MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 03:35:24

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  ondt i nakken
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: ondt i nakken  (Læst 1248 gange)
maja
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 54

Vis profil
« Dato: 22 Juni 2010, 20:15:30 »

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er andre her der lider af spændinger og ondt i nakken? Og hvis det er tilfældet, om I så tror at det kan hænge sammen med ccsvi?

Min neurolog siger selvfølgelig, at det intet har at gøre med sclerose.

Logget
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #1 Dato: 22 Juni 2010, 20:47:26 »

hej utålmodige  Smiley

Ondt i nakken har jeg ikke, man af og til har jeg ondt i hovedet, og er ofte stiv i nakken.

Under alle omstændigheder - folk med CCSVI har ret ofte det der hedder "Kollaterale vener" fra hjernen ned til hjertet. Det er ekstra vener, som opstår fordi blodet ikke kan komme
tilbage til hjertet hurtigt nok. Disse vener fylder og optager plads hvor andre folk normalt ikke har vener. Det kan medvirke til smerter af forskellig art.

Om det er det du oplever ved jeg ikke, men det er da nærliggende.

Jeg har selv billeder fra min MRV scanning hvor dr Simka udbrød "way too many collateral veins there" og pegede på vener der løb ned igennem halsen.

christian
« Sidste ændring: 22 Juni 2010, 20:49:50 af hag » Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #2 Dato: 22 Juni 2010, 22:50:45 »

Hej

Ondt i nakken???- Åh jo...desværre. Jeg har tit meget ondt i min højre side.....Det ender ofte med migræne anfald, sådan ca. hver 14. dag......Og ALTID i samme side.
Jeg har spurgt på sclerose klinikken for år tilbage, men næ nej der mente lægen ikke at det havde noget med min MS at gøre..hmmmmmmmm.... Tvær

Jeg er så af en anden menning......Specielt efter alt hvad jeg har læst om CCSVI det sidste stykke tid og at jeg åbenbart også har en medfødt hjerte fejl... en såkaldt 2. grads AV blok- Wenckeback........Som de fandt ud af da, jeg var under "udredning" i forbindelse med MS. Det kan så OGSÅ give hovedpine.......Har jeg lige læst mig til......SÅ nu kan de bare "vente" sig til min halvårlige tid d: 6/7-10. Vred

Hilsen
Charlotte

Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
maja
Jr. Member
**

Beskeder: 54

Vis profil
« Svar #3 Dato: 23 Juni 2010, 00:17:37 »

Tak for svar  Smiley Jeg er selvfølgelig træt af mine nakke problemer, men hvis de er et tegn på at jeg har ccsvi, så er det jo på en måde godt at de er der..ehm. Det lyder jo ret sandsynligt at det kunne være de kolleterale vener som er skyld i stivheden og smerterne..
Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #4 Dato: 23 Juni 2010, 15:30:12 »

Hejsa.....

Også stiv nakke til mig helt oppe ved kraniet, men troede egentlig bare det skulle være sådan..... :-) Kunne nu godt have tvivl vedr sammenhæng med ccsvi men hvem ved hvad i denne verden... Hmm. Måske jeg skal spørge en neurolog......... Griner....   

Hilsen Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Joan
Gæst
« Svar #5 Dato: 23 Juni 2010, 15:53:55 »

Jeg har problemer med min nakke om aftenen. Jeg kan ikke rigtig slappe af  og føler en form for spænding. Hvis jeg gaber i løbet af dagen spænder jeg meget i kæber og nakke og bliver helt mat og træt i nogle sekunder bagefter. Det er kommet sammen med at jeg har fået flere "tics" eller sådan noget, når jeg slapper af. og så hovedpine flere gange om ugen.

Jeg tænker på om, hvis man har ccsvi, også har større risiko for at få blodpropper.  I min familie har vi ikke haft sclerose før, men min fars familie døjer med blodpropper. Jeg læste en beretning igår om en sclerose ramt , hvis mor og søster også havde sclerose, men som begge var døde af blodpropper. søsteren var den første der døde og var ikke så gammel.
Jeg kan godt blive lidt bange for at det er noget helt forkert medicin jeg skal "døje" med. Avonex!
Hmm. det var bare lidt fra mig
Venlig hilsen Joan Smiley

Logget
Sønderjyde
Full Member

Beskeder: 149

Vis profil
« Svar #6 Dato: 23 Juni 2010, 16:41:26 »

Har faktisk gået og tænkt på det med blodpropper her på det sidste.. Vi går måske rundt og får en masse små blodpropper rundt omkring i vores system og stille og roligt bliver lammet.. Det er jo ikke sikkert det kun er de store venere der trækker siger delvist sammen eller helt lukker.Det er der måske også mange af de mindre der gør som sørge for at blodet løbe fint igennem vigtige dele i vores hjerne.. Dem tror jeg ikke de har så meget fokus på lige nu kun de helt store og de er måske heller ikke så nemmer at se på en scanning de små..
Så med tiden er de nok nød til at finde ud af hvorfor det sker og det kan jo være utrolige meget, det vi spiser, forurening, alt den kemi man putter i ting idag eller der vores fødevare bliver sprøjtet med man kunne jo blive ved..
Bare en tanke.

Søren
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
per west
Gæst
« Svar #7 Dato: 23 Juni 2010, 18:17:12 »

Det kan der sikkert være noget om, Søren. Det med at blodet har svært ved at finde vej. Jeg ved, at hvis jeg gør noget af alt det som der tales om, er vigtigt mht. motion, så går der lang tid med at få smerter i nakken væk igen. En af de liberatede piger, som var på U-tube, sagde det egentlig meget godt. Der er ikke noget galt med musklerne i mine ben, men det hele sker oppe i hjernen, så derfor kan jeg ikke løfte foden op på skamlen, uden at få ondt.

Jeg har så valgt, blot at sørge for at bevæge mig uden at bruge for mange kræfter på dødløft, armbøjninger, bænkpres osv. og satser så på, at Dr. Vogl kan gøre noget ved blodomløbet som giver mig flere kræfter og blodpassage til at komme videre... I mellemtiden spiser jeg så hvidløg og 1/4 albyl dagligt til at fortynde blodet med..

Det er da et forsøg værd...
Logget
per west
Gæst
« Svar #8 Dato: 23 Juni 2010, 21:57:50 »

Lyder egentligt meget fornuftigt. Til sidst kan vores system for venedannelse ikke følge med, og så bliver man pludselig til en progressiv, hvilket jo ellers plejer at være godt, men...  Sørgelig
Logget
Abildkær
Jr. Member
**

Beskeder: 45

Vis profil WWW
« Svar #9 Dato: 07 Juli 2010, 18:05:04 »

Jeg døjer også med ondt i nakken - og har gjort så længe jeg kan huske. Spænder meget og sover med bideskinne, for ikke at gnave mine tænder helt i stykker.
Har haft et arbejde, hvor jeg sad meget ved en stereolup (mikroskop). Det gjorde bestemt ikke sagen bedre  støtJeg havde altid hovedpine efter en dag ved mikroskopet.
Nu har jeg en meget dårligt balance, men går mest muligt uden stok. Det er både godt og skidt, siger min fys: Det er godt at træne at gå uden hjælpemidler, men det er skidt at det gør, at jeg spænder meget - især i overkroppen. Og det giver smerter.
Om jeg har CCSVI - det gad jeg nok lide at vide, så jeg håber, at man tager sig sammen til at få det lært i DK.

Mette
Logget

RRMS, måske SP, diagnose 2002, på 2 ben (ofte 3), Tysabri påbegyndt januar 2012
lene71
Gæst
« Svar #10 Dato: 08 Juli 2010, 21:05:28 »

Hmm hvordan forklares så plaks i rygmarven?? hvis det skulle være små blodpropper?
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #11 Dato: 08 Juli 2010, 21:17:33 »

Hej Lene

Plaks opstår når immunforsvaret gnaver i vores nervebaner.... De små lede T-celler drøner rundt i vores jerne-væske, og kan sagtens komme ned i rygsøjlen. Du ved - væsken fra rygmarvsprøven er jo faktisk den samme
væske som vi har vores hjerne flydende rundt i, så der er frit slag desværre.

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #12 Dato: 13 September 2010, 16:08:07 »

Er der nogen der kender til at have hovedpine og derudover væskeansamlinger (ødemer) under øjnene?  det er min kæreste ret plaget af.........

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: