|
hag
|
 |
« Dato: 26 April 2010, 17:31:23 » |
|
Så har Anders været under dr Simkas mfl dygtige hænder. Alt gik godt, og han har det godt.
Anders fortæller senere.
Christian
|
|
|
|
« Sidste ændring: 30 April 2010, 17:23:24 af hag »
|
Logget
|
41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
|
|
|
|
Leif
|
 |
« Svar #1 Dato: 26 April 2010, 17:43:26 » |
|
Stort smil herfra........ Det er bare for vildt..... Sådan Anders! Og pøj pøj
Leif......
|
|
|
|
|
Logget
|
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
|
|
|
|
BR
|
 |
« Svar #2 Dato: 26 April 2010, 18:40:52 » |
|
Ja det er bare vildt - glæder mig til at høre fra Anders. Også pøj pøj herfra
Brian
|
|
|
|
|
Logget
|
diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
|
|
|
|
Alix
|
 |
« Svar #3 Dato: 26 April 2010, 19:19:08 » |
|
Meget godt att höra - tillykke Anders!  Jeg er meget spändt på, när din rapport også snart kommer... Alix  --
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Louise
|
 |
« Svar #4 Dato: 27 April 2010, 09:35:54 » |
|
Sådan Anders - godt gået!!  Kh Louise
|
|
|
|
|
Logget
|
Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #5 Dato: 27 April 2010, 10:19:35 » |
|
så er jeg tilbage på hotellet.... det er ikke dr Simka der operere .. det fik jeg af vide lige inden jeg skulle ind... faktisk grinte de lidt af mig fordi jeg troede det.. eller de smilede pænt... dr, simka er "kun" radiolog og er ham der finder det der skal laves.... når det er sagt... det værste ved den operation er uden tvivl vente tiden inden... det går SÅ stærkt... det tog dem ca 30 min for dem at åbne mig i venstre side og sætte en stent i fordi ve nstre side faktisk næsten var helt lukkede... de tjekkede mig også i højre side og var forbi brystet mens de nu "lige"var derinde... på 30 min.... jeg mærkede faktisk ingen ting andet end det kolde de kom på før de gik i gang... virkelig en nem tur... som sagt var det værste at vente.. og ikke spise fra kl 22 dagen før til ´3 timer efter operation... et crew der virkelig arbejder dybt professionelt...
|
|
|
|
|
Logget
|
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
|
|
|
|
christian
|
 |
« Svar #6 Dato: 27 April 2010, 12:50:40 » |
|
Hej Anders
Det lyder fantastisk.
Så kommer det uundgåelige spørgsmål (og måske er det for tidligt?):
Kan du mærke nogen forskelle fra før til efter operationen?
christian
|
|
|
|
|
Logget
|
Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #7 Dato: 27 April 2010, 14:57:30 » |
|
min højre hånd/arm prikker/snure ikke mere.. så lidt er der sket... men jeg tror nok at det skal komme... jeg er også blevet mere moden på træning end før.. før var det lidt et skridt frem og 2 tilbage.. det burde det ikke være mere.... håber jeg
|
|
|
|
|
Logget
|
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
|
|
|
|
Leif
|
 |
« Svar #8 Dato: 27 April 2010, 15:05:18 » |
|
Way to go Anders.... :-)
Leif.....
|
|
|
|
|
Logget
|
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
|
|
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #10 Dato: 29 April 2010, 21:55:41 » |
|
vildt at være tilbage i cph og se sine videoer... jeg er meget spændt på de næste uger.... poul "min side mand på hospitalet" kunne tidligere i morges mærke at hans ben var blevet normale... jeg venter spændt....
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Lisa.T
|
 |
« Svar #11 Dato: 30 April 2010, 07:27:31 » |
|
Det lyder helt vildt, Anders.!! Tillykke med resultatet, og vi får vel selvfølgelig lov til at følge forbedringerne herinde. En ting jeg godt ville vide er, hvor dårlig var du inden indgrebet?? Det er nemmere at følge med i forbedringerne når man ved, hvad udgangspunktet var.
|
|
|
|
|
Logget
|
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer. Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #12 Dato: 30 April 2010, 08:36:34 » |
|
mit udgangs punkt var ok.. jeg kunne stadigvæk gå selv uden hjælp.. min balance var lidt off og jeg var meget svimmel... mine arme og ben snurrede og til tider var jeg følsesløs ca op til halsen eller fra halsen og ned... husker dårligt og bliver træt efter ca 4 timer og skal sove.. blære problemer... efter ccsvi tur... højre arm er sig selv igen... lidt mere frisk...mindre svimmel og måske lidt bedre balance.. men det er jeg ik 1000% på endnu... men jeg er super spændt på de næste uger... og ja alt kommer herind
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Louise
|
 |
« Svar #13 Dato: 30 April 2010, 09:27:01 » |
|
Anders - det lyder så dejligt! Stort tillykke!
Kh Louise
|
|
|
|
|
Logget
|
Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #14 Dato: 30 April 2010, 10:17:32 » |
|
og så har jeg også fået en bedre kulør har jeg lige fået af vide...
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|