|
Mi@
|
 |
« Dato: 17 Juni 2010, 21:35:40 » |
|
Hej alle sammen Jeg hedder Karina - er 42 år og har haft MS ca. 10 år - brød dog først ud for ca. 3½ år siden Jeg er nu med på bølgen  og fik igår sendt en mail afsted til Dr. Vogl og der var svar retur inden for ca. 1 time ;0) super dejligt Jeg har så fået tid hos ham den 12. + 13. juli (dejligt hurtigt) - jeg skrev og spurgte om der var noget jeg skulle sørge for hjemmefra - og fik svar retur uden svar på dette ;0) at jeg skulle komme den 12.7 kl. 12.00 til scan og neurologisk undersøgelse og den 13. til "possible intervention" ?? altså mit skole engelsk er ikke tip top - men betyder det ikke "muligt indgreb" ?? - de skriver heller ikke noget om økonomien i det - hvordan betaler man ? og kan det virkeligt være muligt at Dr. Vogl vil foretage operationen/indgrebet der ?? Håber virkeligt nogen kan hjælpe med svar - for jeg er bare helt rundt på gulvet ;0) kærligst Karina
|
|
|
|
|
Logget
|
Attak vis sclerose - langsomt gående - ikke til lange skovture ;0) føleforstyrrelser - blærekriser og totalt uden balance
|
|
|
|
Leif
|
 |
« Svar #1 Dato: 17 Juni 2010, 21:44:10 » |
|
Hej Karina....
Jeg er ikke ekspert og sikker på du får hjælp at foljk der har været der før dig, men er sikker på du kommer langt med et visa kort, og ja tror det er muligt at du kan blive f.....libareted d. 13ènde.....
Hilsen Leif
|
|
|
|
|
Logget
|
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
|
|
|
|
Louise
|
 |
« Svar #2 Dato: 17 Juni 2010, 21:52:03 » |
|
Hej Karina Vildt! Hvor godt!  Jeg har lige skrevet til ham for en halv time siden - vil gerne bare scannes, så jeg er da spændt på, om jeg også får svar hurtigt... :-) Vil du køre derned? Kh Louise
|
|
|
|
|
Logget
|
Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
|
|
|
|
cab
|
 |
« Svar #3 Dato: 17 Juni 2010, 22:00:10 » |
|
"Possible intervention" betyder muligt indgreb, og det er ballonudvidelse.
Jeg mener at scanning er ca 10.000 og indgreb ca 50.000.
Det var da godt nok hurtigt!!
|
|
|
|
|
Logget
|
54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
|
|
|
|
Mi@
|
 |
« Svar #4 Dato: 17 Juni 2010, 22:02:33 » |
|
Tusinde tak Leif og Louise ;0) Pyha det gik bare så stærkt siden jeg skrev igår og der er tusinde tanker ;0) Der er jo åbenbart også noget med forsikringer ?? hvordan er det lige ?? Ja-Louise ;0) jeg tænkte at køre - ca. 600 km (bor på Fyn) jeg er så jubleglad ;0) Det sidste svar jeg fik fra Vogl igår var sendt fra ham ca. kl. 20.00 - så der er håb endnu Louise ;0) glæder mig til at høre mere fra dig også ;0= knus
|
|
|
|
|
Logget
|
Attak vis sclerose - langsomt gående - ikke til lange skovture ;0) føleforstyrrelser - blærekriser og totalt uden balance
|
|
|
|
PiaB
|
 |
« Svar #5 Dato: 17 Juni 2010, 22:31:28 » |
|
Hej Karina. Velkommen herind og godt gået. Jeg har meldt mig i Polen men der har de først tid i 2011. Er bare så lettet over at have taget beslutningen. Held og lykke, håber du skriver både godt og skidt omkiring det Knus Pia
|
|
|
|
|
Logget
|
Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
|
|
|
|
Louise
|
 |
« Svar #6 Dato: 18 Juni 2010, 08:54:50 » |
|
Det er for vildt - skrev til Vogl i går aftes og i morges 05.15 har han svaret!! Jeg kan få tid til scanning hos ham 30/6!!
Er lige ved at undersøge fly og sådan...
Helt vildt!!!
|
|
|
|
|
Logget
|
Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
|
|
|
|
Sønderjyde
|
 |
« Svar #7 Dato: 18 Juni 2010, 09:14:01 » |
|
Ja han er hurtig til at svar.. Da jeg skrev svarede han eller de også samme dag..
Man må sige han er ëffektiv det lyder til han udfylder alle de huller han har i skemat..
|
|
|
|
|
Logget
|
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
|
|
|
|
Mi@
|
 |
« Svar #8 Dato: 19 Juni 2010, 19:27:21 » |
|
Hej allesammen Tusinde tak for jeres hjælp og svar  Det er lidt forvirrende lige nu fordi det hele pludseligt gik så hurtigt - men jeg er selvfølgelig fyldt med spænding og forventninger til om små 3 uger  og vil selvfølgelig også skrive her og give videre af det jeg opllever  Mange tanker til alle jer Karina
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
per west
Gæst
|
 |
« Svar #9 Dato: 19 Juni 2010, 23:01:07 » |
|
Hvor mange er vi efterhånden som skal afsted til Vogl? Louise, Mi@, per west, sønderjyde 
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
per west
Gæst
|
 |
« Svar #10 Dato: 19 Juni 2010, 23:09:06 » |
|
Når nu vi har fået pæret rundt i de vener, så holder vi et afdansningsbal, og så er der nok ikke så mange stolesæder som holdes varme, som der er nu  Ellers en spændende fodboldkamp imod Cameroun.. 
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Sønderjyde
|
 |
« Svar #11 Dato: 19 Juni 2010, 23:11:58 » |
|
Jeg kommer ikke afsted lige pt alligevel da jeg ikke kunne den dag de forslog..
|
|
|
|
|
Logget
|
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
|
|
|
|
per west
Gæst
|
 |
« Svar #12 Dato: 19 Juni 2010, 23:43:50 » |
|
Det er lidt spændende at gå og vente på, og det bliver rart at få det overstået. Der er så meget fra neurologerne der mudrer vandene, og der er vel ikke andet at gøre end at få teorien afprøvet på sig selv. Så er det jo spændende om jeg så bliver en som kan se tilbage på 2009-2010 som 2 år med mareridt, og kamp imod vejrmøller, og hvordan gik det mon egentlig med de andre? 
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
John
|
 |
« Svar #13 Dato: 20 Juni 2010, 01:01:09 » |
|
Jeg skal til vogl på onsdag kl. 12.00 og scannes, har også fået en antydning af at det er muligt at få indgrebet umiddelbart dagen efter eller dagen efter igen. Hvis det er tilfældet tager jeg imod tilbuddet med kyshånd. Spændingen stiger og tankerne flyver rundt, det er jo lige rundt om hjørnet.. flyver derned tirsdag. Skal nok skrive om mødet med vogl og evt. Liberation. Kryds finger..
|
|
|
|
|
Logget
|
SPMS
|
|
|
|