MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 20:40:22

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Hvem bestemmer hvad?
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Hvem bestemmer hvad?  (Læst 1465 gange)
Per West
Gæst
« Dato: 13 April 2010, 12:19:19 »

http://www.scleroseforeningen.dk/da/Service/2010/Forskertaef-i-scleroseforeningen.aspx

Mange penge på spil og ikke meget indflydelse ofrene for disse menneskers ambitioner, har mulighed for at få.

Skal vi holde en gætteleg, og gætte på, hvem som der er som skal forske i progressiv, og hvem som sidder i spidsen med indflydelse i forskningsudvalget?

Og skal vi gætte på, hvorfor jeg endnu ikke har fået svar på de spørgsmål, jeg har sendt?

Tak for dit spørgsmål.                                                         24.03.2010

Tak for dit spørgsmål. Vi forsøger at besvare dit spørgsmål inden for 3-5 hverdage.

Er det et faktum at sclerosepatienter har et højere indhold af jern i deres hjerner, og er det et faktum at jern skaber et toksisk miljø? Hvis det er et faktum, er det så også et faktum, at dette jern bliver transporteret derind af blodtilstrømning? Hvilke fakta er det så der bevirker, at sclerosepatienter har det forhøjede indhold af jern i deres hjerner?

Venlig hilsen Scleroseforeningen

Nå. Det forskes der ikke i, og vi har ikke råd til at undersøge dette mystiske fænomen, hvilket siger mig, at begrebet "De fremmeste hjerner" er et relativt begreb. 15.500.000 Kr. er da ellers en slags penge, til at begynde med.

Der er nok ikke andet at gøre, end at patienterne gør oprør og for egen regning tager til Polen, og få gjort det som skal til, for at komme ud af dette guldrandede vanvid.

Det bliver nok det billigste i længden. Men jeg tror ikke at vi får blomster for vores møje, desværre. Nok mere fordømmelse. Men jeg foreslår alligevel, at dem som ønsker at kunne få liberation foretaget her i landet, kopierer ovenstående spørgsmål og sender til foreningens ekspertpanel. Svaret burde kunne vise hvilke logik som det er, som råder hos de fremmeste hjerner, her i DK.
Logget
danfin
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 305

Vis profil
« Svar #1 Dato: 13 April 2010, 13:48:53 »

Smiley Smiley Smiley og en hel masse udråbstegn

Bernt
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
Per West
Gæst
« Svar #2 Dato: 13 April 2010, 15:51:31 »

Nogle her som har lyst til at stille et spørgsmål? http://ing.dk/artikel/107935-qa-skal-danske-forskere-vaere-aabne-om-deres-bijobberi?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingeftermiddag

Som f.eks, hvordan sammenhængen er i forbindelse med de mange penge som doneres fra Scleroseforeningen, og forskerne i forskningsudvalgets, økonomiske forskningsinteresser, og er der opnået nogle egentlige resultater igennem årene, som ikke blot genererer nye spørgsmål, som skal efterforskes, forinden resultatet af den opnåede viden, kan tages i egentlig praktisk anvendelse?

Nej. Det må vi hellere lade være med, at spørge for meget, for selv om, så er fordelene i foreningens virke for indsamling af midler til de hårdest ramte og sværest hjulpne, meget store, og vi skal derfor ikke "rock the boat" eksternt. Men alligevel en interessant fundering.

Meget lige som at sætte MT-Højgaard i spidsen for at udvælge hvem som skal bygge og renovere det danske saniterings- og kloaksystem, for nu lige at blive lidt i CCSVI terminologien.

Nå. Ups!!!! Jeg snakker og ..... ....  Chokeret Jeg må se om jeg kan få lært at tale, og så se om nogen forstår?
Logget
Per West
Gæst
« Svar #3 Dato: 13 April 2010, 17:03:33 »

Nå. Det er min brokkedag idag, så jeg har sendt flg. til DR's aftenshowet, og så må vi se om jeg får et svar?

Cronical Cerebrospinal Venous Insuffency, kalder en italiensk læge denne lidelse, og det har vakt stor opmærksomhed, verden over, da tesen er, at denne lidelse kan have sammenhæng med sygdommen Multipel Sclerose.
I lighed med andre landes Scleroseforeninger, undsiges denne hypotese fra Zamboni her i landet, da der her sættes spørgsmålstegn ved om MS nu også er en autoimmun lidelse.
Jeg mener det er vigtigt for de mange MS-patienter her i landet, at der bliver sat fokus på forskning i denne hypotese, og at patienter som ønsker at få foretaget en ballonudvidelse af halsvenerne, kan få operationen udført sikkert, evt. i forbindelse med vores gældende bestemmelser, vedr. godkendelse til eksperimentel behandling.
Som det er i dag, står folk i kø for at lade sig behandle uden for landets grænser, med de risicis dette nu kan medføre.
Så spørgsmålet er idag. Vil neurologerne, hvorunder behandling af MS sorterer, og som behandler ved at medicinere patienterne, for at hæmme sygdommens invaliderende udvikling, give plads for at vaskuloger, hvis de hedder sådan, kan få lov til at behandle for lidelsen, her i landet?

Der er mange links ude på nettet, men dette link giver en bred oversigt omkring de spørgsmål der for øjeblikket florerer: http://www.buffalo.edu/news/pdf/February10/CTVMSIronDeposits.pdf

På dette institut foregår pt. forsøg som skal belyse, om det nu er rigtigt at obstruktioner i venerne fra hjerne til hjerte, er tilstede ved de fleste MS-patienter?

Se evt. også her: http://www.msforum.dk/index.php/topic,43.0.html

Nå. Det må være brok nok for idag, som min gamle far sagde, forinden han blev opereret for denne lidelse...
Logget
Per West
Gæst
« Svar #4 Dato: 13 April 2010, 17:16:21 »

Nå. Og så lige: http://www.scleroseforeningen.dk/da/Service/2010/Ny-formand-for-forskningsudvalget.aspx

Så ingen tegn på opklaring....
Logget
Per West
Gæst
« Svar #5 Dato: 14 April 2010, 01:04:22 »

Nu kom der så et svar fra vores udsendte representant for vores interesser, og det giver stof til eftertanke..  Spørgsmålstegn

Kære Per West Møller.
 Det er rigtigt, at der er undersøgelser, der viser, at jernindholdet er  højere i hjernen ved sklerose end hos raske. Indholdet af jern stiger både  med alderen og som led i en række hjernesygdomme. Ved sklerose er en stor  del af jernet lejret i særlige celletyper, der spiller en rolle ved  betændelsesreaktioner i hjernen og rygmarven.
Hvorfor jernet ophobes vides ikke præcist, men det kan være et led i de betændelsesreaktioner, der giver skader på hjernen og rygmarven ved  sklerose. Nogle forskere mener, at jernophobningerne skyldes et dårligt  blodafløb fra hjernen, men denne teori er endnu ikke bevist. Man ved  heller ikke med sikkerhed, hvilket betydning jernet har for  sygdomsudviklingen.

Med venlig hilsen
Finn Sellebjerg

Sendt: 24. marts 2010 19:28
 Til: rådgivningspanel
 Emne: Spørg eksperterne 2010-03-24-17508 07 28
2010-03-24-17508 07 28
Er det et faktum at sclerosepatienter har et højere indhold af jern i deres hjerner, og er det et faktum at jern skaber et toksisk miljø? Hvis det er et faktum, er det så også et faktum, at dette jern bliver transporteret derind af blodtilstrømning? Hvilke fakta er det så der bevirker, at sclerosepatienter har det forhøjede indhold af jern i deres hjerner?
___________________________________________________________________________________

Så vi endte ved hønen og ægget, endnu engang. Ubesvaret indtil vi får færdiggjort Buffalo eller sandsynliggjort, at forsnævringer har noget med MS at gøre, blot igennem statistik, som altid vil kunne modargumenteres med spørgsmål som, at hvorfor får raske med forsnævringer så ikke MS?

*Man ved, at fagocytterne - de hvide blodlegemer, som er som kroppens primære forsvarsmekanisme mod bakterielle infektioner - er afhængig af jernholdige enzymer for at kunne udføre deres arbejde, fortæller Dr. Santos. Disse celler omslutter bakterierne og udskiller en række ætsende substanser kaldet oxidanter, som fordøjer de angribende mikroorganismer. Fagocytterne har brug for masser af ilt for at kunne producere peroxider - og det er jern, der leverer denne ilt. "Det siger derfor sig selv, at jernmangel direkte påvirker denne proces," siger Dr. Santos.
* http://www.helsenyt.com/frame.cfm?id=2805&sprog=1&grp=8&menu=2

Der er med andre ord tale om jernophobning forårsaget af iltforbruget fra de hvide cellers anstrengelser for at bekæmpe den mystiske årsag til at sclerosen egentlig udbryder, og dette iltforbrug forårsager så henfald og opkoncentrering af røde blodlegemer som bliver ædt under bekæmpelse af infektionen, og ikke overlever lokalt på angrebsstederne, samt af jern fra tabte krigere i forbindelse med de hvide blodlegemers henfald under anstrengelserne for at bekæmpe skadelige stoffer, hvilket foregår ved at oxydere disse, dvs. udreagere skadeligt stof vha. ilt, hvilket efterlader frit jern.

Tilbage efter det første mystiske angreb ligger så resterne efter angrebet. Frie jernradikaler som så begynder at binde ilten som ellers skulle bruges andre steder, og så bliver de hvide blodlegemer sure, og angriber nok engang med henfald til nye radikaler, og til sidst er den stakkels patient komplet i denne reaktions vold, og mister efterhånden sin fysiske og psykiske sans og samling.

Så hemmeligheden ved sclerose er måske så simpel, at har man først været uheldig og fået en hjerneinfektion, uanset hvilke virus eller bakterie som det drejer sig om, så skabes der en degenererende selvforstærkende proces, som udvikles over tid, ud fra de plaks som opstod, da angrebet fandt sted, oprindeligt.

Det at der så findes et stigende antal plaks, kan evt. skyldes, at reststofferne efter de første angreb, og den stigende koncentration af frit Fe finder vej til andre regioner, og dette sandsynlighed forstærkes, såfremt der ikke finder en tilstrækkelig blodgennemstrømning sted, som kan fortynde de forskellige elementer ned til en ønsket værdi for det enkelte element.

Så en egentlig liberation, vil ikke umiddelbart helbrede eller stoppe for den negative cirkel som foregår rent biokemisk i eksisterende plaks, men det vil hjælpe til at forsinke et egentlig nyt angreb, blot ud fra fortynding og evt. borttransport af elementer som ellers kan virke til en gradvis forværring i sygdomsprocessen.

Og sandsynligheden for, at en negativ biokemisk proces foregår hos såvel syge som raske er stor, men risikoen er højest hos mennesker som lider af den isolerede sygdom CCSVI, og såfremt MS er brudt ud, kan det kun gå for langsomt med at få indført behandling for denne lidelse, ikke blot her, men i hele verden.

Der er såmænd i min kaotiske tankegang, ikke så meget forskel på stort og småt:

** 1. Element ratios
In biological systems, we refer to important elements as "conservative". These elements are often nutrients. By "conservative" we mean that an organism can change only slightly the amount of these elements in their tissues if they are to remain in good health. It is easiest to think of these conservative elements in relation to other important elements in the organism. For example, in healthy algae the elements C, N, P, and Fe have the following ratio, called the Redfield ratio after the oceanographer who discovered it:
C : N : P : Fe = 106 : 16 : 1 : 0.01
Once we know these ratios, we can compare them to the ratios that we measure in a sample of algae to determine if the algae are lacking in one of these limiting nutrients.

2. Mass Balance
Another important tool that biogeochemists use is a simple mass balance equation to describe the state of a system. The system could be a snake, a tree, a lake, or the entire globe. Using a mass balance approach we can determine whether the system is changing and how fast it is changing. The equation is:
NET CHANGE = INPUT + OUTPUT + INTERNAL CHANGE
In this equation the net change in the system from one time period to another is determined by what the inputs are, what the outputs are, and what the internal change in the system was. The example given in class is of the acidification of a lake, considering the inputs and outputs and internal change of acid in the lake.

3. Element Cycling
Element cycling describes where and how fast elements move in a system. There are two general classes of systems that we can analyze, as mentioned above: closed and open systems.
A closed system refers to a system where the inputs and outputs are negligible compared to the internal changes. Examples of such systems would include a bottle, or our entire globe. There are two ways we can describe the cycling of materials within this closed system, either by looking at the rate of movement or at the pathways of movement.
1.   Rate = number of cycles / time * as rate increases, productivity increases
2.   Pathways-important because of different reactions that may occur
In an open system there are inputs and outputs as well as the internal cycling. Thus we can describe the rates of movement and the pathways, just as we did for the closed system, but we can also define a new concept called the residence time. The residence time indicates how long on average an element remains within the system before leaving the system.
1.   Rate
2.   Pathways
3.   Residence time, Rt
Rt = total amount of matter / output rate of matter
(Note that the "units" in this calculation must cancel properly)
**
http://www.globalchange.umich.edu/globalchange1/current/lectures/kling/ecosystem/ecosystem.html
Logget
Per West
Gæst
« Svar #6 Dato: 14 April 2010, 02:16:04 »

Med andre ord. Nøgleordet for at helbrede sclerose er “fortyndingsgrad”. Fortynde det mystiske stof som jeg aldrig fik at vide hvad var, og som der blev udtaget rygmarvsprøve for at finde, da jeg blev diagnostiseret.

Stoffet er enten skadeligt i sig selv, eller også et restprodukt af en skadelig reaktion.

Alting tilsiger, at det handler om at opretholde et åbent system og en sund ”Mass Balance”, således at en opkoncentrering af ”internal matter” ikke kan foregå.

C : N : P : Fe = 106 : 16 : 1 : 0.01

Det er en hårfin balance, mht. det der jern, hva?  Blink
Logget
Per West
Gæst
« Svar #7 Dato: 14 April 2010, 08:02:13 »

Og lidt mere snak. Hønen kommer først, og så er det ellers bare med at holde balancen imens alle de æg den lægger, skal borttransporteres. Passer jo egentlig også meget godt med Sellebjergs nævnte særlige celletyper, som sikkert blot er krigsinvalider efter oxidation med højt restindhold af jern, hvor jern har afgivet sin ilt. Så cellerne kan betegnes som en slags ”internal matter” som aldrig kom videre hvortil det ellers skulle have været hen.
Endnu engang hønen og ægget, og nøj hvor kan vi forske i det. Cellen var sikkert ganske normal, indtil den mødte den frie radikaler, og så blev til noget særligt.

Teorien passer egentlig også meget godt på forløbet i sygdomsudviklingen fra RR til SP til PP, efterhånden som stofomsætningen kammer over, og antallet af plaks eskalerer, og der nås en grænse, hvor selv en liberation ikke er nok til at holde Fe-processerne nede, og patienterne kun i ringe grad bliver hjulpne, så det er bare med at komme i gang, hurtigst muligt og gerne i Danmark.

For som Mona, den dejlige pige siger. Det tager lang tid at komme til rullestolen, og derfor tager det også lang tid at komme derfra igen.

Og jeg gider altså ikke komme til rullestolen, og jeg gider altså heller ikke gå og sætte propper i mit immunsystem, bare fordi nogen insisterer på at opretholdelse af naturlige balancer er noget mystisk noget, og vi skal lige have undersøgt de mærkelige stofforbindelser som opstår i et tillukket system, men om 10 år, så... Grin
Logget
Per West
Gæst
« Svar #8 Dato: 14 April 2010, 22:31:03 »

Dagens tanke, for at bevare førertrøjen i forbindelse med mit teoretiske forskningsprojekt og min søgen efter sandheden.:

Gad vide om jeg kunne få styr på de jernradikaler, hvis jeg drak den dåsefuld Corrostabil, som står ude i garagen?

Ligesom man nu har indført blå storke som fungerer uanset, kunne man vel også indføre rustrøde hjerner, som måske ligefrem bliver knivskarpe?

-Gad vide hvordan det smager?  Tunge
Logget
Per West
Gæst
« Svar #9 Dato: 15 April 2010, 09:45:32 »

Hvis man forestiller sig, at vores hjerne er lagret i væske, og det er den jo, og samtidig ved, at hjernen indeholder mere vand end hvad der er gældende for resten af organismen, vil det være interessant at få målt sin hjernes redoxpotentiale.

Problemet er så blot, at jeg kan ikke få min målesonde derind? http://www.sffa.dk/artikler/Poul%20Degn/Envicare-redox_pH.pdf

Tidligere arbejdede jeg med bekæmpelse af bakterier i rørsystemer, som oftest anvendt til køleanlæg, og der afhang de mortale processer af en kombination af styring af pH-værdien, samt tilsætning af en mængde oxydant, i form af O3 ~ ozon, som blev opløst i vandet.

Jeg kunne så vælge at lade processen foregå abrubt ved at styre pH, hvor pH over 7 gik i retning af oxydation af bakterierne vha. OH, hydroxylbinding som var utrolig effektiv, med utrolig stor reaktionspotentiale, men deraf følgende utrolig kort levetid, inden det havde forbundet sig med en kulstofbaseret organisme, og punkteret dennes cellevæg, eller jeg kunne vælge at sænke pH og så slå de stakkels bakterier ihjel vha. O3 som har en længere henfaldstid, og derfor kunne bringes til at virke i hele rørsystemets udstrækning.

Et godt resultat opnåede jeg , hvis jeg kunne holde redox på omkring 500 mV, og en pH på omkring 7, men desværre var der ved de omstændigheder også en tendens til, at rørvæggene blev oxyderet, dvs. der opstod forbindelser af FeOx.

Et optimalt resultat var, hvis man kunne binde Fe som Magnetit Fe3O4, som virkede som en krysstallinsk struktur som deponeredes på rørsystemets overflader, og stoppede for yderligere oxydation af rørsystemet.

Denne struktur kunne jeg kun opnå, såfremt jeg genererede ozon, O3, ud fra ilt, da jeg så kunne dosere en høj koncentration 10% i til vandet, hvor ozonen så reagerede og skabte en beskyttende belægning, som deponeredes på fladerne i form af en mikrotynd sort belægning.

Nå. Nu hopts matrixxen og det er uvist hvad jeg skriver, så det er ikke nemt at forske under de omstændigheder... Vred

Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.562

Vis profil
« Svar #10 Dato: 15 April 2010, 10:11:03 »

Og  så...................?
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Per West
Gæst
« Svar #11 Dato: 15 April 2010, 10:25:15 »

Ja Lisa. Hvad så. Så venter jeg lige lidt med at forske videre, indtil jeg får hjernen i ro, for det virker ret stressende på den med det hopperi, og jeg skal jo så lige have udtænkt en metode til at få den grad af oxydation til at foregå inde i vores hoveder.

Jeg kunne evt. tage mig en slurk H2O2 istedet for min morgengibbernakker.  Chokeret Morgengibbernakkerikon.
Logget
Per West
Gæst
« Svar #12 Dato: 15 April 2010, 11:22:55 »

En anden metode kan være at tænke meget, da dette transporterer røde blodlegemer hen til de centre i hjernen som anvendes til den enkelte opgave, og ilter der, for at generere energi til at sende strømsignalerne videre i ledningsnettet. Så hvis man nu tænker koncentreret i en atmosfære af ren ilt, så må det være erster spitzenklasse.

http://forlag.fadl.dk/sample/87-7749-303-6/11.pdf
Logget
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #13 Dato: 15 April 2010, 13:45:24 »

Hej Per - det kan være du kan låne Michael Jacksons ilt-telt - så tager du bare en sudoku-bog med ind, men pas nu på at du ikke tænkter så meget at du antænder ilten!

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Per West
Gæst
« Svar #14 Dato: 15 April 2010, 15:29:29 »

Tsk. Tsk.. Rullende øjne
Ilt kan ikke brænde, kun nære en forbrænding. Hvordan er det nu med brandtrekanten. Ilt-temperatur-materiale, tror jeg nok, og det kan da godt være at fedtforbrændingen om maven overheder, hvis jeg når til en 5 stjernet...

Så for en sikkerheds skyld må jeg hellere tage Aase med ind i Michaels telt, for hun kan løse sådan en, uden at forbrænde blot et enkelt milligram. Tunge
Logget
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: