MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 01:47:54

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Dr Vogel - Frankfurt
« forrige næste »
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Dr Vogel - Frankfurt  (Læst 7725 gange)
per west
Gæst
« Svar #60 Dato: 31 Juli 2010, 22:49:11 »

Lyder som talt ud af mit hjerte, Hansi. Lad os få overblik og få dokumenteret, så vi ved hvad vi egentlig er i gang med. Kan vi sandsynliggøre at vi er på rette spor, og få det ud på tryk, så vil mange følge efter. Lad os lette numserne. Det er det liberationen er beregnet på..  Humørgrin
Logget
charlotte h
Newbie
*

Beskeder: 1

Vis profil
« Svar #61 Dato: 11 August 2010, 12:40:30 »

hej hej
jeg skriver på vegne af vores unge pige i huset,ang hendes mor. Vi har prøvet at finde navn og adrs,tlf på dr.vogl i frankfurt er der nogle af jer søde mennesker der vil sende det til mig mvh charlotte
Logget
per west
Gæst
« Svar #62 Dato: 11 August 2010, 17:40:54 »

Germany

Univ. Prof. Dr. med. Thomas J. Vogl

Info:

Goethe university of Frankfurt
http://www.kgu.de/index.php?id=2
Email: t.vogl@em.uni-frankfurt.de
Phone: +49(069) 6301-7277

http://www.msforum.dk/index.php/topic,164.0.html
Logget
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #63 Dato: 12 Oktober 2010, 13:25:55 »

jeg har lige snakket med en ved som har været hos dr. vogel i sidste uge... og der skuffer dr. vogel mig så pæn meget... igen.... han (min ven) har lige som jeg fået en stent.... men han har kun fået af vide af vogel at han skal tage asprin i 2 måneder... ikken noget innoheb.. jeg er helt rystet.. ikke noget hold dig i ro" eller noget... det er næsten sygt... ved stent er det asprin resten af livet... og innoheb i MINDST 14 dage... ellers kan det jo gå galt... 
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Tania
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 20

Vis profil
« Svar #64 Dato: 26 Oktober 2010, 19:32:49 »

Så bliver det snart min tur til at tage til frankfurt hos Dr. Vogl. Er meget spændt på at se, om der kan påvises sammenklappede vener, trods det at der endnu ikke har været noget plak at se på de 2 skanninger jeg har fået fortaget...
Logget
John
Jr. Member
**

Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #65 Dato: 26 Oktober 2010, 19:47:44 »

Jeg tager også afsted igen d. 9-11-10 for at få lavet den sidste side. venstre 50% lukket.
håber det hjælper på højre ben..
Logget

SPMS
Tania
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #66 Dato: 02 November 2010, 11:57:07 »

Jeg skriver herinde, da jeg har fået en tid hos Dr. Vogl i Frankfurt d. 8. dec. Jeg Er dog lidt i tvilv om jeg har valgt det rigtige sted? Så vidt jeg kan læse mig til, opererer Dr. Vogl kun i een side af gangen, selvom der er forsnævringer i begge sider? Derfor risikerer man altså åbenbart at skulle genoperers. Er der nogen der kan fortælle mig, om det er det mest sikre, eller er det blot fordi han er ude på at tjene flere pene?Smiley

Så vidt jeg ved, er der ikke nogen garanti hos dr. vogl, hvis venen klapper sammen igen.. Bør jeg i stedet finde et sted, for dette er med i prisen?

Håber lidt at få mnoget respons på dette indlæg, da jeg er lidt i vildrede PT., og der er jo ikke længe til december efterhånden:)

Venlig hilsen Tania
Logget
aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #67 Dato: 02 November 2010, 13:06:00 »

Jeg synes at jeg har læst at Vogl opererer begge sider hos nogle patienter. Men har jo også læst om 2, hvor han har gjort det af 2 omgange.
Du kunne jo sende en mail til ham og spørge.
De andre steder giver jo hellere ikke garantier. Falder venen sammen, så er det vel ny operation og ny pris. Tror jeg nok. Så er det bare med at håbe at den ikke falder sammen igen. 

Det der taler for Vogl er jo hans korte ventetid.
Min kæreste blev scannet et andet sted i Frankfurt den 27.9 og kan først blive opereret den 29.11 (også på et andet hospital).

Det er et svært at foretage valget om man vil opereres og dernæst er det svært at finde det rigtige sted.

Håber du bliver mere klar på det.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
per west
Gæst
« Svar #68 Dato: 02 November 2010, 13:06:28 »

Dr. Vogl vælger ofte at operere blot en side af gangen, da han begrunder det med, at det er det mest sikre. For hvis begge vener klapper sammen, så er patienten mere ilde stedt, end forinden indgrebet.

Jeg tror at Dr. Vogl er meget bevidst om den indtjening som kan hentes på behandling, generelt. Lige som de fleste andre som udfører behandling for CCSVI. Min samlede udgift til behandlingen er på ca. 9.000 €, og det må siges at være i den dyre ende. For dette beløb fik jeg 2 x 1 ballonudvidelse og så 1 MRV scanning før og 1 igen før han så ballonnerede den venstre side.

Dr. Vogl er utrolig kompetent, men jeg savnede lidt at han tog sig god tid til at gå i detaljer omkring hvad han så har udført, og hvad det endelige resultat så blev?

Fordelen ved Vogl er, at der ikke bruges meget tid på besøget, så man er hurtigt hjemme igen. Der bruger de fleste andre behandlingssteder væsentlig mere tid hvor man opholder sig som egentlig indlagt på hospitalet eller i tilstødende faciliteter.

Hvis en vene igen klapper sammen, så vil prisen ikke være reduceret af den grund, og du skal igen stille med 4.000 €.

Prøv at se debatterne om alternative steder hvor behandling kan ske i liberatedtråden. Hvis ikke det var så pokkers langt væk, så tror jeg egentlig Indien er der hvor jeg ville starte, hvis jeg ikke allerede var nået så langt. Der er også andre behandlingssteder i Frankfurt, men om de er kommet ordentligt igang, ved jeg ikke.

Noget som jeg er meget skuffet over, er at Vogl ikke lige efterbehandlede højre side, da han alligevel var igang med den venstre, for iflg. de målinger jeg netop har fået fra ham på en CD, så er flowet ikke overvældende, set i forhold til den venstre side.

Og mit højre ben er stadig ikke så godt som det var, da jeg fik den første behandling netop af højre jugularvene, så den højre vene kunne sikkert have haft godt af en efterbehandling.

Jeg tror efterhånden det blot er mig der lider af en slags indestængt vrede, men jeg er altså utrolig forarget over den måde det danske sundhedssystem behandler deres sclerosepatienter på. Utrolig dårligt, menneskeligt set.

« Sidste ændring: 02 November 2010, 13:30:06 af per west » Logget
Tania
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #69 Dato: 02 November 2010, 13:16:27 »

Jeg takker mange gange for jeres svar.

Ud over Vogl. har jeg også været i kontakt med Simka i polen.

Men den pris jeg har fået er 5200 euro for undersøgelse og evt. operation, så hvis den skal foretages af 2 gange, kan jeg næsten forstå prisen er lidt dyrere for mig. Men hvad, det er jo værd at prøve uanset hvad:) Altså i frankfurt.

Jeg har allerede stillet Vogl. en masse spørgsmål, men sys tilgengæld ikke han er fantastisk til at svare på de spørgsmål jeg skiller, og virker lidt kort for hovedet.

Per:  kan jeg forvente at modtage mere info fra Vogl. omkring undersøgelse/indgrebet pr. automatik, eller er det blot noget du selv har måtte opsøge?
Logget
per west
Gæst
« Svar #70 Dato: 02 November 2010, 13:40:02 »

Jeg har nok nærmest slidt ham ned med spørgsmål. Det er max. et svar pr mail der kan vrides ud af ham. Prøv evt. at se til højre hvor Private Scan reklamerer. http://www.ccsvi-online.com/

Et hollandsk firma som vist nok er tilstede i Frankfurt.
Logget
aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #71 Dato: 02 November 2010, 13:57:14 »

Du kunne også kigge på ccsvi-center.com

Det er der min kæreste skal opereres.
De tilbyder både undersøgelse og operation indenfor en uge. Det starter dog først til næste år.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
Ann
Sr. Member

Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #72 Dato: 02 November 2010, 14:14:51 »

Hvorfor ikke Polen? Smiley AMEDS.
De har nu kun 30 dages ventetid..og ifølge AMEDS på begyndes et 'samarbejde' med P. Zamboni.
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
hck
Jr. Member
**

Beskeder: 54

Vis profil
« Svar #73 Dato: 02 November 2010, 14:21:56 »

Per, du er ikke den eneste, der er vred på det danske sundhedsvæsen. Jeg har haft det sådan i 10 år. Tænderknasende rasende Vred . Men jeg tror, vi må passe på ikke at blive ædt op af det, indefra (jeg må i hvert fald, men det kan være du er et mere roligt gemyt? Tunge )
 Blink Hanne
Logget

Attakvis sc. 1999. Nu måske sp.
Nej til medicin og "kontrol" på sc.klinikken (=nonsens). Ja til humor og et godt grin :-D
Er gående på kortere strækninger, bruger hjælpemidler på længere distancer - meget varierende.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #74 Dato: 02 November 2010, 16:13:02 »

Hej Tania

Hvis du spørger mig, så ville jeg holde mig fra dr Vogel. Det her med at han kun opererer en side af gangen (hvilket gør det dobbelt så dyrt!) er han den eneste der praktiserer. Alle andre steder tager begge sider på samme tid.

En anden ting er hans mangel på empati og at han har så forbasket travlt. Han fortæller rask væk at folk lige så godt kan glemme at blive opereret fordi deres hjerne er i en meget slem stand, og deres vener er for forsnævrede - at de vil dø på operations-bordet! Det har vi et par eksempler på herinde - efterfølgende er folk så taget til Indien, og blevet opereret uden problemer.

Så er der hans historie hvor han forsøgte at overbevise Per West om at en patient var død under operationen. Det viste sig at være en and! Der er ihvertfald ingen der kan bekræfte historien.

Jeg vil til enhver tid anbefale Ameds i Polen (ca 1 times flyvning fra Kastrup) - de er super professionelle, og de tager sig masser af tid til at tale med patienterne og forklare hvad der sker. Prisen er vist nogenlunde den samme (altså for udvidelse af begge sider!)

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: