MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:29:48

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Dr Vogel - Frankfurt
« forrige næste »
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Dr Vogel - Frankfurt  (Læst 7717 gange)
Benedikte
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 57

Vis profil
« Svar #30 Dato: 08 Juli 2010, 21:05:47 »

Jeg har aflyst min tid d.12 juli hos Dr.Vogel, både min mand og jeg syntes det for usikkert osv. at bruge Vogel.

Så det bliver i Polen, dem har jeg en aftale med og glæder mig til, at høre fra dem, de vil kontakte mig 4 uger før de har en tid til mig.

Benedikte
Logget

PPMS. 2001. Kørestol /10 m rollator 2010.EDSS 7.0
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #31 Dato: 08 Juli 2010, 21:12:58 »

Hej Benedikte

Sikkert en fornuftig beslutning.  Er det hos dr Simka eller Ameds du har tid?

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
per west
Gæst
« Svar #32 Dato: 08 Juli 2010, 21:25:28 »

Christine. Fik du ikke en CD med billeder med hjem?
Logget
Sønderjyde
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 149

Vis profil
« Svar #33 Dato: 08 Juli 2010, 21:39:50 »

Hej Benedikte..

Hvad var det der gjorde dig usikker ved at bruge dr. vogl..?

Søren..
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
Benedikte
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #34 Dato: 09 Juli 2010, 15:35:35 »

Hej Christian. Tak for opbakningen i min beslutning. Smiley

Der er ikke hos Dr.Simka eller Ameds jeg har fået tid, men hos Dr. Waclaw Kuzmik og Dr. Jacek Kostecki. biuro@eruropanstra.com.pl
Der hvor Mona og Kenneth har været. De svarede mig dagen efter og booker både tid, hotel mm. Det virker meget prof.

(du er da blevet klippet ik ?  Humørgrin)

Benedikte
Logget

Benedikte
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #35 Dato: 09 Juli 2010, 16:30:05 »

Hej Søren.

Jeg har taget min beslutningen ud fra oplevelser andre har skrevet om herinde hos os og forde han ikke har svarede mig tilbage på nogle af de spørgsmål jeg har sendt ham.

Jeg har det rigtig godt med den beslutning, og kan næsten ikke vente på, at få en dato fra Polen, ved kun det senest kan. blive i oktober og får besked 4 uger før.

Jeg skulle have været hos Vogel samme dag som Karina, og er rigtig ked af det ikke blev sådan, har talt med Karina et par gange i telefon, bestemt en dejlig pige/dame, men det kan værer vi tager til demonstration sammen, nu må vi se.

Benedikte
Logget

Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Svar #36 Dato: 09 Juli 2010, 17:03:23 »

Hej Per.
Jeg har fået CDen med hjem, jeg har ikke set den derefter, da jeg så alt sammen med Dr. Vogel
og det var ret tydligt.  Jeg har tid den 06.08 og det bliver spændende.
Jeg var hos min læge i dag og hun sendte mig videre på sygehus for at jeg kunne få tage de blodprøve
Dr.Vogel skal bruge ved indgrebet. Hvor kører du hen næste gange du tager af sted???

Hej Karina.
Du var bare super god Smiley skønt at se du tog det roligt med at forklare det, super godt Smiley Smiley

Hej Søren.
Har du fundet ud hvor du tager hen og jeg er sikkert på at det kommer andre hospitaler som vil lave indgrebet fremover..
Logget
Christine
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #37 Dato: 09 Juli 2010, 17:19:04 »

Jeg fik svar af Dr.Vogel  i går ang. hjemmeturen til Danmark efter et indgreb.

Han svarede at det var bedst at tage flyet 2 dager senere og toget må jeg tage dagen efter indgrebet.
Jeg tager flyet derned og toget hjem.
Logget
per west
Gæst
« Svar #38 Dato: 09 Juli 2010, 18:49:52 »

Hej Christine
Hvilke blodprøver er det Vogl beder om?

På din Cd er der nogle billeder benævnt FLOW. De sidste i den lange række. Hvis du summerer de tal, FLOW 1 til FLOW 6 ml./sek  1-2 tal pr. billedserie a 3. Jungulars er målt parvis. Så ved du hvor meget blod som forlader hjernen igen, og så kan du få et mere sikkert indtryk af hvor forsnævret du egentlig er. Jeg talte 8 cifre sammen og fik 9,32 ml/sek hvor normalværdien burde ligge på omkring 12,08 ml./sek. Lidt mindre for kvinder, 10,8 ml./sek. Så har du et godt indtryk af hvor slemt det står til... Jeg kan desværre ikke finde noget angivet om trykket blodet har i venerne.

Hvis jeg får en positiv respons fra Belgien, så tager jeg dertil. Jeg har skrevet til Ameds, men de svarer som sædvanlig ikke på mine henvendelser. Jeg har ellers bekræftet min tilmelding 2 gange, men jeg har indtryk af, at de er nogle rodehoveder, eller også er sure over at jeg har skrevet og spurgt hvor tæt på 1 ltr. pr. blod pr. min. de mener de kan tune mig til.. Grin.

Og så er der Simka, men mon ikke jeg i løbet af det næste halve år kan blive checket på Rigshospitalet. De må da blive møre på et eller andet tidspunkt.  Smiley
Logget
Christine
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #39 Dato: 12 Juli 2010, 10:11:38 »

Jeg har en tid hos Dr. Vogl den 06.08 og tænker at hvis jeg får en tid i Düsseldorf så
er det både billigere og man kan få et ekstra indbreb hvis venen skulle klappe sammen igen.
Jeg kommer jo helt i tvivl om jeg skal flyve til Düsseldorf også fordi de laver flere undersøgelser
andre steder.  Og pengene vokser ikke på træerne hvor jeg bor.
Logget
Benedikte
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #40 Dato: 13 Juli 2010, 13:28:25 »

HILSEN FRA KARINA

Jeg skulle hilse jer fra Karina og give jer besked om at hun blev scannet i går, og havde 30% forsnævring i begge sider.                         

Hun skal have indgreb på onsdag, havde ikke fået besked på om det blev i begge sider eller kun den ene.

Hun var glad og ved godt mod, så frem til på onsdag, trods varmen og et hotelværelse uden aircon...........

Benedikte
Logget

Mi@
Jr. Member
**

Beskeder: 59

Vis profil
« Svar #41 Dato: 13 Juli 2010, 18:21:00 »

Hej Alle
Tusinde tak for hjlaelpen Benedikte Smiley
Ja jeg blev scannet hos Vogl igaar og blev lovet indgreb i morgen 10.30 - han sagde at jeg havde forsnaevringer paa 30 % i begge sider og naevnte intet om at han ikke ville tage begge sider saa mon ikke han goer det ??
Jeg kan kun tilslutte mig dem som har vaeret forvirrede - Vogl sagde ogsaa at jeg desvaerre har saa meget plak i hjernen at han er i tvivl om hvor stor virkning jeg vil faa af indgrebet saa jeg foelte lidt at jeg faktisk naesten skulle tigge om det - men basta bom - jeg VIL ha det og glaeder mig til i morgen - selvom jeg da ved gud ogsaa er droennervos lige nu pyha -
mange tanker til alle fra mig Blink
Logget

Attak vis sclerose - langsomt gående - ikke til lange skovture ;0) føleforstyrrelser - blærekriser og totalt uden balance
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #42 Dato: 13 Juli 2010, 18:42:13 »

Alt muligt held og lykke, Karina, og det skal helt sikkert nok gå godt. Håber du får gavn af det.

En neurolog fortalter mig for mange år siden, at det ikke er antal af plaks, der er gældende, men hvor de sidder. Man kan have mange plaks, men meget få MS symptomer, og ganske få plaks og være meget belastet. Det kommer  helt an på hvor de sidder.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Benedikte
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #43 Dato: 13 Juli 2010, 19:44:26 »

Kære Karina

Du får lige et kæmpe knus at sove på og en spydt kladt til i morgen, jeg xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx for dig

Benedikte
Logget

per west
Gæst
« Svar #44 Dato: 13 Juli 2010, 20:57:04 »

Rigtig meget held med projektet. Der er ikke noget at være bange for, andet end husk at tis af inden du kommer ind, for efter de 20 minutter indgrebet tar, så skal du ligge mussestille i 3 timer, og det er lang tid ved jeg af personlig erfaring.

Mon ikke han tager begge sider, når det kun er 30 %.  Smiley

Logget
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: