MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 01:12:35

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Maja - Ameds
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Maja - Ameds  (Læst 1812 gange)
maja
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 54

Vis profil
« Dato: 20 Juli 2010, 09:41:08 »

Nu er jeg ved at pakke kufferten til Polen.. Jeg har en tid d. 22 juli hos AMEDS og håber at det viser sig at jeg har ccsvi. Vi ses på den anden side  Smiley
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #1 Dato: 20 Juli 2010, 11:04:11 »

Alt muligt held og lykke. Venter spændt på nyt.......
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
per west
Gæst
« Svar #2 Dato: 20 Juli 2010, 11:15:24 »

Dryp dryp. Der er efterhånden mange som vi kan få erfaringer fra. Rigtig godt. Held og lykke.  Smiley
Logget
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #3 Dato: 20 Juli 2010, 15:09:17 »

God tur Maja...... Og lover vi er mange her på ms-forum der vil tænke på dig de næste par dage og ønske dig det bedste..........

Hilsner Leif......
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #4 Dato: 20 Juli 2010, 22:07:36 »

Hej Maja

Ja held og lykke med det. Konen og jeg skal til Dr. Vogl i starten af august, så jeg sidder allerede i "startblokken". Det kan sgu godt være lidt svært at fokusere på de daglige gøremål så som at passe det job der er nødvendigt for at man selv kan få lov at fylde Dr. Vogls lommer Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Karina
Jr. Member
**

Beskeder: 41

Karina

Vis profil
« Svar #5 Dato: 21 Juli 2010, 09:44:30 »

Også pøj, pøj fra mig :-)

Karina (Forventet liberated 28. juli :-) )
Logget
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #6 Dato: 29 Juli 2010, 14:06:42 »

Hej,

Så er jeg endelig landet i Danmark igen efter min tur til Warszawa. Det er gået fint på den måde, at de fandt 50 og 60% forsnævringer i de to jugular vener. Jeg fik angioplastic i begge vener og jeg kan stadigt mærke en forskel i hals regionen.

Desværre har jeg ikke haft nogen effekt af indgrebet. Ikke engang mine tæer er blevet varme ): Jeg troede at det bare var et spørgsmål om tid, før jeg kunne mærke en effekt, men varme tæer burde man vel få i løbet af kort tid eftersom kredsløbet skulle være blevet bedre. Suk, det er ret frustrerende og oven i det, så har jeg nu kigget på de billeder jeg fik med hjem og jeg kan ved gud ikke se forskel fra før og efter.

Det skal siges at de 5 andre som også fik foretaget operationen mens jeg var det alle havde god effekt. Der var endda en dame fra Canada, som haltede slemt ved ankomst og hun kunne efter et par dage gå helt uden besvær. Ret vildt.

Alt i alt en god oplevelse af være hos AMEDS og de er alle meget flinke.

mange hilsner, maja
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #7 Dato: 29 Juli 2010, 14:11:02 »

Velkommen hjem!

Øv det var sgu da surt Maja!

Men du ved - der er ingen der siger at der skal ske noget lige med det samme. Mange oplever løbende forbedringer efterfølgende. Lad os håbe!

Det her med forskellen på billederne - man skal vist have arbejdet med det i langt tid før man kan se det klart - jeg har også lidt problemer med det.

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #8 Dato: 29 Juli 2010, 16:56:18 »

Velkommenhjem Maja..... :-)

Forestil dig at du er en af de heldige at udviklingen af din ms nu er sat i bero...... :-)    Kunne det ikke bare være stort......  Fedt at det så langt er gået godt.....

Hilsen Leif.....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
per west
Gæst
« Svar #9 Dato: 29 Juli 2010, 20:28:37 »

Det var da lidt en skam at du ikke føler den store effekt. Inden jeg nu er blevet jordet af en skovflåt, greb jeg mig selv i at gøre ting uden at tænke på det, som jeg før ikke lige gjorde. Måske viser det sig efterhånden, at du også oplever det samme?

Også det med temperaturfølsomhed synes jeg er hjulpet noget, og måske du også oplever det hvis vi får en varmebølge igen? Energiniveau er forbedret, så jeg håber da at det kommer hos dig, hen ad vejen.  Smiley
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #10 Dato: 30 Juli 2010, 07:57:01 »

Hej Maja

Jeg kom til at tænke på - sover du stadig i skrå seng? Og er du helt oppe på 15 cm (altså en hældning på 5 grader) ?

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Svar #11 Dato: 30 Juli 2010, 09:58:43 »

Hej Maja, Vel kommen hjem, jeg håber at du får nogen positive fremgang. Jeg kan godt forstå du er frusteret, men som Christian skriver
det skal nok komme.

Hej Christian.
Det var en rigtig god besrkivelse du gave omkring et indgreb, jeg er godt nok megete importneret over den behandling du fik i AMEDS,
hvis jeg nu tænker på at jeg skal ned til Dr. Vogl næste fredag og da løber alt helt anderledens men dog er indgrebet det samme.
Jeg forstå bare ikke hvorfor at man kun skal ligge 3 timer efter indgrebet og i Polen en hel natten. Jeg forstå heller ikke, at efter de
3 timer så kan du bare gå. Jeg kan læse at i Polen passer de bedre på deres patienter efter et indgreb. Jeg kan dog kan jeg ikke vente at komme af sted, jeg glæder mig helt vildt. jeg tager flyet derned fra Hamburg og toget tilbage,  så er risikoen nok ikke så stor.
Jeg har også lige et spørgsmål, hvor lang tid må du ikke bøje dit knæ og må du heler ikke gå op af trapper???

Hilsen Christine
Logget
per west
Gæst
« Svar #12 Dato: 30 Juli 2010, 18:44:45 »

Det tager sikkert ikke særlig lang tid, før end venen har trukket sig sammen igen, og der var ingen tegn på blødning da jeg endelig afmonterede megaplasteret. De 3 timer med strakt ben er åbenbart tilstrækkelig, og imens man ligger der, fylder de 1,5 liter saltvand på dig, så det største problem er vist egentlig bare at holde på alt det de fylder på systemet under og efter behandlingen.

Noget jeg bemærker kommer efterhånden, er at jeg ikke længere kan mærke det der dunk dunk i hovedet når jeg går til køjs. Det er lige så stille forsvundet, og vel et tegn på, at blodet strømmer bedre og bedre.

Før kunne jeg faktisk sidde i min lænestol, og tage min puls uden at føle på håndled eller hals, bare ved at fornemme pulsslaget. Så forbedringer kommer krybende tror jeg nok.
Logget
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #13 Dato: 31 Juli 2010, 10:27:13 »

Hej,

Tak for jeres kommentarer og opmuntring (:

Ja Christian, jeg sover stadigt i skrå seng (17 cm, da jeg ikke lige havde en træklods på 15 cm) Synes nu ikke at det hjælper..tænker at det er fordi jeg kun havde forsnævringer i jugalar venerne, som ikke er i brug når vi ligger ned. Jeg får det også altid bedre når jeg ligger ned.

Jeg kan godt se Leif, at hvis jeg nu kan have stoppet for sygdommens videre udvikling, så er det jo i sig selv fantastisk. Jeg prøver at overtale mit pessimistiske sind om at det nok skal blive bedre, men jeg er vist ikke lige sådan til at overtale (; Jeg synes ligefrem min svimmelhed er blevet værre, men måske kan det også bare være at hjernen skal vænne sig til at der at mere gang i blodomløbet.

Mht om de passer bedre på deres patienter i Polen, så forstod jeg det sådan at grunden til at vi skulle ligge i sengen 12 efter indgrebet var, at det lille sår ved lysken skulle ha ro. Jeg spurgte om jeg kunne provokere venerne til at klappe sammen igen ved at stresse eller være fysisk aktiv, og det mente kardiologen ikke jeg kunne have nogen indflydelse på. Jeg har nu alligevel prøvet at tage det virkeligt stille og roligt. Jeg blev på hospitalet 3 dage efter indgrebet..fik læst en hulens masse bøger. Jeg prøver stadigt ikke at lave for vilde bevægelser med hovedet og kroppen..men det er udelukkende min egen angst, der gør at jeg er forsigtig. Både læger og sygeplejersker opmuntrede til fysisk aktivitet.  Det lille sår ved lysken var virkeligt lille (0,5 cm i diameter) og det helede hurtigt.
De sagde ikke noget til mig om trapper eller bøjede knæ.
hilsen maja
Logget
maja
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #14 Dato: 07 August 2010, 17:12:41 »

Hej,

Jeg tænkte på. om der var nogen af jer, der kunne komme med en mulig forklaring på, hvorfor jeg får det bedre efter min liberation? Jeg har selv overvejet om det kan være fordi de har udvidet de forkerte vener? Det er sgi da mærkeligt, at jeg ikke kan føle bare en lille bitte forbedring.

maja
Logget
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: