke kunne finde ud af at behandle fyrværkeriet. )c:

Mht. det økonomiske har jeg brugt mine ressourcer til at konsolidere mig til at kunne leve af en pension, og det vil tage lidt tid at få skrabet penge sammen til min egen behandling, da det privathospital jeg var forsikret hos, da jeg var i arbejde, ikke har vist meget vilje til at fortsætte med forsikring, efter at min sygdom blev erkendt, og så fordi jeg egentlig synes at jeg har indbetalt meget til samfundsopsparingen, igennem min karriere, og bør ha krav på at få behandlingen gratis.

Desuden har privathospitalet heller ingen tilbud til kroniske syge, men er vist mere gearet til akut behandling af brækkede ben og den slags.

Jeg kan godt få en lyst til at råbe op og melde mig ud af scleroseforeningen når de tilsyneladende ignorerer CCSVI, men synes det er mere målrettet, at gå i dialog med den om muligheden for at få tilknyttet en kardiolog som ved hvad det reelt indebærer af risiko ved operation og ballonudvidelser, og hvor omfattende indgreb der er tale om.
Logget
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 20 December 2009, 20:45:44 »

Puha Per - det lyder ikke som en rar oplevelse! Jeg har engang fået en raket i det ene øje - heldigvis 'overlevede' mit øje.

Jeg er helt enig i at det offentlige bør betale for behandlingen - og hvis man tager kuglerammen frem, så er det altså heller
ikke småpenge der kan spares på den konto! Tænk bare på hvis det offentlige kunne slippe for at betale dyr medicin.

christian
Logget

Anders
Hero Member

Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #9 Dato: 22 December 2009, 00:06:13 »

En lille ting i alle skal tænke over... hvem betaler... hvem er de største bidrags ydere til skleroseforeningen... samme som i vil finde på næsten alle sklerose sider... det som vores søde læger lidt siger er at det virker for nemt MEN der er en masse god medicin man kan bruge.... er det ikke lidt det samme som at ringe til falck fordi man har et fladt dæk. men kun bede falck om at komme med en masse kaffe og redbuls så man kan skubbe bilen rundt... flad... reten af sit liv..Spørgsmålstegn det er meget få læger der har en interesse i at kurer og simpelthen fordi der ikke er nogle penge i raske mennesker... hårdt men desværre meget sandt.. og de læger som faktisk vil hjælpe.. dem elsker vi jo bare... hvis i sulle være i tvivl om der ser noget i dk så læs evt dete med riget dejlige per 

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1900781.ece
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
BR
Full Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 22 December 2009, 00:38:24 »

Hej Anders,

Velkommen til.. Du har en pointe med det du skriver. Jeg tror også der er en meget større fødekæde inden for læger, industri, og måske også nogle vi ikke kender. Politikere.?  Jeg kan ikke lade vær med at tænke på DR TV-serie Edderkoppen hvor ret mange i det danske samfund var indblandet i korruption....?

Hilsen Brian   

Logget

BR
Full Member

Vis profil
« Svar #11 Dato: 28 December 2009, 19:49:22 »

Hej Anders,

Jeg tror vi 2 har et meget ens syn på hvordan sundhedssystemet i DK virker/eller ikke virker..? Tænk på en gang hvis en af   scleroseforenings sponsor f eks Biogen skulle lukke(ny) fabrik i Hillrød (Medarbejdertallet i Hillerød er ca. 250 - skriver de) eller tab af andre arbejdspladser i Danmark pga. vi blev raske os med MS med noget så simpel som CCSVI. Eller vi kan blive raske med stamceller...?  Det drejer sig om rigtige mange penge på verdens plan og ikke kun i Danmark.

Brian           
Logget

Per West
Gæst
« Svar #12 Dato: 07 Februar 2010, 18:58:01 »

Jeg kan ikke lige finde en placering til denne tanke, som jeg snubler over, gang på gang, når tankerne drejer sig om CCSVI. Hvorfor er det at flere og flere kvinder får MS, set i forhold til mænd.

Hvis jeg tænker på danske kvinders livsforhold nu, sammenlignet med de 3 tidligere generationerer, er der jo sket en stor ændring, og jeg har læst at kvinder får flere og flere af de sygdomme, som tidligere var "forbeholdt" mændene.

Hvis det er sådan, at generelt alle med MS, har veneforsnævringer, må det jo betyde, at konsekvensen af latente tendenser til at udvikle disse forsnævringer, først træder i effekt såfremt man i stigende grad udsættes for stress igennem de opgave man påtager sig i sit karriereforløb.

Med andre ord. Kvinde, bliver du hjemme ved kødgryderne, så undgår du at få MS, på grund af veneforsnævringer i din hals???

Irriterende kontradikt i det med CCSVI.... Tvær
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.562

Vis profil
« Svar #13 Dato: 07 Februar 2010, 19:52:07 »

Per, der er ingen, der påstår at CCSVI er svaret på alt. Der er stadig mange spørgsmål at besvare. Men, f.eks. kvinder, der menstruerer kraftigt rådes ofte til at tage jerntilskud. Måske kan det opbygge jerndepoter i hjernen, som ikke er af det gode.

Spørgsmålene er mange,
Svarene er endnu få.

Det kommer forhåbentlig hen af vejen, vi er stadig ved begyndelsen.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: