MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 02:15:50

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Min Sundhedsforsikring dækker !!!
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Min Sundhedsforsikring dækker !!!  (Læst 3208 gange)
Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Dato: 29 Juli 2010, 14:24:14 »

Jeg søgte i begyndelsen af marts min sundhedsforsikring om dækning af min behandling hos Euromedic Poland. Jeg søgte om dækning for behandling af sclerose, og i maj fik jeg besked om at de dækker behandlingen og ophold på hospital, men ikke transporten da vi kørte i bil derned, og de dækker heller ikke ophold på hotel. Efter min behandling i maj, (ja faktisk ringede hun fra forsikringen da jeg lå i min seng på hospitalet og ventede på at de skulle hente mig til operation !!) den lange tid der er gået siden, er blevet brugt på at fremskaffe en faktura fra Polen som forsikringen har villet godtage, og det er nu lykkedes efter at Euromedic har lavet den 3. faktura. Selvom jeg havde fået besked om at de ville dække, har jeg ikke villet skrive noget her før jeg havde pengene på min konto, men det er de nu. Smiley håber jeg er tilgivet for det.

Tror lige jeg smutter ud og shoppe lidt  Grin   

mange hilsner fra Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #1 Dato: 29 Juli 2010, 14:26:17 »

HEY HOV! Sådan en faktura har jeg sørme også! Hvad er det for en sundhedsforsikring du har? Danica? (Håber jeg)

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Betty
Full Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: 29 Juli 2010, 15:41:59 »

Hej,

Ja det er faktisk en Danica forsikring jeg har. Jeg ved ikke om der er noget specielt ved den, det er en jeg har gennem min arbejdsplads og den dækker for behandling i udlandet med op til 200.000 om året hvis det er en behandling som ikke tilbydes i Danmark.
Jeg har sendt en skadesanmeldelse på en masse sider og min læge har udfyldt noget også, så sendte jeg oplysninger med om CCSVI og den har de så godtaget.

Betty

PS. sig til hvis du har brug for flere oplysninger, så skal jeg grave min korrespondance med dem frem.
Logget

Nina Ansbjørn
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 217

Vis profil
« Svar #3 Dato: 29 Juli 2010, 17:07:22 »

Hej Betty,

Jeg er gennem mit arbejde forsikret hos Codan Care og de ville ikke dække en sk**. Kunne da godt tænke mig at spørge igen, når jeg forhåbentlig engang får konstateret CCSVI og bliver kureret for det Smiley

Det kan da være, at de ændrer mening, hvis jeg siger, at Danica Forsikring yder den service Blink

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: 29 Juli 2010, 18:54:33 »

Lyder f*nme godt Betty!

Du må meget gerne finde din korrespondance frem tak  Smiley

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #5 Dato: 29 Juli 2010, 20:14:51 »

Sådan Betty..... :-))

Det er bare for dejligt for dig, håber andre også kan komme med på den vogn....

Pokkers jeg er offentligt ansat........ Grr. Ingen sundhedforsikring der, tjaa. faktisk slet ikke meget fryns........

Leif......
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Ann
Sr. Member

Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #6 Dato: 29 Juli 2010, 22:43:15 »

Ved godt at misundelse er en grim ting , og den lugter..men det er jeg nu alligevel  Blink

Men rigtig dejligt for jer  Smiley

Ann
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #7 Dato: 30 Juli 2010, 14:22:17 »

Indrømmer også Ann at jeg tænker bare det også gjaldt for mig!!!!   Men det er der vel ikke noget galt i........ Smiler....

Leif.....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
per west
Gæst
« Svar #8 Dato: 30 Juli 2010, 14:36:21 »

Efter at jeg spurgte Codan Care om ikke det var inkluderet i min forsikring, har jeg intet hørt. De har faktisk været så tilbagetrukne, at jeg tvivler på om jeg overhovedet har en forsikring. Gad vide om jeg også kan få kr. 100.000 for nu at være blevet bidt af en skovflåt? Fik jeg da jeg fik konstateret MS.
Logget
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #9 Dato: 30 Juli 2010, 14:46:30 »

Hej Betty.

Fantastisk dejligt at høre......Tjekkede lige samtlig af mine egene forsikringer hos Danica igennem........INGEN sundhedsforsikring....Men alt muligt andet  Tunge
- Jeg er s.. rigtigt glad på dine vegne....OG måske Christian´s  Blink

Håber du fik købt noget spændene

Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Betty
Full Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 31 Juli 2010, 20:15:48 »

hej alle
Logget

Betty
Full Member

Vis profil
« Svar #11 Dato: 31 Juli 2010, 20:26:42 »

undskyld ved ikke lige hvad jeg fik trykket på.

prøver lige igen.

jeg kan godt forstå jer der er misundelige, men det var ikke for at prale, jeg ville bare fortælle at jeg har fået hul igennem og at i andre lige en ekstra gang skal se om i har sådan en forsikring. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle sende en ansøgning da jeg ikke havde forventet at få noget ud af det, men gjorde det alligevel, for tænk hvis nu der alligevel var noget. Så hvis du har noget der bare ligner lidt, så prøv.

mange hilsner Betty
Logget

cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #12 Dato: 01 August 2010, 15:55:08 »

Jeg har lige tjekket op på min arbejds sundhedsforsikring og så vidt Jeg kan falder den på at der ikke er tale om en anerkendt behandling. Men faktisk så står der at man også kan få betaling for lindrende og ikke helbredende behandling.
Så det skal helt sikkert prøves.
Betty, må man være så fri at spørge hvad du skrev i din ansøgning ?
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Betty
Full Member

Vis profil
« Svar #13 Dato: 02 August 2010, 10:19:13 »

hej Cab

Jeg skrev at jeg søgte om behandling for sclerose med liberation treatment, jeg har ikke kopi af min ansøgning, da jeg havde regnet med at tage kopi af det hele efter jeg havde fået udfyldt det som lægen skulle udfylde, men han skulle beholde det hele og det skulle være ham der skulle sende det hele ind, så jeg fik slet ikke noget med hjem fra ham.
Jeg havde også regnet med at det ville falde på at det ikke er en anerkendt behandling, men det var de ligeglade med, så skynd dig at sende den afsted. Ved de fleste forsikringer kan man også søge efter behandlingen er foretaget.

mange hilsner Betty
Logget

hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #14 Dato: 17 December 2010, 07:49:12 »

Hej alle!

Jeg har netop modtaget et brev fra Danica, hvor jeg har min sundhedsforsikring.

De meddelere at min sundhedsforsikring dækker!!! Dvs de refunderer udgifter til selve operationen i Polen, samt udgifter til transport derned.

Derudover dækker de udgifter til en followup-undersøgelse - i Danmark.... den skal jeg lige have snakket med dem om - så vidt jeg ved er der ingen som officielt undersøger for CCSVI i Danmark endnu.

hilsen Christian
Logget

Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: