Tom synes lige jeg skal give et par praktiske informationer videre til jer der overvejer en tur til Ameds.
Hvis I skal bo på Hotel Sobieski, så:
1...Gulv på badeværelse er sindsygt glat, uanset om man er barfodet eller har strømper på. Hvis det kan være et problem, så tag en skridsikker gummimåtte med til gulvet/badekarret.
2...Tag dit egen internetkabel med til din PC, hotellets ledninger på værelset er ikke stabile (og det trådløse netværk er ikke stærkt), og husk at sige i receptionen at de skal aktivere dit internet på værelset. (Det er inkl. i prisen når du er Ameds-kunde).
3...Hvis du bare bestiller kaffe, så får du espresso. Hvis du vil have alm. kaffe så bestil breakfast-coffee.
4...Hvis I bestiller roomservice, så kan vi anbefale både clubsandwich og Sobieski hamburger...

-
På hospitalet:
1...Lægerne er meget kompetente, men det daglige plejepersonale er lidt blandet. Du skal sikre dig at de virkeligt forstår hvad du siger...Nogen nikker bare og smiler venligt, men fatter ikke en brik.
2...Der er trådløst internet på hospitalet, men kun på afdelingen ikke oppe på gæsteværelserne.
3....Der er kun polske tv-kanaler, så tag evt. nogen film med til din laptop, og en høretlf.
4. Kosten på hospitalet er nærmest uspiselig...Polakkerne har en "sød tand"...Hvis man bor på gæsteværelserne, består morgenmaden af en stor cremebolle med glasur, en lille skål cornflakes, en sød youghurt og 1 stk frugt...Du skal ikke regne med at kunne købe noget mad der er spiseligt, i hospitalets "cafeteria"....Så tag noget brød og lign. med i kufferten, til de par dage.
5...Koordinatorene er meget søde og hjælpsomme, MEN de snakker meget og hurtigt, og glemmer nogen gange at høre efter, så et velplaceret SCHYYYYYYSH,

vil være nødvendigt af og til, hvis du gerne vil have et budskab/spørgsmål igennem..

-
Som en lille positiv krølle på halen:
I dag søndag, synes Tom at han var noget øm på halsen, i den side der er sat stent i. Vi skal jo flyve tidligt i morgen så jeg forsøgte at ringe til Ameds på de numre jeg havde fået udleveret, men der var søndagslukket på kontoret....Jeg gik i hotelreceptionen og bad om hjælp til et tlfnummer..Han havde et hjemmenummer til en af koordinatorene; Agniezca. På mit sprgsm om man kunne ringe på en søndag...."She is always working, you can call her 24-7"...Jeg ringede hende op, og forklarede hende Toms bekymring. Hun ville kontakte en af lægerne og ringe tilbage: Efter ca.½ time ringede hun tilbage og beroligede os med: Der vil være en naturlig ømhed ved berøring eller bevægelse, i et stykke tid. Det er jo et fremmedlegeme der er sat ind, og der vil være en hævelse. Så længe det ikke er en konstant smerte, er det normalt. Hun tilbød, at vi godt måtte komme ud til hospitalet, så Tom kunne blive undersøgt, men han var blevet rolig igen.....Så føler man sig taget alvorligt, og taget hånd om...Så kæmpe-ros til Ameds personale.
Nu kan det kun gå for langsomt med at komme hjem.
Jeg opdaterer også lige tråden om Tom.
Vh Tom og Tonie, Hotel Sobieski, Warszava ::)oo00(Tænker Ib René Cairo)