MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
20 Maj 2012, 21:41:33

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.763 Beskeder i 596 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Chat til Finn Sellebjerg
« forrige næste »
Sider: 1 2 [3] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Chat til Finn Sellebjerg  (Læst 1554 gange)
per west
Gæst
« Svar #30 Dato: 17 Juni 2010, 23:39:26 »

Sandheden er, siger jeg som spåmand, at der ikke vil komme positivt nyt fra verden omkring os, for alle valgte institutter som skal køre forsøg, er nye, set i forhold til de som er startet, og har fået erfaring. Nu kan de så begynde forfra igen, nok engang, og i den tid skovle flere penge ind, og måske komme op med noget mirakelmedicin som udvider vener, hvad ved jeg.

Så vi vil være nødt til at hjælpe os selv og handle så mange som det er muligt. Det slider jo på vores organisme, når et organ er afspærret for at ventilerer det væv som organet består af. Det er en stor andel af blodomløbet som passerer hjernen, og ret beset er hjernen jo selvet, og jeg hader tanken om, at denne vigtige funktion så bliver hæmmet pga. højt blodtryk og slid på hjerte og membramsystemer. Dunk-dunk-dunk... Jeg har tænkt på, om det kunne lade sig gøre at lave en fond som kan bruges til at hjælpe dem som ikke har råd til at hjælpe sig selv?

Det som vi mangler er en fagperson som kan verificere de resultater som kommer, i og med at vi får foretaget indgrebet for egen regning.
Og så en presseproffer hvad angår at gøre liberation af MS almindelig kendt.

Håber selv jeg får så meget orden i hovedet, efter min tur til Frankfurt, så at jeg kan arbejde mere effektivt. Indtil nu er jeg også godt træt af at være så uforskammet, men provokationen tror jeg alligevel har virket nok til at sclerosister flytter sig fra bare at være autoritetstro og taknemmelige mæhlam over til at begynde på at hjælpe sig selv... Tror jeg nok... Sjældent at kontroversielle metoder bliver særlig anerkendte i omverdenen, men jeg er så træt af, at man ikke kan blive taget alvorligt, hvis man blot følger normen for folk som går med slips.

Der er en grænse for, hvor længe jeg kan holde til ikke at sige sku og fanden, når jeg er klemt op i et hjørne..

Jeg fik da sparket et enkelt indlæg ind i chattet... Til sidst. Gad vide om det også kommer med i referatet..  Rullende øjne

Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.562

Vis profil
« Svar #31 Dato: 18 Juni 2010, 09:36:47 »

Så foreligger chatloggen som udskrift:

http://www.scleroseforeningen.dk/da/Service/2010/~/media/Mediefiler-til-Scleroseforeningen/2010/Chat%20med%20finn.ashx
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
per west
Gæst
« Svar #32 Dato: 18 Juni 2010, 10:50:57 »

Ja. Det er meget sørgeligt, at en sådan person som Finn har den indflydelse. og ikke med et ord nævner det uretfærdige i at behandling for CCSVI betales af patienten selv, som allerede har betalt for behandling via sin skat. Det rene Cosa Nostra, den Scleroseforening.  Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool

Tror jeg vil tage bogen Godfather med på turen til Frankfurt, og læse lidt om da Michael tog over fra Vito. Bare for at minde mig om, hvad jeg flygter fra..

Ingen tegn på blodophobning i hjernen... Hvor kommer så alt det jern fra?  Spørgsmålstegn Tegn på blodmangel... Det er nok blodet som er evaporeret væk på mystisk vis...  Spørgsmålstegn Blod er jo tykkere end vand og totalt inkompresibelt, og når hjertet så hamrer derudad så slider det hårdt på den organisme som udsættes for sådan en trykbehandling.

Det ved enhver smed..  Smiley
Logget
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 666

Vis profil
« Svar #33 Dato: 21 Juni 2010, 11:28:10 »

sjovt som han siger sig selv imod::: først:::

Der kendes i øvrigt sygdomme, hvor der er blodpropper i venerne i hjernen. Her er der helt klart ophobning af blod, og man får
blødninger i hjernen på grund af det høje tryk i venerne. Desuden får man udtalt hovedpine. Hverken hovedpine eller blødninger af
denne type ses ved sklerose

og så lidt efter:::
Vener er meget bløde og elastiske. Hvis der er deciderede forsnævringer, tillukninger eller bindevævsar kan de ikke udvide sig, men
systemet er meget dynamisk, og i reglen er der mulighed for alternative afløb.

kan han selv finde ud af det Spørgsmålstegn? hvordan kan man få blødninger i hjernen hvis systemet selv lave nok afløb... Spørgsmålstegn
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
per west
Gæst
« Svar #34 Dato: 21 Juni 2010, 11:58:15 »

Jeg tror der ligger en slags sandhed at finde i dette link, som beskriver blodophobning i vener, uden et eneste ord om MS, selv om symptomer er genkendelige.. Desværre er jeg ikke undervist i at forstå alt hvad der står, men det er spændende læsning alligevel: http://yassermetwally.wordpress.com/cerebrovascular-disorders-stroke/cerebral-sinus-thrombosis/

Som regel er det sådan, at fortsætter man med at læse længe nok, så bliver det efterhånden forståeligt.

Jeg tror at formålet med den Sellebjergchat, mest var af politiske grunde, for ccsvi er en trussel imod hele den form, som foreningen nu har kørt med, i mange lange år, under dække af at det er synd for Sclerosepatienter. Marie beskriver meget godt på sin hjemmeside den tryghedsfornemmelse som vi som patienter bringes i, og så er der ellers dømt pengemaskine for foreningens forskere.

Jeg kan da heller ikke lade være med at tænke på, at det egentlig er sjovt med det formandsskifte i forskningsrådet, for jeg kender ikke andre tilfælde, hvor det er accepteret, at de som bevilliger de indsamlede midler også selv er modtager af samme, i forbindelse med deres karriere.

Måske i Italien, nede på Sicilien, eller i Montenegro, men i Danmark er dette normalt uhørt, og anses som ret kriminelt.

Jeg hader egentlig at skrive sådan, på en offentlig side, for medlidenhedsmekanismen virker også på mig, og uanset CCSVI måske er løsningen, så vil der stadig være mange som bliver ladt tilbage, og de skal selvfølgelig ha den hjælp som de har ret til, og der er scl............. en magtfaktor, som er dygtige til at tilvejebringe denne hjælp.
Logget
Sider: 1 2 [3] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: