MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 01:54:39

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Liberated! - Anders
« forrige næste »
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Liberated! - Anders  (Læst 6748 gange)
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #45 Dato: 04 September 2010, 07:17:12 »

Hej Anders.....

Nu er du jo snart ekspert i turen til Euromedic, er det okay at køre i bil dertil ??

Var du ikke dernede og få at vide din stent var stoppet, havde de ikke tid til at fikse det da du var der ??

Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Anders
Hero Member

Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #46 Dato: 04 September 2010, 11:51:58 »

det er helt fint at køre derned.. men jeg har også altid kørt mange lang ture.. det tager ca 10 timer (de 2 er på færgen)... der er et stykke vej i starten af polen som er lidt skidt og godt bumbet.. men det er kun va 40-50 km og så er vejen ellers bare i top..  han ville gerne ha haft at jeg blev.. men han viste ikke hvornår han ville ha tid.. og der er både job hunde og hest der skal passes i dk så vi blev nødt til at køre hjem igen og vente på hans tid.. som så bliver d. 17
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #47 Dato: 04 September 2010, 12:09:09 »

Hii.... Jeg har så lige et ekstra timer i bilen da jeg kommer fra det mørke mørke Jylland, men så har jeg lidt at gå ud fra..... Tak.. Har altid kørt syd på i ferien så afstanden afskækker mig ikke, men 1200km. i snevejr til Januar er det eneste jeg kunne blive bekymret over....... :-)

Leif.....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #48 Dato: 06 September 2010, 11:29:08 »

Hej Anders.

Hvor er det surt med den tilstopning af stent. Kan godt forstå, hvis du vælger at få den ud.
Hvis man skal se positivt på det (og det skal vi jo  Smiley) så kan det jo være, at venen holder faconen, når stenten har siddet i så mange måneder. Smiley

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #49 Dato: 06 September 2010, 12:17:18 »

en stent kan aldrig komme ud.... der er nogle enklte mulighedder...
1. ballonudvidelse af venen hvor proppen sidder og måske presse det dårlige blod ud til siden og skabe noget gennemgang

2. som overstående men isættelse af ny stent oven i den gamle så  proppen ikke flyder rundt i kroppen

3. meeeget grim sprøjte men noget som opløser proppen... me n den vil jeg helst undgå... men hellere den end en stent mere
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #50 Dato: 06 September 2010, 12:27:33 »

Anders - kan de egentlig ikke operere den ud?

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #51 Dato: 11 September 2010, 17:50:13 »

en stent kan ikke opereres ud... eller jo det kan den men så skal der en ny en i før venen kan holde sig åben... men jeg skrev med simka i går og så blev jeg lidt  mere rolig... han skrev

Firstly doctors will perform control venography to check patency of the stent, and also to check outflow from internal jugular vein
Sometimes an occlusion is not found despited poor  or even not detectable flow in Doppler examination. Howevcer, if occlusion or stenosis will be confirmed, doctors will try to restore the patency using balloon angioplasty. If an additional blockage will be found, second stent will be implanted ( there we a few such cases thus far). There is a possibility that occluded stent cannot be managed using balloon (we had 1 such patient) and in such a case, potentially, a laser or special "drill" can be used. An open surgery is also an option. Anyway, a possibility of something more than "ballooning" is very low.
Marian Simka
Logget

Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #52 Dato: 16 September 2010, 09:21:50 »

så er jeg i polen endnu engang... dagen imorgen vil vise hvor meget de bliver nødt til at gøre..jeg håber på at en ballon er nok
Logget

Charlotte
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #53 Dato: 16 September 2010, 09:25:31 »

Hej Anders.

Pøj, pøj herfra.....Krydser alt hvad krydses kan for positive tilbagemeldinger, når du har mere nyt.

Charlotte

Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
per west
Gæst
« Svar #54 Dato: 16 September 2010, 09:35:11 »

Held og lykke med det. Det er jo i de bedste hænder på markedet, du er kommet til, så selvfølgelig går det godt.
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #55 Dato: 16 September 2010, 10:06:14 »

Jeg ønsker også al mulig held og lykke og er spændt på at høre fortsættelsen.

Rigtig meget pøj pøj pøj...
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #56 Dato: 16 September 2010, 10:11:34 »

Held og lykke Anders.

Jeg et sikker på at de fixer dig uden problemer !

Giv lyd efterfølgende.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 211

Vis profil
« Svar #57 Dato: 16 September 2010, 11:43:39 »

Held og lykke Anders,

Håber alt går vel - giv lyd fra dig! Smiley

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Lis
Gæst
« Svar #58 Dato: 16 September 2010, 12:10:28 »

Kære Anders!

Også mange kærlige tanker og bedste ønsker fra

Lis
Logget
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #59 Dato: 16 September 2010, 12:44:01 »

Jeg tror at vi alle tænker på dig - dette kune blive en meget lang tråd.

Du er i de bedste hænder - så det går helt sikkert.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: