MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 21:32:19

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  T. Vogl HJÆLP!!!!
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: T. Vogl HJÆLP!!!!  (Læst 469 gange)
Supernova
Newbie
*

Beskeder: 4

Vis profil
« Dato: 12 Juni 2010, 18:13:24 »

Hej alle...
Jeg skriver dette indlæg på vegne af min familie, og håber at der sidder nogen derude som kan hjælpe mig.

Min svigerfar lider af sklerose og har netop hørt om alt det her CCSVI. Min kone og min svigerfamilie har booket en tid hos Dr. T Vogl i frankfurt til en scanning og en evt behandling, hvis muligt - men vi er lidt skeptiske overfor den goe tysker.

Han svarer kort på emails, og er ikke interesseret i at vi ringer og snakker om tingene. Han skriver at vi kan komme til frankfurt den 26. juni til en scanning, men kan/vil ikke sende en officiel bekræftelse. Idag skriver han så, at tiden ikke blir den 26., men den 24. i stedet. Vi skriver tilbage, at da flybilletterne allerede er booket og betalt, finder vi det lidt problematisk. Svaret vi får tilbage er bare: "Sorry, my schedule changes"....

Har i andre prøvet noget lignende, og hvad skal vi evt. stille op?

Glæder mig til jeres svar.

Mvh
Christoffer
Logget
per west
Gæst
« Svar #1 Dato: 12 Juni 2010, 18:19:44 »

Ring til hans sekretariat og forklar situationen. Det gjorde jeg da jeg skulle scannes. Hun flyttede lidt omkring, og så gik det alligevel, men generelt vil jeg råde til, at man putter en ekstra dag ind i programmet, for der er mange som river og flår i manden.

Det hele foregår på meget tysk maner, og nederst i hierarkiet kommer så patienten.  Sørgelig
Logget
Supernova
Newbie
*

Vis profil
« Svar #2 Dato: 12 Juni 2010, 18:49:22 »

hehe... det prøvede jeg så lige, og fik fat på en mand (måske Vogl selv..??) som overhovedet ikke forstod engelsk. Og da jeg snakker yderst dårligt tysk, så blev det noget rod. Tror jeg prøver at fange en sekretær på mandag, som snakker engelsk.

Men tusind tak for et hurtigt svar...
Logget
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #3 Dato: 12 Juni 2010, 21:04:14 »

Hej - skal jeg være helt ærlig, så synes jeg  - ud fra hvad jeg har læst her om ham - at han lyder som en skidt fyr  Smiley

Jeg mener - han forsøgte at bilde Per ind at der havde været et dødsfald pga blødning under CCSVI proceduren (tydeligvis en lodret løgn - ellers ville det være kommet frem ad anden vej).

Han er kort for hovedet over for patienterne. Han har senest forsøgt at bilde os ind, at det er MS der giver CCSVI og ikke omvendt - noget han helt klart ikke har belæg for heller. Hmmm....

Skipper og hans kone Lisbeth havde held med at bruge Vogel - Marie Louise havde ikke, og Per er først nu ved at få rigtigt hul igennem til ham.... Der har jo været hele den her forsikrings-problemstilling - måske vil han operere - måske ikke - det virker som om det er lidt tilfældigt.

Jeg holder mig til Polen - men det er selvfølgelig også en anden prisklasse  Sørgelig Sørgelig

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
per west
Gæst
« Svar #4 Dato: 12 Juni 2010, 21:49:22 »

http://www.dr.dk/sundhed/Sygdom/Artikler/2008/1103135700.htm

http://www.berlingske.dk/danmark/hun-brugte-eu-til-faa-sin-behandling

http://www.blogomkraeft.dk/2009/10/25/frankfurt-var-en-oplevelse/

http://redmette.dk/dagbog.php

Jeg tror han er meget presset, og meget effektiv. Og jeg ved endnu ikke hvad forklaringen var på den historie med dødsfaldet??? Kan være noget med, hvor der handles der spildes, og det var jo en amerikaner som var returneret, så vidt jeg husker.

Jeg tror nok jeg kan anbefale manden, især set i lyset af den kampagne som det danske sundhedsvæsen har haft kørende imod ham, og uanset hvor jeg har viftet med min journal fra Vogl, har lægerne her talt nedsættende om manden, så han er helt OK.

Jeg rakker da også ned på mennesker som jeg tror måske er dygtigere end mig... Så jeg synes du er dum, Christian..  Tvær
Logget
Supernova
Newbie
*

Vis profil
« Svar #5 Dato: 12 Juni 2010, 23:45:10 »

Per:
Baserer du så anbefalingen ud fra, at hvis det danske sundshedsvæsen synes han er en klov - så er han i virkeligheden cool nok? Fordi man generelt rakker ned på folk, som er bedre end een selv?

Jeg er bare lidt forvirret over eventuel ironi anvendt i dit indlæg Smiley
Logget
per west
Gæst
« Svar #6 Dato: 13 Juni 2010, 00:13:27 »

Sådan er det ment. Nu har vi været udsat for neurologernes nedrakning af Zamboni, som jo sikkert er meget dygtig, og kom på sporet af CCSVI da hans kone fik sclerose, og det danske sundhedsvæsens aversion imod Vogl fordi han er længere fremme, og så forsøger jeg at illustrere ved at rakke ned på Christian, som vist er ret klog.

Jeg må til at vænne mig fra den vane med at bruge ironi, men jeg kan næsten ikke lade være..

Og så er jeg ikke enig med Christian mht. Vogl, selv om Vogl er noget kontroversiel i sin stil.

Jeg føler mig i rimelig sikre hænder der, og er glad for at det er ham som står for arrangementet med min liberation.  :)ikke ironisk smilikon
Logget
Camilla R.
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 55

Vis profil
« Svar #7 Dato: 13 Juni 2010, 12:49:31 »

Hej Supernova,

Jeg har selv lige været hos Vogl og mener bestemt, at han er yderst kompetent ud i det han laver. Undersøgelsen bles foretaget med topmoderne udstyr, og selve konsultationen var kort, men præcis.
Men se mit indlæg under "Patientberetninger, danske", hvor jeg mere detaljeret beskriver mit besøg hos Vogl.

Logget

Diagnosticeret sept 2008. Attakvis sclerose. Symptomer siden 2001. Funktionsnedsættelser i højre side af kroppen. Har fået Tysabri i ni måneder. EDSS 3
Supernova
Newbie
*

Vis profil
« Svar #8 Dato: 13 Juni 2010, 14:01:50 »

Fantastisk... Tak for svarene Smiley

Per: Ironi er fantastisk... Jeg skulle bare lige være helt sikker på, at jeg forstod hvad du præcis mente - og det gør jeg så nu Smiley

Camilla: Dejligt at høre.. havde du nogen problem mht ala dem vi oplever?? Jeg læser lige din beretning...
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: