MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 20:23:18

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Hjemmeside.
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Hjemmeside.  (Læst 892 gange)
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.562

Vis profil
« Dato: 05 April 2010, 18:25:57 »

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside om CCSVI, og jeg kunne godt tænke mig jeres input.

Min tanke er, at det bliver en samling links til sider, der allerede er ude på nettet, så det er lidt nemt at finde oplysninger. Desværre er alt på engelsk, men det er der ikke noget at gøre ved - det vil være alt for stort et arbejde at oversætte det hele.

Det ville også være rigtig fint, hvis de få, der er herinde, som har fået enten undersøgelse og/eller behandling ville skrive om deres erfaring, som så kan blive bragt. Selvfølgelig med navn (hvis det ønskes).

Al hjælp og ideer vil blive værdsat - men det hele kommer til at tage noget tid, det er et meget omfattende emne.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Per West
Gæst
« Svar #1 Dato: 05 April 2010, 23:37:21 »

Beundringsværdigt initiativ, Lisa. Men er det ikke det som allerede er her på siden. Links til andre sider vedr. CCSVI? Hvor folket kan sidde i klassetime, og diskutere hvordan andre gør, imens vi holdes som gidsler i et behandlingssystem, med kun en vej frem, og den er tilbage.

Hvornår er det os som er i samme situation som Jacob Mikkelsen som netop har oprettet flg. indlæg på debatten i Scleroseforeningen:

Hvordan tackler andre scleroseramte situationen, når man som jeg er lam fra halsen og ned?
Jeg gør som alle andre gør, kigger efter lyspunkter som for eksempel det frodige forår, hvor alt pibler frem.
Jeg vil gerne have kontakt med andre i lignende situation.

Gad vide hvilke sitruation Jacob var i, såfremt forskningen gik efter logik, frem for som nu, bare at forske. Et potentielt meget dyrt tidsspilde vi er udsat for, ser det ud til.
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: 06 April 2010, 07:57:30 »

Per, jeg spørger i øst, og du svarer i vest, og drejer i det hele taget spørgsmålet over på noget helt andet, som er sagen helt uvedkommende. Din frustration hører hjemme et andet sted.

Tilbage til sagen. Hjemmesiden vil indeholde betydeligt flere links, end der er her, og de vil være samlet på ét sted, og ikke spredt rundt omkring i forskellige tråde. Hvis ikke man vil bruge siden, kan man bare ladet være.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Per West
Gæst
« Svar #3 Dato: 06 April 2010, 09:25:52 »

I det mindste så gav jeg da respons, og prøvede at give udtryk for en mening. Kan du ikke lave en Alkaidaside hvor medlemmerne har sclerosistterroristlignende tendenser, Lisa..  Blink

Det kunne vi godt have brug for. Rullende øjne
Logget
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #4 Dato: 06 April 2010, 10:22:10 »

Hej Lisa

Jeg synes at det er en rigtig god ide at lave en side, som samler op på links og informationer. Jeg kan linke til den herinde fra, og du kan evt linke tilbage til msforum.dk.

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 06 April 2010, 10:35:20 »

Jeg ER startet, og man må gerne smugkigge. Hvis nogen har ideer til, hvad der ellers bør komme på, så kom frit frem. HUSK at siden er kun lige startet og er under udvikling!

www.ccsvi.dk
Logget

Per West
Gæst
« Svar #6 Dato: 06 April 2010, 11:27:20 »

Det ser spændende ud, Lisa. Dejligt overskueligt. Smiley
Logget
tip
Gæst
« Svar #7 Dato: 06 April 2010, 13:03:54 »

Fantastisk - glæder mig til at bruge denne side
Logget
Sune
Jr. Member
**

Beskeder: 23

vores dejlige hund

Vis profil
« Svar #8 Dato: 06 April 2010, 13:34:33 »

Det ser sku' godt ud Lisa  Cool
Logget

Dianosticeret d.7/4-09, RRMS'er EDSS d.22/9-10 4.5
Mlrm
Full Member

Beskeder: 120

Marie

Vis profil
« Svar #9 Dato: 06 April 2010, 15:58:27 »

Godt gået Lisa:-) Det er en fin hjemmeside, og den giver et mere overskueligt billede af alle de links, vi skal holde styr på oppe i hovederne. Lige noget for en ms-hjerne!
Kh Marie
Logget
danfin
Sr. Member

Beskeder: 305

Vis profil
« Svar #10 Dato: 06 April 2010, 18:34:13 »

Helt formidabelt overskuelig og relevant side - jeg mangler ord men prøver med  Smiley Humørgrin Grin Rullende øjne Kys

Bernt(danfin)
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #11 Dato: 06 April 2010, 19:25:23 »

Hejsa Lisa

Fin side - nem og tøffe rundt i.   Jeg ved Anders også har gang i noget hjemmeside. Det kunne være I skulle stikke hovederne sammen eller hvá...?    Pøj pøj med den.

Brian        
« Sidste ændring: 07 April 2010, 23:22:00 af BR » Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #12 Dato: 06 April 2010, 21:38:49 »

Tak alle sammen for de pæne ord. Hvis der mangler noget på siden, så sig til. Ideer er altid velkomne.

Jeg var ikke klar over Anders også var i gang. Hvor vidt er projektet?
Logget

Anders
Hero Member

Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #13 Dato: 06 April 2010, 21:47:15 »

den omhandler ikke ccsvi... det er en side til en fond jeg er ved at starte som handler om autoimune sygdomme generalt... men er lidt på hold lige pt da vi afventer svar fra flere sponsore   www.enbedreverden.dk   men som sagt ikke langt
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #14 Dato: 07 April 2010, 15:22:54 »

Anders, når jeg læser projekter, så kan jeg da ikke undgå at tænke på Haslev og Ry sclerosecentrene.
Jeg har selv været på Ry i 4 uger, og det var alletiders oplevelse - professionele og seriøse folk.
Jeg læser det som om du vil starte et 3.dje center - det er et meget stort projekt, som jo skal driftes år efter år.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: