MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 20:37:12

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  100 % af dr Sclafanis MS-patienter har CCSVI
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: 100 % af dr Sclafanis MS-patienter har CCSVI  (Læst 502 gange)
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Dato: 09 April 2010, 23:57:12 »

I modsætning til dr Simkas "sølle" 95 % har dr Sclafani indtil nu fundet CCSVI hos 100 % af sine MS-patienter.

Se her:

http://www.thisisms.com/ftopicp-103178-.html#103178

Hvor mange han har undersøgt og behandlet vil han desværre ikke ud med, men jeg tror det er en hel del.... Det virker til at han nærmest arbejder i døgndrift - bare spørg Marie  Smiley

Desværre er han blevet kommanderet til at stoppe sin behandling af MS-patienter af IRB (Institutional review board - http://en.wikipedia.org/wiki/Institutional_review_board) - noget med etik osv...
Han regner dog med at komme igang igen i juni.

Dr Sclafani har med stor succes brugt en ny (jeg havde ihvertfald ikke hørt om den før Marie fortalte om den) dims - nemlig en IVUS (Intravascular Ultrasound - http://en.wikipedia.org/wiki/Intravascular_ultrasound). Det er en ultralyds-sensor, som via et kabel føres ind i venen, og så kan man se venens fejl indefra. Fx kan han se om en veneklap er defekt. Sådan en vil vi ha!  Grin

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Anders
Hero Member

Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #1 Dato: 10 April 2010, 00:21:28 »

det er da værd at tjekke op på om noge har lyst til at købe en hjem... eller 3....
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
christian
Sr. Member

Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #2 Dato: 10 April 2010, 07:22:42 »

Der står noget om den i ugeskrift for læger:

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2001/2001_36/KORONAR_ATEROSKLEROSE_VURDERET

Der er nogle navne øverst - måske kunne man støve nogle af dem op - det kan jo være de har adgang til en IVUS ?

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #3 Dato: 10 April 2010, 08:48:53 »

Mon ikke de har en IVUS i Bauhaus ??  ?? Tvær
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Anders
Hero Member

Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #4 Dato: 10 April 2010, 09:42:39 »

der er det igen....aterosklerotisk ..... og det tror jeg er en sygdom der er voldsomt tæt på ccsvi.....jeg tror godt at de kan i dk.........de ved det bare ikke endnu....
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Mlrm
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 120

Marie

Vis profil
« Svar #5 Dato: 12 April 2010, 09:53:12 »

De må da have sådan en på Riget. Det er den mest præcise måde, at se den vene man er i gang med at operere. Hvad gør de når de opererer hjertepatienter?

Dr. Sclafani har hele tiden sagt til mig at MR venogram og doppler kan være ligegyldigt, fordi man kan ikke få et ordentligt billede af venerne, før man kan se dem indefra. Han havde faktisk ikke engang set billederne fra MRI Veno og doppler før han gav mig tiden til operationen. Han havde kun hørt at dopplerscanningen havde vist "reversed flow". Det gjorde mig noget nervøs og forundret over, at jeg havde tilbragt 3 timer i alt med at blive scannet, hvis han ikke engang skulle stille en diagnose ud fra det. Men han var skråsikker på, at jeg havde CCSVI. Som han sagde:"You have MS right? -then you also have CCSVI."
Jeg havde regnet med at få stillet diagnosen lige efter scanningerne, men det blev først under indgrebet, at jeg fik ren besked, da Dr. Sclafani stak hovedet ned til mig og sagde."We found a narrowing in the left side of your neck". Da jeg må have set helt lettet ud sagde han, med et lille smil: "You knew that did'nt you....?"

Så han er i den grad fortaler for IVUS! Han fortalte også at Dr. Zamboni var meget begejstret for, at han var begyndt at bruge den type scanning.

Jeg er ked af at høre at de har stoppet ham i at udføre indgrebet, men kunne godt mærke presset på ham, da jeg var i USA. jeg overhørte et par telefonsamtaler hvor han "kæmpede sin sag" overfor administrationen. Men han er en fyrrig pionér så han skal nok komme igang igen!

Marie 
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: