MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 00:33:07

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  :-)
« forrige næste »
Sider: 1 [2] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: :-)  (Læst 1748 gange)
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #15 Dato: 27 April 2010, 12:39:55 »

Well - wrong and wrong... lidt.

Jeg har fået det lidt værre i dn tid jeg har ligget på skrå. Havde håbet at det kunne sætte progressionen i stå, men det er ikke sket.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #16 Dato: 27 April 2010, 12:49:01 »

Okay - øv....  Sørgelig Men man kan håbe at det går langsommere end hvis du ikke lå skrå...

Du oplevede da noget fremgang i starten - på fx mindre træthed?

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
lene71
Gæst
« Svar #17 Dato: 27 April 2010, 20:30:50 »

Nååå jeg troede ikke det var til mig Grin jeg sover ikke i skrå seng? Men kan godt se at der står skrevet noget om det, vil da prøve at læse hvad det er for noget. Jeg har attakvis sclerose " endnu " de mistænker SPP, men er ikke enige med dem i det , da jeg rejser mig efter hvert attak. På den der point halløj, de bruger et eller andet der hedder noget med EEDS ligger jeg på 4 , men der skal det sltså også lige siges at jeg har haft brækket ryggen og flere bækkenbrud for ca 7 mdr. siden. syntes selv jeg er kommet efter det og var begyndt at cykle og ride igen så småt. Men så kom det her ØV. Heldigvis går det fremad lige nu, mit reb om brystet er ved at forsvinde og min brummen i armen er også meget bedere,ja og energi energi. ( ulempem- svulmer op på fødder og finger)Er udstyret med sovemedicin så jeg får søvn de næste 3 dage, det fik jeg ikke sidst. Chokeret
Logget
christian
Sr. Member

Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #18 Dato: 27 April 2010, 20:42:55 »

Lene - du må altså prøve at hæve din seng - om ikke andet så for at få en bedre søvn - det er næsten garanteret!

Start med 10 cm fx først - de første par dage kan du få lidt ondt i ryggen, men det går over. Når du har mod på det så går du op på 15 cm - og det er her de tingene begynder at ske. Det kan ske næsten med det samme, men det kan også tage op til 3-4 måneder.

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
lene71
Gæst
« Svar #19 Dato: 29 April 2010, 16:59:33 »

ok det lyder da godt, jeg prøver. jeg er nu færdig med medrol kur og har det nogenlunde føler mig lidt træt og udmattet. men kan ikke sove. jeg fik lovning på en samtale ang. komb. behandling ,både rebif og binyrebak homon ,det er en forholdsvis ny behandling men synes meget effektiv. Så det er jeg spændt på og da jeg reagere meget positivt på medrol så var det måske oplagt. men vi må se hvad de læger sigere.
Logget
Louise
Jr. Member
**

Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #20 Dato: 29 April 2010, 20:38:37 »

Jeg stoppede med Rebif i sidste uge og skal nu tage Medrol 3 dage hver 4. uge.
Har ikke helt forstået hvorfor, men pligtopfyldende som jeg er, gør jeg det.
Fik at vide, at det var bedst at tage dem om morgenen, hvilket jeg gjorde i tirsdags med det resultat, at jeg fik vild hovedpine og lå vågen en time om natten. I går tog jeg dem til aften og sov fint til kl. 5 i morges. Var ved at blive lidt træt over middag, men faldt ikke i søvn. Nu har jeg så lige taget dem igen og håber på en fantastisk nat...

Underligt...

Nogen bud på, hvorfor jeg skal tage det???
Logget

Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
Anders
Hero Member

Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #21 Dato: 30 April 2010, 08:28:08 »

fordi de ikke ved hvad de ellers skal gi dig det er jo et binyrebarkhormon og det er i bund og grund noget skidt...hvilket hospital høre du under
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Louise
Jr. Member
**

Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #22 Dato: 30 April 2010, 09:24:41 »

Aalborg
Logget

Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
Anders
Hero Member

Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #23 Dato: 30 April 2010, 10:16:42 »

jeg ville gå dem lidt på klingen og høre om de har noget andet
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
wagner
Full Member

Beskeder: 205

Vis profil
« Svar #24 Dato: 30 April 2010, 20:53:24 »

Læs om binyrebarkhormon her:
http://www.scleroseforeningen.dk/Forskning/Forskningsnyt/2009/Kombinationsbehandling-med-interferon-beta-og-binyrebarkhormon.aspx
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Abildkær
Jr. Member
**

Beskeder: 45

Vis profil WWW
« Svar #25 Dato: 10 Juli 2010, 18:59:03 »

Jeg var med i et 2-årigt medicin forsøg med betainteferon i kombination med 5 dage med medrol/placebo. Hverken jeg eller behandlende læge vidste, hvad jeg fik. Jeg havde prøvet medrol-kur (tablet) en gang tidligere, så jeg var ikke nervøs for bivirkningerne ved binyrebarkhormon. Jeg havde det supergodt under forsøget. Får ikke væsentlige bivirkninger ved binyrebarkhormon: Bliver rød i hovedet, speedet og kan ikke sove. Min mands kommentar:"Kan du ikke sige til lægen, at de der kalk-tabletter, dem vil du godt have nogen flere af.... "Grin Nå, det var altså den ægte vare jeg fik.
Jeg får nu en kur på 3 dage hver måned som supplement til Rebif (se signatur) - og det er fedt!!
Bare det at vide, at en weekend om måneden kan jeg klare alt (næsten da), det er bare lækkert - selvom jeg ikke bliver zombie af Rebif. Som jeg skrev et andet sted: Jeg må have været ged i et tidligere liv - for jeg kan åbenbart tåle det meste  Blink
Jeg knokler selvfølgeligt for meget på de 3 dage og det giver en regning i form af 1-2 sofadage i ugen efter. Men det tager jeg gerne med! Så for mig er kombinationsbehandlingen god. Rigtig god!
Logget

RRMS, måske SP, diagnose 2002, på 2 ben (ofte 3), Tysabri påbegyndt januar 2012
Abildkær
Jr. Member
**

Beskeder: 45

Vis profil WWW
« Svar #26 Dato: 10 Juli 2010, 19:08:04 »

Nå ja, glemte at skrive at jeg tager ½ sovetablet de 3 dage, jeg er på kur, fordi jeg altså ikke gider ligge og glo op i loftet hele natten.

Binyrebarkhormon er ren mirakel-medicin, der bliver brugt med god effekt i utrolig mange sammenhænge. Desværre er der en hulens masse bivirkninger ved det, blandt andet afkalker det knoglerne, så jeg har fået 2 knoglescanninger her i forbindelse med opstart af kombinations-behandlingen og tager kalktilskud fast hver dag. Skal knoglescannes igen på et tidspunkt for at se, hvor galt det er gået ...  Tvær
Nogen tåler det godt (bl.a. mig) - andre får det skidt på forskellige måder.
Der er ikke andet end at prøve og så se, hvordan det virker på en selv.
Logget

RRMS, måske SP, diagnose 2002, på 2 ben (ofte 3), Tysabri påbegyndt januar 2012
Sider: 1 [2] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: