MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 02:45:42

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  Liberation og blodtryk
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Liberation og blodtryk  (Læst 660 gange)
helleho
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 218

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Dato: 14 November 2010, 12:56:56 »

Hej!

Hvor mange MS patienter er vi, der har observeret, at vores blodtryk er faldet efter liberation?

Mit blodtryk faldt over 2 uger fra 144 over 83 til 120 over 59. Hvis det er en normal effekt, bør det kunne bruges som en form for dokumentation... der er mange mange beretninger herinde, og meget jeg ikke har læst og ved, men jeg har læst flere beretninger, hvor blodtrykket har normaliseret sig  Humørgrin

Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
PiaB
Full Member

Beskeder: 111

Vis profil
« Svar #1 Dato: 14 November 2010, 13:38:32 »

Hej.

Mit faldt fra 130/80 til 110/60
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
Ann
Sr. Member

Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #2 Dato: 14 November 2010, 13:46:13 »

Nogen hvor blodtrykket var i den lave ende inden indgrebet? Og derefter normaliseret.. Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
flemming
Newbie
*

Køn: Han
Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #3 Dato: 08 Januar 2011, 19:35:23 »

Jeg har ikke fået undersøgt blodtrykket, men har en tanke.. Kan det være det blodfortyndende medicin, som kan have en effekt? Blot en tanke..

De bedste hilsener
Flemming
Logget
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #4 Dato: 08 Januar 2011, 21:28:05 »

nu kan jeg ikke huske hvor lavt mit er men det er for lavt til at jeg kan prøve amiloride hydrochloride hydrate (blodtryks sænkende medicin som har en top fed effekt på ms) og det er lidt øv
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
PiaB
Full Member

Beskeder: 111

Vis profil
« Svar #5 Dato: 09 Januar 2011, 13:45:01 »

Hej Flemming

Jeg tror ikke det er den blodtyndende medicin som forårsager at blodtrykket falder, for mit faldt lige efter liberation, og der havde jeg ikke fået blodfortyndende endnu, så....

K.h Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
helleho
Full Member

Beskeder: 218

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #6 Dato: 09 Januar 2011, 15:58:17 »

Hej
 - jeg tror som Pia heller ikke det var det blodfortyndende medicin, der var skyld i så stort et fald så hurtigt. Trykket var også meget lavt lige efter... også set i forhold til min alder  Cool
I mellemtiden har det "normaliseret" sig på 135 over 83. Det er stadig lavere end inden. Spørgsmålet er så, om det skyldes medicinen? ... ja, det bliver vist umuligt at finde ud af alligevel... Men det er da dejligt, det er normalt nu ;o)
KH Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: