MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 21:18:07

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  tættere end tæt
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: tættere end tæt  (Læst 599 gange)
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 666

Vis profil
« Dato: 07 Maj 2010, 14:34:08 »

Nu er det vist også på tide at vi selv begynder at tænke anderledes.... efter en snak med Marie louise her fra forum gik jeg i gang med at tænke på noget hun sagde... før ccsvi kunne vi ikke fortælle vores forskellige behandlere hvad vi fejlede men kun sige hvor vi havde ondt... nu ved vi så at det er vores flow i kroppen som helhed der er galt.. og netop derfor er det en rigtig god ting at snakke med sin behandler om hvad han/hun kan og om de kan gøre noget ved blod flow.. vi er så tæt på en løsning at det jo faktisk nu "kun " er et spørgsmål om hvordan vores vener bliver åbnet... om det er via ballon eller behandler.. det må tiden vise...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Mlrm
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 120

Marie

Vis profil
« Svar #1 Dato: 19 Maj 2010, 17:00:41 »

Du har fat på noget Anders.

Folk inde på This is ms er lige som du og jeg, begyndt at tale om akupunktur og zoneterapi.

Jeg har netop været hos en ayurvedisk læge (indisk traditionel medicin), som også er dansk læge, og hun mener, at hun kan få stort set alle mine symptomer til at forsvinde, hvis jeg følger hendes plan nøje. Jeg vil fortælle mere om det på min hjemmeside, for der er mange detaljer som skal med.

Hun mener at jeg skal prøve hendes program før jeg overhovedet tænker på stents.

Se mere om hende på Charlottebeck.dk

Kh

Marie
Logget
Sønderjyde
Full Member

Beskeder: 151

Vis profil
« Svar #2 Dato: 19 Maj 2010, 17:18:02 »

Hej Marie..

Lyder rigtig spændende, glæder mig til at høre mere..
Sig endelig til når der kommer nyt..

Søren
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
Mlrm
Full Member

Marie

Vis profil
« Svar #3 Dato: 19 Maj 2010, 18:46:03 »

Chek lige denne side ud. De står lidt om hvilke planter der er gode, hvis man gerne vil udvide sine vener og fortynde blodet.

http://www.ehow.com/about_5427068_herbs-dilate-blood-vessels.html

Det kunne være en lille start....

Marie Louse
Logget
Mlrm
Full Member

Marie

Vis profil
« Svar #4 Dato: 19 Maj 2010, 18:49:22 »

Lidt flere gode råd om udvidelse af vener:

http://www.ehow.com/how_5733163_dilate-blood-vessels.html

ml
Logget
Mlrm
Full Member

Marie

Vis profil
« Svar #5 Dato: 19 Maj 2010, 18:52:53 »

lidt mere:
http://www.ehow.co.uk/way_5595589_foods-eat-blood-vessels-dilate.html
Logget
Sønderjyde
Full Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: 19 Maj 2010, 18:57:28 »

træls man iukke er en haj til engelsk.. Sørgelig
Kan i rundt omkring herinde at der bliver henvist til en masse gode sider men dersværre mange på engelsk..
Håber at hvis du finde noget rigtig godt marie at du måake ligger en lille beskrivelse her inde om hvad man skal gøre.. Smiley

Jeg var ved min egen læge her i byen igår.. der spurte jeg lidt ind til havd man for eksempel kunne spise for måske at fortynde sit blod lidt den vej.. der sgade han spise en masse fisk altså fiskeolie.. Så jeg er begyndt at købe mere fisk.. Smiley

Søren
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.562

Vis profil
« Svar #7 Dato: 19 Maj 2010, 19:04:53 »

Sønderjyde, du kan da bruge google translate. Den er rimeligt god til engelsk, det bliver for det meste forståeligt.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Sønderjyde
Full Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 19 Maj 2010, 19:13:06 »

Ja Lisa det var jo en mulighed.. Smiley
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.562

Vis profil
« Svar #9 Dato: 19 Maj 2010, 19:20:12 »

ML, jeg har været inde og læse dine links, men som jeg kan se det drejer det sig mest om arterier. Der står godt nok blood vesels, som er blodårer, men der står også nævnt cardio vascular, som er arterie-systemet. 

Men det ene sted står der at både kaffe og alkohol kan være gavnlig - jubiiii !
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Mlrm
Full Member

Marie

Vis profil
« Svar #10 Dato: 21 Maj 2010, 11:39:54 »

Lisa, rådene i disse sider handler også, om hvordan man gør blodet tyndere så blodet flyder lettere.

Lad mig dele nogle af mine nye vaner med jer:

Jeg spiser varm mad til alle måltider, og drikker the til maden. Varmen får vores vener til til at udvide sig. Om natten sover jeg i skrå seng, med to dyner og en elektrisk varmepude.

Jeg spiser ingefær, hvidløg, basilikum, og valnødder stort set hver dag. Det åbner også venerne og får blodet til at flyde lettere.

Hver morgen tager jeg lidt sesamolie ind i munden når jeg går i bad -det renser for affaldsstoffer. Derefter laver jeg et damptelt(kogende vand) med eucalyptusdråber (3-10 min), og drypper min næse med indiske næsedråber (olie med urter). Dette hjælper mig til at komme af med "tågehjernen".

Så tager jeg vitamin D, B, E, kalk og omega 3-6-9 (mest 3), og gurkemejetabletter.

Det lyder som en ordentlig omgang, men det vbliver hurtigt hverdag, så snart rutinen kører.

kh

Marie Louise

Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: