MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:08:11

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Varme. Hvordan tackler i andre varmen..? Hvad med jer der er blevet liberated..?
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Varme. Hvordan tackler i andre varmen..? Hvad med jer der er blevet liberated..?  (Læst 623 gange)
Sønderjyde
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 149

Vis profil
« Dato: 04 Juli 2010, 10:40:02 »

Hej..

Nu er jeg en af dem der ikke kan tåle den varmen vi lige har haft i weekenden 30 grader puha.. Sørgelig Mine ben bliver nærmest som gele..
Hvordan har i andre det..?
Måske nogen har nogle gode fif til hvad man kan gør for måske at bedre kunne klar det..?

Søren
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
Anders
Hero Member

Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #1 Dato: 04 Juli 2010, 11:24:15 »

ja det er jo noget mærkeligt noget.. for rent fysisk så udvider kroppen sig jo i varme hvilket jo burde betyde at venen også burde udvide sig og skabe bedre omløb.. men det gør den åbenbart ikke....jeg har lige tilbragt en uge i tyrkiet i 48 graders varme (i skyggen) og det gik rigtig fint...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Sønderjyde
Full Member

Beskeder: 149

Vis profil
« Svar #2 Dato: 04 Juli 2010, 12:25:38 »

Ja troede også at det var noget i den reting men nej.. Så må man hoppe en tur i den iskolde bajle og få et gys så der rigtig bliv skudt noget blod rundt i kroppen..Smiley

Det lyder skønt at kunne det Anders, håber jeg også får den mulighed igen engang..

Hvordan havde du det med varme inden du blev liberated..? hvad du ikke været afsted..?
Logget

Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.
kenneth
Full Member

Beskeder: 110

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: 04 Juli 2010, 12:45:55 »

Hejsa

Jeg blev liberated samtidig med Anders og jeg har det også bedre i varmen efter indgrebet.
Før var det ikke sjovt når temperaturen kom over 22 grader - så kunne jeg med det samme mærke det i benene. Og jeg måtte sørge for at få krops temp ned og noget væske (SUN LOLLY i store mængder)
Hvis man tænker på at når det er varmt dehydrerer kroppen -især når vi MS'ere ikke drikker nok pga blæreproblemerne. Derfor blivere blodet tykkere og dehydrering bliver endnu værre når der så er CCSVI...

mvh

Kenneth
Logget
Abildkær
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 45

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: 15 Juli 2010, 11:17:51 »

Hej Søren.
Jeg kan heller ikke tåle varme, bliver meget, meget, meget træt og får meget, meget, meget tunge ben!
Så når det er meget varmt, ligger jeg helst på min seng med en bog eller en lille bærbar pc, foran en ventilator!
Mit yndlingssommervejr er 20-22 gr, gerne let overskyet og med en let brise...  Smiley
Min hund er enig  Grin Grin

Fif:
Køl håndleddene med vand (der ligger blodårerne yderligt, så det køler meget)
Gør hoved og nakke vådt med køligt vand, det  hjælper også meget.

På nettet kan man også købe deciderede køleveste.
Har ikke købt en selv, men har da overvejet det.

Fortsat god sommer!

Hilsen
Mette

Logget

RRMS, måske SP, diagnose 2002, på 2 ben (ofte 3), Tysabri påbegyndt januar 2012
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #5 Dato: 15 Juli 2010, 15:32:09 »

Smiley
Kølevesten er fin..men den er tung, stor og besværlig at få på.

Læg eksempelvis nogle køleelementer eller andet i fryser..pak det ind i viskestykke..og læg det på nakke, bryst, fødder eller hvor der er brug for afkøling.
Fødder kan også placeres i køligt vandbad.

Ann
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #6 Dato: 01 August 2010, 14:14:31 »

Hej.

Jeg har også problemer i varmen. Jeg bliver fuldstændig slatten i benene, og hjernen sætter nærmest ud i temperaturer over 26 grader  Chokeret.
Så vidt jeg ved, har det ikke noget med blodet at gøre, men at det er nervebanerne der leder impulserne langsommere, når kropstemperaturen stiger. Og fordi signalerne kører langsommere, så vil vores lemmer ikke rigtig makkeret.

Når det er monstervarmt gør jeg følgende:

Har så lidt tøj på som muligt uden at være alt for uanstændig. Grin
Lukker døre og vinduer til solsiden og trækker gardinerne for.
Slår parasollen op på solsiden, så den skygger på vinduerne.
Sætter et lagen med elastik i kanten rundt om havedøren (udvendigt, så solen stoppes inden den kommer ind) og lukker døren så godt som muligt.
Åbner alle døre og vinduer til skyggesiden og slår parasollen op lige inden solen kommer.
Forholder mig i ro i en god stol med en god bog.
Hygger med en kold smoothie (f.eks.: frisk ananas, nektarin, æble, banan og frosne jordbær) mums!
Dupper arme, ben, bryst og nakke med en våd svamp.

Bestiller en markise til sydsiden Blink, og den skal køres ud inden solen kommer, så man udnytter at belægningen lige udenfor er afkølet og ikke afgiver varme.

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
per west
Gæst
« Svar #7 Dato: 01 August 2010, 14:36:16 »

Jeg købte en blæser, 168,00 kr. som så sørger for at cirkulere luften i min stue. De giver en god afkølende effekt, når der er lidt luftbevægelse, og selv da det var 30 gr. var temperaturen til at leve med.  Smiley
Logget
John
Jr. Member
**

Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #8 Dato: 01 August 2010, 16:48:09 »

Jeg har det lige modsat. virker nogenlunde i varmt vejr men har til gængæld store problemer i koldt vejr, hvor benene låser sig fast i leddene, og nærmest går i krampe.
Og koldt vejr har vi nok af i Danmark hvis man har mine symptomer.....He He.....
Logget

SPMS
Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #9 Dato: 01 August 2010, 17:05:55 »

Hej John.....
 Den kender jeg alt for godt..... :-) Men hør jeg er håndværker og arbejder udendørs hele året, og uden mine lange underbukser kunne det slet ikke have ladet sig gøre, jeg har stor fornøjelse af mine mascot underbukser (lange) som fåes både et lags og tre lags, og jeg skifter rundt alt efter hvor koldt det er, og tro mig det virker men indrømmer det kan være noget bøvl at skulle have lange underbukser af og på, men skidt pyt bare det virker....... :-)

Leif........
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: