|
Leif
|
 |
« Svar #45 Dato: 04 September 2010, 08:17:12 » |
|
Hej Anders.....
Nu er du jo snart ekspert i turen til Euromedic, er det okay at køre i bil dertil ??
Var du ikke dernede og få at vide din stent var stoppet, havde de ikke tid til at fikse det da du var der ??
Hilsen Leif....
|
|
|
|
|
Logget
|
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #46 Dato: 04 September 2010, 12:51:58 » |
|
det er helt fint at køre derned.. men jeg har også altid kørt mange lang ture.. det tager ca 10 timer (de 2 er på færgen)... der er et stykke vej i starten af polen som er lidt skidt og godt bumbet.. men det er kun va 40-50 km og så er vejen ellers bare i top.. han ville gerne ha haft at jeg blev.. men han viste ikke hvornår han ville ha tid.. og der er både job hunde og hest der skal passes i dk så vi blev nødt til at køre hjem igen og vente på hans tid.. som så bliver d. 17
|
|
|
|
|
Logget
|
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
|
|
|
|
Leif
|
 |
« Svar #47 Dato: 04 September 2010, 13:09:09 » |
|
Hii.... Jeg har så lige et ekstra timer i bilen da jeg kommer fra det mørke mørke Jylland, men så har jeg lidt at gå ud fra..... Tak.. Har altid kørt syd på i ferien så afstanden afskækker mig ikke, men 1200km. i snevejr til Januar er det eneste jeg kunne blive bekymret over....... :-)
Leif.....
|
|
|
|
|
Logget
|
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
|
|
|
|
Tut
|
 |
« Svar #48 Dato: 06 September 2010, 12:29:08 » |
|
Hej Anders. Hvor er det surt med den tilstopning af stent. Kan godt forstå, hvis du vælger at få den ud. Hvis man skal se positivt på det (og det skal vi jo  ) så kan det jo være, at venen holder faconen, når stenten har siddet i så mange måneder.  Vh. Tut
|
|
|
|
|
Logget
|
39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #49 Dato: 06 September 2010, 13:17:18 » |
|
en stent kan aldrig komme ud.... der er nogle enklte mulighedder... 1. ballonudvidelse af venen hvor proppen sidder og måske presse det dårlige blod ud til siden og skabe noget gennemgang
2. som overstående men isættelse af ny stent oven i den gamle så proppen ikke flyder rundt i kroppen
3. meeeget grim sprøjte men noget som opløser proppen... me n den vil jeg helst undgå... men hellere den end en stent mere
|
|
|
|
|
Logget
|
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
|
|
|
|
hag
|
 |
« Svar #50 Dato: 06 September 2010, 13:27:33 » |
|
Anders - kan de egentlig ikke operere den ud?
Christian
|
|
|
|
|
Logget
|
41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #51 Dato: 11 September 2010, 18:50:13 » |
|
en stent kan ikke opereres ud... eller jo det kan den men så skal der en ny en i før venen kan holde sig åben... men jeg skrev med simka i går og så blev jeg lidt mere rolig... han skrev
Firstly doctors will perform control venography to check patency of the stent, and also to check outflow from internal jugular vein Sometimes an occlusion is not found despited poor or even not detectable flow in Doppler examination. Howevcer, if occlusion or stenosis will be confirmed, doctors will try to restore the patency using balloon angioplasty. If an additional blockage will be found, second stent will be implanted ( there we a few such cases thus far). There is a possibility that occluded stent cannot be managed using balloon (we had 1 such patient) and in such a case, potentially, a laser or special "drill" can be used. An open surgery is also an option. Anyway, a possibility of something more than "ballooning" is very low. Marian Simka
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Anders
|
 |
« Svar #52 Dato: 16 September 2010, 10:21:50 » |
|
så er jeg i polen endnu engang... dagen imorgen vil vise hvor meget de bliver nødt til at gøre..jeg håber på at en ballon er nok
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Charlotte
Full Member

Køn: 
Beskeder: 194
ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)
|
 |
« Svar #53 Dato: 16 September 2010, 10:25:31 » |
|
Hej Anders.
Pøj, pøj herfra.....Krydser alt hvad krydses kan for positive tilbagemeldinger, når du har mere nyt.
Charlotte
|
|
|
|
|
Logget
|
RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
|
|
|
|
per west
Gæst
|
 |
« Svar #54 Dato: 16 September 2010, 10:35:11 » |
|
Held og lykke med det. Det er jo i de bedste hænder på markedet, du er kommet til, så selvfølgelig går det godt.
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Lisa.T
|
 |
« Svar #55 Dato: 16 September 2010, 11:06:14 » |
|
Jeg ønsker også al mulig held og lykke og er spændt på at høre fortsættelsen.
Rigtig meget pøj pøj pøj...
|
|
|
|
|
Logget
|
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer. Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
|
|
|
|
hag
|
 |
« Svar #56 Dato: 16 September 2010, 11:11:34 » |
|
Held og lykke Anders.
Jeg et sikker på at de fixer dig uden problemer !
Giv lyd efterfølgende.
Christian
|
|
|
|
|
Logget
|
41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
|
|
|
|
Nina Ansbjørn
|
 |
« Svar #57 Dato: 16 September 2010, 12:43:39 » |
|
Held og lykke Anders, Håber alt går vel - giv lyd fra dig!  Kh Nina
|
|
|
|
|
Logget
|
CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri 
|
|
|
|
Lis
Gæst
|
 |
« Svar #58 Dato: 16 September 2010, 13:10:28 » |
|
Kære Anders!
Også mange kærlige tanker og bedste ønsker fra
Lis
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
cab
|
 |
« Svar #59 Dato: 16 September 2010, 13:44:01 » |
|
Jeg tror at vi alle tænker på dig - dette kune blive en meget lang tråd.
Du er i de bedste hænder - så det går helt sikkert.
|
|
|
|
|
Logget
|
54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
|
|
|
|