MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 02:08:39

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  På vej til liberation i Katowice, Polen...
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: På vej til liberation i Katowice, Polen...  (Læst 1155 gange)
Karina
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 41

Karina

Vis profil
« Dato: 18 Juli 2010, 12:54:46 »

Hej alle

Så melder jeg mig snart i køen af liberated medlemmer :-). Jeg fik torsdag en opringning fra Euromedic Poland med tilbud om at komme til på et afbud den 27. juli. Jeg tænkte over det et døgn og gav så mit tilsagn. Så søndag den 25. juli går turen til Katowice. Jeg er spændt :-)

Jeg skal nok lade høre fra mig her på MSforum, når jeg er tilbage.

Mange hilsner fra endnu en Karina (Århus)
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #1 Dato: 18 Juli 2010, 14:24:41 »

Super for dig Karina - alt muligt held og lykke!!
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
per west
Gæst
« Svar #2 Dato: 18 Juli 2010, 16:03:44 »

Pøj, pøj og knæk og bræk og spyt over skulderen og 7-9-13 bank under bordet og hvad det nu hedder alt sammen..  Blink
Logget
Karina
Jr. Member
**

Karina

Vis profil
« Svar #3 Dato: 18 Juli 2010, 16:10:45 »

Tak skal I have :-)
Logget
Karina
Jr. Member
**

Karina

Vis profil
« Svar #4 Dato: 01 August 2010, 10:57:13 »

Kære alle

Så er jeg tilbage i Danmark.

Jeg har haft en fantastisk tur og et godt forløb – MEN hverken MRV-scanning, dobbler eller det intervasculære indgreb (the procedure)  viste tegn på CCSVI. Så ingen liberation til mig ?

Og ja, det er en absurd situation at håbe og forvente at undersøgelserne viser, man har en kronisk lidelse, men det var faktisk tilfældet for alle syv, der var indlagt til liberation procedure den 28. juli.

Og jeg var den eneste, der ikke havde forsnævringer eller kollaps. Euromedic har til dato behandlet omkring 300 MS patienter. Kun tre har været ’negative’. Tænk at jeg lige skulle være en af dem. Utroligt og ærgerligt! 1 sølle % af alle deres patienter – hm! Stof til eftertanke.

Vi lå på ræd og række og ventede på dobblerscanningen før indgrebet. Man kunne høre kirurgen Tomasz Ludykas kommentarer til alle de andre patienter ’No doubt. This flow is abnormal. We will go in. Og så blev det min tur. Ingen kommentarer til højre jungularis. Ingen kommentarer til venstre. ’Sig nu noget,’ tænkte jeg. Og det gjorde han så: ’Everything looks absolutely normal. Your right jungular vein is even almost bigger than normal’.

Var jeg skuffet? ‘Ja’.

Tomasz Ludyka beroligede mig dog med, at det intervasculære indgreb sandsynligvis ville vise abonomaliteter i min azygous.

Jeg blev kørt ind til operation kl. ca. 15. Men ak! Heller ingenting her. Skuffet? Ja.

Tomasz Ludyka sagde, at noget kunne tyde på, at min azygous havde været forsnævret, og at den tilsyneladende havde ’helbredt’ sig selv. Hm! Hvornår og hvordan kunne han ikke svare mig på.

De er meget opmærksomme på vi tre uden CCSVI og kontakter os, hvis deres fortsatte forskning skulle give en forklaring og anden behandlingsmulighed.

Men som sagt en god og spændende oplevelse i Polen og mange dejlige mennesker – også den ene af de to mænd, jeg lå på stue med, og som ikke var bleg for at slippe de indre gasser ud med tryk på i løbet af natten. Ja man ligger tæt og kommer hinanden ved på Euromedic! ?

Da jeg var kommet mig over chokket over at være ’normal’, var min næste tanke: ’Hvad kommer jeg så til at betale for det her?’ De havde jo lavet proceduren bare ikke ballonudvidet. Var det små 50.000 ’ud ad vinduet’?

Vi henvendte os på kontoret på Qubus Hotel dagen efter. De var allerede blevet underrettet om mit tilfælde og sagde, jeg ville få tilbageført 4.200 EUR til min konto. Nice! ?

Jeg er som sagt tilbage, og alt er som før med tunge ben etc. Det eneste levn efter Polen er, at jeg er på blodfortyndende og ikke må anstrenge mig fysisk de næste syv dage.

Ja, det var så min beretning.

Men jeg vil til enhver tid anbefale andre MS-patienter at blive liberated, og Euromedic, Catowice, Polen, kan anbefales trods de lidt trange forhold på hospitalet.

Alt i alt en god oplevelse på alle niveauer ?

Jeg håber, I alle har det godt.

Mange hilsner og tanker,
Karina
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 01 August 2010, 11:30:23 »

Hej Karina, og velkommen hjem - men det var da surt ikke at fejle noget!!  Blink Men MÅSKE du har borrelia, som Christian skriver et andet sted?? Ja, det er bare et gæt.

Men det er da altid noget, at de gemmer dine data og indkalder dig igen, hvis der er nyt. Også godt at du ikke skulle betale.

Øv, men det er de "små" stød og slag livet giver.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Karina
Jr. Member
**

Karina

Vis profil
« Svar #6 Dato: 01 August 2010, 11:51:40 »

Hej Lisa

Jeg betalte 2.700 EUR, og det var fair.

Borrelia, ja men mri og spinal test viser ms?

Karina
Logget
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #7 Dato: 01 August 2010, 12:00:06 »

Hej Karina.

Øv,øv......Og alligevel ikke.
Det er helt "skørt" at vi ligefrem ønsker at lægerne "finder noget".....Kender det kun alt for godt selv, men så har man følesen af at der kan gøres bare "lidt" mere ved denne sygdom.

Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #8 Dato: 01 August 2010, 13:38:59 »

Hej Karina

Surt at være blandt de få! Men godt at de kontakter dig, hvis de finder på flere ting at undersøge for.

Karina - har du egentlig sovet på skrå seng? Har du fået noget ud af det?

Andrew K. Fletcher (Inclined Bed Therapy - guruen) er af den faste overbevisning, at hvis man bare sover i skrå seng længe nok - så kan man få "healet" sine vener, og dermed slippe af med CCSVI. Han har sikkert langt fra ret i alle tilfælde, men kunne man tænke sig, at det er det som er sket i dit tilfælde?

Et faktum er ihvertfald, at hvis man har åreknuder på benene - så går de væk efter nogle måneder i skrå seng. Åreknuder er vener, som "gør knuder".... mon så ikke vener i andre dele af kroppen kan få det bedre af skrå seng også?

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Karina
Jr. Member
**

Karina

Vis profil
« Svar #9 Dato: 01 August 2010, 13:59:51 »

Hej Christian
Ja, jeg har sovet i skrå seng de sidste ca. fire- fem mdr., vil jeg tro. Jeg sænkede den i går, fordi jeg tænkte, at det så ikke gav mening nu, Men faktisk har jeg sovet mere uroligt, ligesom jeg har haft noget uro i mine ben i nat. Kan du finde den sekvens i hans teori til mig, tror du?
Spændende! Og tusind tak for, dine kommentarer.
Og du, hvordan går det med dig?

Mange hilsner,
Karina
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 01 August 2010, 14:48:30 »

Hmmm ja, enhver må jo selvfølgelig tro sit, it's a free country, men ejg synes Andrew er lidt langt ude, hvis vi bare alle sammen kan blive liberated ved at ligge i skrå seng. Så skulle da pokker stå i at ofre så mange penge på at tage til Polen eller hvorhen, når man kan få det samme ud af at sove i en skrå seng!!

Jeg er glad for min skrå seng, og jeg sover godt - men derfra og så til at jeg er så godt som liberated? Nu får vi se. En skam  vi ikke kan blive målt herhjemme, så kunne man jo måle når folk allerførst stiller sengen højt og igen efter 6 mdr og se om der er nogen forskel.

Har Andrew nogle resultater at holde sig til, eller formoder han bare?

Så - nu kommer vi bort fra emnet igen, måske vi skal over i skrå seng og snakke videre?
Logget

hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #11 Dato: 02 August 2010, 20:53:02 »

Hej Karina

Jeg synes du skal blive oppe på de 15 cm - helt klart! Hvis det virkelig er rigtigt at det er det som har fået din azygo-vene til at blive god - så er det nok dumt at kravle ned igen  Smiley

Jeg kan ikke lige finde det sted Andrew har sagt det - men jeg har netop chattet med ham, og han er stadig af den overbevisning at IBT kan hjælpe meget på CCSVI - og en masse andre vene-relaterede problemer.

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Karina
Jr. Member
**

Karina

Vis profil
« Svar #12 Dato: 03 August 2010, 13:43:42 »

Hej Christian

igen :-)

Sjovt, du lige har chattet med ham. Jeg har netop posted et emne om dette på hans forum. Jeg er faktisk ret overbevist om, at det er IBT, der har hjulpet - især når det er et faktum, at jeg faktisk har haft det ret godt over de seneste to mdr. - som om der har været ro på sclerosen. Og det er jo fantastisk og samme effekt vi kan forvente af liberation.

Jeg har heller ikke haft held til at finde hans udtalelse om healing. Skulle du støde på de, må du endelig sige til.

Mange tak for din kommentar og hjælp.

Hilsner fra
Karina
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: