MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 20:42:21

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Nyt om Kenneth.
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 4 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Nyt om Kenneth.  (Læst 4195 gange)
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.562

Vis profil
« Dato: 14 April 2010, 12:26:57 »

Jeg har lige været inde på Kenneth's blog (http://www.stamceller-til-kenneth.dk/dagbog.html), fordi jeg synes det er lang tid siden vi har hørt noget fra ham her, og jeg var nysgerrig efter hvordan det gik - om stamcellerne har hjulpet.

Jeg skal love for, at der sker fremskridt!! Det er dejlig positiv læsning, og jeg fik næst4n tårer i øjnene. Stamcellerne ser virkelig ud til at have hjulpet!!

Kors, hvor er det ærgerligt for alle os ramte, at der ikke er hjælp at hente i dette såkaldte højt udviklede land! "Vi" vil gerne se os selv som forrest og førende på mange områder, men virkeligheden er en helt anden. Vi er langt bagefter, fanget af vores eget bureaukrati og stivsind. Der bliver spændt ben for al fremgang, hvadenten det gælder CCSVI, stamceller eller anden revolutionerende nytænkning. Gud forbyde fremgang. !

Hvad der er endnu mere foruroligende er, at en forening som s-foreningen, som skulle være på patienterne side, er passiv og fraværende. Det synes som om de kun er interesseret i at gøre de fede medicinalfirmaer endnu federe. Godt hjulpet af "fede"forskere, som ser en økonomisk interesse i at bremse al anden fremgang.

For vi kan jo se, at det hjælper. Se Kenneth gå på hans blog! Læs patient beretninger fra folk som mærker fremgang efter behandling for ccsvi.

Der er andre veje end konventionel medicinforskning. Der er anden hjælp.

Kenneth's beretning har gjort mig glad og optimistisk. Ikke på egne vegne, for for mig er det for sent - men for fremtidens MS'ere, for på et tidspunkt må s-foreningen vågne op, og hjælpe medlemmerne og opfylde deres målsætning. Femtiden bringer håb. Der er andet end dyr medicin.

Kærlig hilsen til Kenneth! Fortsæt fremgangen - jeg vil følge dig på din blog. den er lagt under mine bogmærker/favoritter.

Stamceller + ccsvi = fremtiden.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #1 Dato: 14 April 2010, 12:39:12 »

og jeg kan så gøre dig lidt glad lisa og fortælle at begge ting er på tegnebrættet i dk... så vi er på vej.. bare lidt langsomt....
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
kenneth
Full Member

Beskeder: 114

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: 14 April 2010, 19:53:12 »

Lisa: Tak for de flotte ord, dine tanker og læsningen  i 'dagbogen' på www.stamceller-til-kenneth.dk

Som Anders skriver sker der noget med medierne. I dag har B.T. faktisk haft en halv side om CCSVI og der kommer en opfølgende artikel med mig og min stamcelle-tur indenfor en uges tid....

kh

Kenneth
Logget
danfin
Sr. Member

Beskeder: 305

Vis profil
« Svar #3 Dato: 14 April 2010, 21:43:52 »

Ja, det er skønt at se, Kenneth - og yderst tankevækkende, at der er så meget dræbende inerti, så meget skjult og/eller åben men klart uetisk modstand fra vores forening og neurologstand, der i deres netværk kan støtte hinanden mod angreb udefra med risiko for tab af stillinger og bevillinger, og fra medicinalfirmerne, der via skatteyderne bruger os patienter som malkekøer for evigt pengetørstige aktionærer.

Tavshed er en meget indholdsfyldt form for kommunikation, som den enkelte person eller ditto system, kan skjule sig bag. Men i en sen time har Scleroseforeningen taget bladet fra munden i en rimeligt informativ og nogenlunde afbalanceret meddelelse, hvis vurderinger dog fortjener en kommentar. Fx er argumentet om nødvendigheden af forsvarlige og videnskabeligt vandtætte resultater aht DKs høje sundhedsudgifter jo kun et begrænset argument idet DKs skatteydere kunne blive sparet for millioner og atter millioner af kroner hvis vi MS'ere ikke behøver den stadigt dyrere kemi - eller hvis den danske stat hurtigt åbnede op for CCTSVI-behandling i DK, så mange ramte ikke bliver nødt til at hælde mange penge ud på behandling i fremmede lande. Og der er givetvis flere nationaløkonomiske argumenter for at komme i omdrejninger herhjemme her og nu.

Scleroseforening: vær på tåspidserne og klar til at tilbyde os MS'ere det vi selv tror på og i det tempo vi ønsker det! Vi er mange der vil og som ikke kan vente i månedsvis når symptomerne forværres - MS følger sin egen 'progression' (som det negative hedder med et positivt ord) og tar ikke hensyn til langsommelig buraukratsik og metodemæssigt 'forsvarlig' tidsregning.
Kom så i gang, Danmark!!!

Bernt
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: 15 April 2010, 08:22:36 »

se evt http://www.bt.dk/sygdomme/nyt-haab-sclerose-patienter = artiklen om CCSVI i B.T.

/Kenneth
Logget
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: 19 April 2010, 07:50:27 »

Hej Alle

Så sker der noget mere!

I morgen tidlig kører jeg med Anders til Polen. Anders har tid hos Dr. Simka og jeg har tid hos Dr. Jacek Kostecki (Ham, der har 'liberated' Mona)

For mit vedkommende er det også for at give stamcellerne de bedste 'arbejdsbetingelser'

Så det bliver en spændende tur og vi skal nok dokumentere det hele :-)

Kryds fingre for os ...

/Kenneth
Logget
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #6 Dato: 19 April 2010, 13:39:32 »

God tur, vi glæder os til at se lysbilleder fra jeres ferie Blink
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
christian
Sr. Member

Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #7 Dato: 19 April 2010, 13:49:56 »

Rigtig god ide Anders og Kenneth!

Så dr Vogel er droppet?

Kører I til Polen, og tager en lang ferie dernede eller hvad?

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #8 Dato: 19 April 2010, 15:03:54 »

Også rigtig god tur herfra, dagens store nyhed for mig, jeg har fået tid den 11. og 12. maj !!!

mange hoppe-af-glæde-hilsner fra Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
christian
Sr. Member

Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #9 Dato: 19 April 2010, 15:12:41 »

Tillykke Betty - det er hos dr Simka ikke? Er du kommet til før tid? (Måske pga manglende canadiere, der kan flyve i aske...)

christian
« Sidste ændring: 19 April 2010, 15:54:29 af hag » Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 19 April 2010, 15:17:56 »

Åårhh Betty - det lyder spændende !!!! Er du kommer med på et afbud?? Han er måske ikke længere  booked ud flere år frem??

Vi hører vel nærmere, og alt muligt held og lykke til dig.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #11 Dato: 19 April 2010, 15:46:40 »

Og til jer, der  har  fået tid hos Simka - hvordan kommer I udenom forsikringsproblemet ??
Logget

Anders
Hero Member

Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #12 Dato: 19 April 2010, 16:14:21 »

tror ikke der er forsikrings problemer men både kenneth og jeg har et par eller 3 forsikringer...men ser ikke så sort på det...alt skal nok gå fint.. tror kun det er vogl der går amok over forsikringer..... frankfurt er droppet da vores fly simpelthen ikke må flyve (regner vi med).. vi turde ihvetfald ikke at tage chancen.. og så blev vi enige om at polen jo lå lige der.... så ind i bilen og afsted... 
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #13 Dato: 19 April 2010, 17:50:16 »

Jamen hvor lyder det spændende med endnu tre stk der tager til Polen....... :-))  Kenneth og Anders rigtig god tur og pøj pøj.... :-))  Betty mon ikke jeg husker dig lidt senere..... Smil....

Leif.....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #14 Dato: 20 April 2010, 11:05:49 »

Bare rolig Leif, jeg skal nok sørge for at du ikke glemmer mig  Blink

Ja, jeg skal ned til dr. Simka, jeg tænkte også at nogen måske blev forhindret pga. aske, så jeg skrev derned igen i fredags, og bingo mandag, hvor heldig kan man være. Der har ikke været noget snak om forsikringer, så jeg håber ikke der bliver brug for noget, ellers må de nok sende mig på fattiggården når jeg kommer hjem.

Det lyder måske dyrere hos dr. Simka, men det er incl. hotel og al transport mellem hotel og hospitaler, så det behøver man ikke tænke på, der er også nok andet at tage sig af.

mange hilsner Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Sider: [1] 2 3 4 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: