MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 01:54:16

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  Stents og "aftercare".
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Stents og "aftercare".  (Læst 485 gange)
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.388

Vis profil
« Dato: 05 Maj 2010, 07:16:58 »

Det var egentlig min mening at cykle rundt på  nettet og finde svar på mine spørgsmål, men jeg kom da i tanke om, at vi har dygtige folk her, som sikkert kan svare, og det sparer mig da for timers "cyklen".

Mit første spørgsmål går på stents. Så vidt jeg har forstået, så vokser der nogle celler ud over stenten når den er indsat. Er dette rigtigt? Bliver den ligesom indkapslet, og dermed fastholdt permanent på sin plads?  Ved man hvor lang tid det ca tager inden den sidder fast?

Mit andet spørgsmål går på, hvad der sker når man kommer hjem. Hvad er der behov for, er man nødt til at have fat i sin læge, så man kan blive tjekket? En almindelig læge kan vel ikke lave en undersøgelse af, om alt er i orden. Hvad har I, der har været afsted, gjort for at forberede jer på hjemkomsten? Hvis man har fået en eller flere stents, hvad er det så nødvendigt at gøre når man kommer hjem?

Tak for svar.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #1 Dato: 05 Maj 2010, 15:26:57 »

starter fra en ende af : ja der vokser væv over stent så den sidder fast for altid .. det svæver lidt med hvad der bliver sagt om hvor lang tid der går.. men efter 7 uger flytter den sig aldrig igen....
når man kommer hjem skal man stikke sig i ca 7 eller 14 dage elt efter hvor det bliver laver.. simka siger 7 dage
man får også noget blodfortyndende som man skal tage henholdvis 1 måned og en i 2 måneder og en resten af livet...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
christian
Sr. Member

Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #2 Dato: 05 Maj 2010, 15:37:33 »

... og det man skal tage resten af livet - det er bare en børnemagnyl - er det ikke rigtigt?

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Anders
Hero Member

Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #3 Dato: 05 Maj 2010, 19:14:21 »

jeg tror det er det samme.. det er bare aspirin...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: