MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 03:56:54

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Bare en tanke
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Bare en tanke  (Læst 533 gange)
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 612

Vis profil
« Dato: 10 April 2010, 09:30:27 »

en lille tanke om medicin og de medicin forsøg der bliver lavet.... nu eksempelvis copaxone og avonex.. de sætter attacks ned med ca 30%... men da de nu i sin tid lavede de forsøg med disse mediciner gik de ikke op i mad og da slet ikke blod gennemstrømning... hvad nu hvis de 30% slet ikke skyldes medicinen men måske noget andet .. jeg tvivler på at de som lavede disse forsøg gik op i hvad forsøgspersonerne spiste og drak og hvor meget motion de fik... for dengang betød det jo ingenting og det ved vi nu at de i høj grad gør... burde man i virkeligheden ikke afprøve sin medicin når nu man er blevet ikke så lidt klogere end man var i 90erne .... og hvilken effekt det har når man sørger for at alle får samme mad samme motion samme alt... bare en tanke
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
tip
Gæst
« Svar #1 Dato: 10 April 2010, 10:24:32 »

jeg tænker at avonex, copaxone o.lign. som vi efter råd fra vores læger fylder os med, alene har en usikkerhedsmargen på størrelse med veneoperationen.
De to muligheder tilsammen ligner en total løsning - eller hvad?
Logget
Per West
Gæst
« Svar #2 Dato: 10 April 2010, 12:49:50 »

Nu har jeg været medicinfri i ca. 18 dg. og jeg synes det er vigtigt at gi sig selv en chance for at finde ud af hvad der var normaltilstanden, forinden attacks og diagnosen og medicin bliover serveret.

Alene chockvirkning af, hvad er det der sker siden jeg pludselig ikke kan holde balancen/se/føle/høre/smage/gå, og så diagnosen, sclerose og medicineringen med bivirkninger som man skal vænne sig til i måske op til et år, samt den sociale deroute der også gør sig gældende, gør at det er svært at finde ud af hvordan ens normaltilstand egentlig er, såfremt der ikke bruges medicin.

Lidt en fælde man risikerer at gå i, men måske går man så i den alligevel, hvis medicinen som ens behandlende læge foreskriver, ikke bliver taget?

Så kan han/hun jo med sindsro sige, at derouten sker på grund af at du ikke følger vores råd.

Det er et meget svært valg, og næsten ligeså svært som at overlade ansvaret for sit helbred til fremmede læger i udlandet.
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: