MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 20:40:48

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Interview om det at få konstateret sclerose
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Interview om det at få konstateret sclerose  (Læst 369 gange)
Mortena
Newbie
*

Beskeder: 1

Vis profil
« Dato: 13 April 2010, 20:25:04 »

Hej alle herinde på forummet,

mit navn er Morten, jeg er studerende på kunstakademiet i københavn, og skriver her for at spørge om der er én der kunne have lyst til at deltage i et projekt jeg arbejder på i øjeblikket.
Jeg søger en person som har fået konstateret kronisk sygdom, og som har lyst til at fortælle om den konkrete situation hvor nyheden blev meddelt ham/hende. Jeg fik selv konstateret sclerose for nogle år siden, og spørgsmålene vil (uundgåeligt) bære præg af at jeg altså også selv har siddet i situationen. Jeg søger beskrivelser der er så konkrete som muligt; fx beskrivelser af de mennesker der var tilstede, dét, der blev sagt, rummets udseende osv.

Planen er at samtalen optages (med lydoptager) og skrives ned, for at blive trykt i et lille hæfte. Og på dét punkt i processen tager projektet en lille drejning; nedskrivningen af interviewet vil ikke jeg, men en læge tage sig af. (Det er et forsøg på, fra min side, at forholde det at diagnosticere til det at transskribere (og omvendt...). Som værende to måder at repræsentere på, som, for mig at se, på visse punkter deler karaktértræk. Men alt det har ikke så meget med selve interviewet at gøre, som jeg altså gerne ser tager udgangspunkt i dét du husker om situationen.)

Optagelsens/interviewets omfang vil jeg ikke forsøge at fastlægge på forhånd. Det kommer an på din fortællelyst, og jeg vil blive glad for såvel 10 minutter som 2 timer. Desuden vil du selvfølgeligt, hvis du ønsker det, optræde som anonym.

Af hensyn til tiden og økonomien må jeg desværre begrænse mig til at besøge folk på Sjælland. Men det kan måske være en mulighed at tale over telefon i stedet. Kontakt mig gerne, så kan vi måske finde ud af noget.

Og lidt lokkemad!: jeg har ikke det store budget at gøre godt med, men kan love så meget at der vil være par flasker af en (god) slags, som en lille præmie...!

Så hvis du kan huske bare en lille smule fra diagnose-situationen (eller hvad man kan kalde den) og har lyst til at deltage i projektet, vil jeg meget gerne høre fra dig.

Venlig hilsen, Morten
Morten.Akhoej@gmail.com, telefon; 26274128
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: