Som lovet får I her en lille situationsrapport:
Måske husker nogle af jer, at jeg i juli sendte en artikel til HELSE, som holdt ferie. I august har jeg så gentagne haft kontakt med både en chefredaktør og en journalist. Sidstnævnte var meget interesseret i historien og ville vende tilbage med nogle spørgsmål. Desværre endte det med, at han meddelte, at HELSE ikke kunne bringe noget p.t. af årsager, som jeg lovede ikke at referere. (Det er dog ikke ”slemme neurologer”, som er hindringen.)

Journalisten rådede mig til at gå videre med historien, men ville vende tilbage, hvis han på nogen mulig måde kunne, for som han sagde: Du har en god historie, som handler om, at patienter bliver behandlet i udlandet, fordi man ikke vil behandle her i landet.

Nå, altså gik jeg videre og sendte artiklen til Jyllands Posten, som kræver eneret. Marie-Louise havde skrevet, at der skulle bringes en artikel den 5. sept., så jeg håbede på, at mit indlæg kunne bruges som en opfølgning. Desværre fik jeg dette svar: Tak for Deres kroniktilbud, som jeg desværre må sige nej til. Vi får dagligt mange tilbud, og er derfor nødt til også at sige nej tak til gode og relevante kronikforslag.

Det kan udmærket være, fordi artiklen er alt for lang, men jeg har simpelthen fortalt historien om, hvordan det føles for patient og pårørende, lige fra man får ”dommen”, over forløbet med medicin og så til, at der tændes et håb om lindring ved hjælp af en operation for CCSVI. Jeg har fortalt om Scleroseforeningens og neurologernes skepsis, og ikke mindst har jeg fortalt om, hvordan Riget afviser syge mennesker!

Jeg synes, det er brandærgerligt, hvis mit arbejde med artiklen skal være spildt.
Der er så mange her i MSForum, som har omtalt forbindelser til journalister, også nogle på JP. Kan I finde en bagvej? Så hjælp!

Så mange af vores velmente projekter flyder lige så stille ud i sandet. Læs bare starten på denne tråd! Hvor meget af det, vi planlagde, blev til noget?

Men jeg glæder mig da til at se, hvad Marie-Louises journalist får skrevet. Måske får han bare det hele med. Det ville da være rart, så kan jeg pakke sammen og koncentrere mig om mit flytterod.
PS: Kære hag, Lisa T. eller hvem, som har styr på trådene: Kan vi ikke få en tråd, hvor al