MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 21:19:51

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  AMEDS
« forrige næste »
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: AMEDS  (Læst 9351 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 832

Vis profil
« Svar #90 Dato: 12 November 2010, 13:40:04 »

Hej Tania

Jeg har et Eurocard/Mastercard (se http://www.eurocard.dk), og det er smart fordi der ikke er en max-grænse (siger de!).

Problemet jeg løb ind var, at jeg åbenbart havde hævet for meget/for mange gange på kortet før jeg skulle betale for operationen. Men det var egentlig ikke noget problem - der står et tlf-nummer bag på kortet, så jeg bad Ameds ringe det nummer op - så snakkede jeg med en dansk vagt, og han rettede lidt i sit system, og i andet forsøg gik betalingen igennem. Folkene bag Eurocard er på vagt døgnet rundt, så man ringer bare.

Jeg kan godt forstå du ikke vil hæve så mange penge - Eurocard'et koster vist 4-500 kr om året - så det er jo et beskedent beløb for at slippe for bøvl med betaling (man kan jo bare afmelde det efter endt operation).

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
PiaB
Full Member

Beskeder: 128

Vis profil
« Svar #91 Dato: 12 November 2010, 16:57:59 »

Hej.
Jeg rendte også ind i betalingsproblemer dernede og til sidst blev mit visa/dankort spærret. Jeg havde lavet en aftale med at banken at den 3/11 ville jeg trække et stort beløb, og de lovede at det var i orden.

De nåede at trække 10.000 polske penge og så fik vi bare resten med hjem på et girokort. Medicin til ½ år koster kun 200 kr dernede.

K.H Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #92 Dato: 12 November 2010, 19:57:42 »

Hej Tania.

Jeg har lavet en aftale med min bank om, at de skal overføre det resterende beløb til den konto, hvor de også overfører pre-payment.
Aftalen er, at jeg ringer til banken fra Polen og fortæller dem, hvilket beløb det drejer sig om.
Nemt og godt......håber jeg  Blink

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Tania
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 20

Vis profil
« Svar #93 Dato: 14 November 2010, 11:39:54 »

Tusind tak for jeres svar:) Tror jeg vil tale med min bank igen, og måske gøre som dig Tut, for at bede dem om at overføre pengene når jeg ringer. Så slipper jeg også for at være bange for mit evt. eurocard/mastercard skulle blive væk eller stjålet:)

Vil det være en fordel at få vekslet penge til zloti eller euro hjemmefra?
Logget
PiaB
Full Member

Vis profil
« Svar #94 Dato: 14 November 2010, 12:23:04 »

Hej.

Det er klart en fordel at veksle til nogle polske penge hjemmefra (skal bestilles 14 dage før) for det er god ide at give drikkepenge dernede, og vi læste et sted at på restaurant giver man 10 %, drageren på hotellet og ambulanceføreren, de er bare så taknemmelige for lidt.
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #95 Dato: 23 November 2010, 16:07:20 »

Har lige ændret min betalingsstrategi....jeg tager en bærbar PC med mig og overfører selv pengene via netbank (og sparer 150 kr. til bankens gebyr for at overfører) Chokeret
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #96 Dato: 23 November 2010, 16:13:49 »

Tut - det kan vistnok tage en hel uge før pengene når frem så.... men hvis det er ok med Ameds så fint.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
sheri
Full Member

Beskeder: 104

Vis profil
« Svar #97 Dato: 24 November 2010, 17:21:47 »

Hej

Jeg tænkte også at overføre penge på netbank til ameds. Håber det er OK med dem. Jeg kan også betale med mastercard. Det er ca 4000 euro og er ikke sikkert om jeg kan mad mastercard. 
Skal rejse den 9. til Polen.
MVH
sheri
Logget

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.
Tania
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #98 Dato: 25 November 2010, 12:02:11 »

Jeg har nu, efter lidt brok fra min side (og nøj hvor blev de pludselig flinke) fået lavet en aftale med min bank, om at jeg bare ringer til dem. Inden aftalen havde jeg dog skrevet til Ameds, for at høre om jeg evt. kunne overføre dem via netbank,  og min koordinator sagde at det ville være helt okay, også selvom det tog et par bankdage. Så mon ikke det også er okay for jer andre?Smiley
Logget
PiaB
Full Member

Vis profil
« Svar #99 Dato: 25 November 2010, 21:36:10 »

Hej.

Jeg tror det er ok, jeg nåede at hæve 10.000 polske slothi inden de spærrede mit visa-dankort, så vi fik også resten med hjem på et girokort

K.h Pia
Logget

Tania
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #100 Dato: 26 November 2010, 11:18:29 »

Pia: Må jeg spørge om du mærker nogen forskel efter du er blevet liberated? Måske du allerede  har skrevet det herinde, men i såfald har jeg ikke set det:)
Logget
PiaB
Full Member

Vis profil
« Svar #101 Dato: 26 November 2010, 12:24:14 »

Hej Tania.

Du kan kigge under Pia liberated i Polen 29/10

K.h Pia
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.562

Vis profil
« Svar #102 Dato: 26 November 2010, 12:41:05 »

Tania, det kan være lidt svært at finde tingene herinde, så jeg har  fundet et direkte link til dig:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,423.0.html

Ved at læse hele tråden, får du alle kommentarer fra Pia.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #103 Dato: 26 November 2010, 14:18:53 »

Hej - en god måde at se det en person har skrevet gennem tiden er at klikke på personen, og vælge "Vis de seneste beskeder fra denne person."

Christian
Logget

Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #104 Dato: 26 November 2010, 18:02:46 »

Hej Christian.

Jeg tror også, at det kun tager et par dage før de har pengene, men ellers håber jeg at VISAdankortet og Mastercard'et kan klare den   Smiley

Det er meget godt, at man kan se folks seneste beskeder, når de ikke har skrevet så mange..... men med Lisa's 11-1200 beskeder, kan det jo tage en "krig" at finde det ønskede  Grin

Vh. Tut
Logget

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: