MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:31:01

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Præsentation af brugere
| | |-+  Præsentations-tråd
« forrige næste »
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 18 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Præsentations-tråd  (Læst 21939 gange)
Petra
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 36

Vis profil
« Svar #135 Dato: 18 August 2010, 22:48:21 »

Vi har ikke brug for mursten og tømmer. Vi har mange fjelde, så vi sætter bare sengen efter behov  Grin  Grin
« Sidste ændring: 19 August 2010, 14:00:19 af Petra » Logget

Har havt sclerose siden 2000. Rebif siden 2000. Selvbedømt EDSS 5,5. Liberated 28. september 2010 med meget godt resultat Smiley
Hanne
Newbie
*

Beskeder: 13

Peter og jeg

Vis profil
« Svar #136 Dato: 20 August 2010, 15:16:34 »

Hej

Jeg har læst med på dette forum i et par måneder nu, så det er hvis på tide at præsentere mig.
Jeg er gift med Peter på 18. år som fik konstanteret sklerose i 2007. Han er heldigvis ikke særlig ramt af sygdommen, men alligevel er der nogle ting som generer ham i det daglige. F. eks. summen i benene og nogle gange har han problemer med synet. Det hele startede da også med synsnervebetændelse.
Jeg er meget glad for at se al den energi der bliver lagt i at få spredt den viden om CCSVI der findes. Vi følger meget med i hvad der sker, og syntes i er helt fantastiske i dette forum.

God weekend til jer alle
Hanne
Logget

Yndlingskone til Peter med sclerose siden 2007. Attakvis. I fuld vigør og på 2 ben. Problemer med at fokusere og summen i benene. Rebif 22 fri siden november 2010. CCSVI-behandlet i Indien i februar 2011.
Derhansi
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #137 Dato: 24 August 2010, 18:32:24 »

Hej Hanne + husbond Peter

Se at komme afsted. Det er nu gevinsten ved Liberation-indgrebet har størst mulighed/chance for at bringe dig/jer tilbage.

Knus Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Marianne J.
Jr. Member
**

Beskeder: 24

Vis profil
« Svar #138 Dato: 24 August 2010, 22:16:17 »

Hej Alle !

jeg har fulgt med på sidelinien og har været utrolig glad for alle Jeres indlæg.

Jeg er 57 år (om 2 mdr)  har 2 børn og en dejlig forstående mand.

Jeg fik synsnervebetændelse i 1991 og først i 1997 fik jeg stillet diagnosen SPSM. Mit forløb har været meget langsomt og helt frem til 2006 har jeg været i skånejob, men måtte til sidst stoppe på grund af manglende energi.

Jeg går i dag med rollator hjemme, men må i kørestol når vi skal ud af huset.  Jeg får Novantrone hver 3.die måned på Rigshospitalet, men faktisk føler jeg ikke nogen bedring. Jeg har ofte tænkt på om jeg skulle stoppe, men har alligevel ikke rigtig modet til det.

Er på torsdag på vej til Frankfurt til Dr. Vogl. Er utrolig spændt på hele forløbet, men mere om det i en anden tråd.... Smiley

Mange hilsener
Marianne j.
Logget

Ms siden 1997. Går med rollator. Selvbedømt EDSS 6,5. Er midtvejs i Novantrone behandling. Liberated 31.8.10 hos Vogl.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #139 Dato: 24 August 2010, 22:45:37 »

Held og lykke Marianne, og vi hører vel nærmere??

Vi er næsten ens - samme alder, samme antal børn, samme sygdomsudvikling - blot mangler jeg manden.  Blink  Dvs, jeg har det godt alene, og savner bestemt ikke en mand.  Rullende øjne
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Vibeke
Full Member

Beskeder: 102

Vis profil
« Svar #140 Dato: 26 August 2010, 08:51:33 »

Præsentation.

Efter at have fulgt med på ms forum i nogle måneder, og har nydt godt af dette  ,føler jeg tiden er inde til at bekende kulør.
Jeg hedder Vibeke, og er 53 år gammel. Jeg har været rigtig  godt gift i 35 år, har tre voksne børn og 5 helt vidunderlige børnebørn
 Jeg fik min .diagnose i 2oo4 og der er ikke to neurologer, der har været enige om , hvilken form for sclerose jeg havde. Den første mente det var en scleroselignende sygdom, en anden at det var den attakvise en treidie at det var primær progressiv . Det skal siges, at jeg  aldrig 100% har kunnet fornemme, at jeg havde et attak.
Jeg ar aldrig haft problemer med mit syn.
Set i bakspejlet havde jeg de første symptomer for nok 30 år siden.
Min sclerose har ellers opført sig pænt, ind til efteråret 2006 hvor jeg gik ned med stress grundet en alt for stor arbejdsbyrde, arbejdede nok 50 timer om ugen.Jeg var sygemeldt i 3 mdr, og fik derefter flexjob med 2/3 løntilskud. Desværre begyndte det nu stille og roligt at gå den forkerte vej.Der var ingen tvivl om,, at jeg var gået ind i den sekundær progressive fase. 
Det sidste halve år er det gået rigtig stærkt. Jeg havde rigtig svært ved at erkende det, og har levet ”indespærret” i mit eget hjem, FOR JEG VILLE IKKE I KØRESTOL Men heldigvis var jeg så heldig, at min ægtefælle kunne tænke klart(det kunne jeg ikke, var faktisk helt stået af efter mit besøg hos vogl , og derfor kom vi af sted på vores eventyrlige rejse til New Delhi.
Logget

SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #141 Dato: 26 August 2010, 08:59:51 »

Hej Vibeke og velkommen til.

Har du været i New Dehli??!?!! Fortæl fortæl, dem har vi ingen erfaring/viden om. Jeg er i hvertfald meget nysgerrig  Blink. Du skal nok ind på tråden "liberated" men jeg vil MEGET gerne høre mere!!!

Nå - der var du hurtig!! Du må have posted mens jeg skrev dette. Jeg tager læserbrillerne på nu, og skal ind og se, hvad du fortæller  Humørgrin.
« Sidste ændring: 26 August 2010, 09:01:35 af Lisa.T » Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Rixmus
Newbie
*

Beskeder: 5

Vis profil
« Svar #142 Dato: 26 August 2010, 11:32:11 »

Hej alle,

Jeg er en pige på 23 somre, der har haft ms i ca. 2 år. Startede ud med synsnervebetændelse som blev efterfulgt af attack i hele venstre side af kroppen!
Siden da er det bare gået ned af bakke. For et halvt år siden måtte jeg desværre droppe ud af mit drømmestudie pga. træthed og bivirkninger fra medicinen, jeg har været på rebif det sidste års tid, men føler ikke det har nogen virkning, men min neurolog vil ikke tilbyde mig andet, derfor prøver jeg nu at tage sagen i egen hånd. Første skridt er Ciconia, som jeg har fået en tid ved på tirsdag. Så må jeg se hvad de siger der Smiley

Vil også lige takke for en rigtig godt forum og mange timers spændende læsning.
Logget
per west
Gæst
« Svar #143 Dato: 26 August 2010, 12:50:43 »

Velkomme til Rixmus. Håber de kan se noget på dine halsvener. Ellers er det nemmeste vist at tage til Frankfurt og blive scannet. Smiley
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #144 Dato: 26 August 2010, 12:55:44 »

Hej Rixmus - velkommen til!

Som jeg (ofte) plejer vil jeg opfordre dig til at prøve skrå seng - se emnet herinde! Skrå seng (Inclined Bed Therapy) har hjulpet mange med MS herinde. Jeg har formået, med skrå seng, at minimere mine MS-symptomer til et stadie hvor der næsten ikke er mere tilbage (godt hjulpet af en efterfølgende Liberation hos Ameds i Polen - kan anbefales!)

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ditte
Jr. Member
**

Beskeder: 28

Vis profil
« Svar #145 Dato: 01 September 2010, 20:29:36 »

Kære alle MS-forum folk.
Så er tiden kommet til at jeg vil præsentere mig. Har som mange andre læst med et stykke tid, og har fået utrolig megen og nyttig viden ud af det. Tak for det  Smiley
Mit navn er Ditte, 35 år. Bor i Silkeborg med mand og 2 døtre på 4 og 7 år. Er sygeplejerske.
I påsken 2010 fik jeg føleforstyrrelser i begge ben; fra navlen og ned. Havde også lidt i fingrene på begge hænder. Blev indlagt og fik lavet alle de nødvendige prøver - og resultatet blev så diagnosen CIS (klinisk isoleret syndrom) Diagnosen sclerose har jeg ikke fået (endnu) da der kun kan påvises et enkelt attak, og der jo kræves to for at stille diagnosen. Havde godt nok for 5 år siden en "virus på balancenerven" der forsvandt efter et par uger.
Status pt er den, at føleforstyrrelserne i benene er forsvundet. Har lidt med fingrene; føleforstyrrelser og lettere stivhed. Jeg sover i skrå seng, som jeg jo har læst mig til skulle være godt  Blink EDSS - 0. Er i medicinsk behandling med Extavia.
Jeg tror meget på CCSVI og har bestilt tid hos dr. Kostecki i Polen. Har fået tid d. 22. okt. Jeg glæder mig til at komme afsted, gøre noget aktivt i forhold til denne møg-sygdom. Aldrig før har jeg håbet så meget på at fejle noget!! Hvis forsnævring = liberation d. 26. okt.
Tak til alle for alt hvad I deler ud af store og små vise ord og betragtninger.
Mvh. Ditte
Logget

Diagnose maj 2010. EDSS - 0. Liberated hos Kostecki i Tychy/Polen d. 26/10-2010
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #146 Dato: 01 September 2010, 20:34:27 »

Hej Ditte - velkommen til.

Det er godt for dig, at du er EDSS 0, for så er der bestemt håb forude!

Har du prøvet skrå seng? (se mit tidligere indslag om emnet).

Sejt at du er klar til at tage afsted - jeg håber det bedste for dig. Husk at holde os underrettede med hvordan det går, og at melde tilbage til Leif med statistikken  Smiley

hilsen Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ditte
Jr. Member
**

Beskeder: 28

Vis profil
« Svar #147 Dato: 01 September 2010, 20:44:25 »

Hej Christian.
Tak for din velkomst. Og ja - jeg sover i skrå seng  Smiley Har gjort det i et par uger efter at have læst om det her i dette forum. Kan ikke mærke den store forskel, men bliver ved alligevel. Skal nok give lyd fra mig i forbindelse med min Polen tur.
Ditte
Logget

Diagnose maj 2010. EDSS - 0. Liberated hos Kostecki i Tychy/Polen d. 26/10-2010
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #148 Dato: 01 September 2010, 21:13:48 »

Velkommen til, Ditte, rart med  nogle "fagfolk". Gad vide om vi på et tidspunkt måske får en neurolog herind? De er vel ikke immune overfor denne forbaskede sygdom - er de?
Logget

cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #149 Dato: 02 September 2010, 13:07:33 »

Dejligt med endnu en Silkeborgenser - velkommen til Ditte.
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 18 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: