MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 03:38:11

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Liberated! - Annette
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 4 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Liberated! - Annette  (Læst 2499 gange)
Topgun
Newbie
*

Køn: Hun
Beskeder: 18

Vis profil
« Dato: 03 August 2010, 18:29:44 »

Hej alle.
Jeg hedder Annette, 37år. Har den dejligste mand,Michael, to vidunderlige piger på 6 og 13 år.
Jeg er på vej mod Frankfurt og professor Vogel. Jeg har en tid d. 11. aug til en liberation. Ih, hvor jeg glæder mig!!!
Jeg har sekundær progresiv sclerose. Jeg fik diagnosen for knap 6 år siden, men er sikker på, at have haft sclerose siden 14 års alderen.
Min gangdistance er nu på ca. 100 meter med krykker,så jeg kommer aldrig på strøgtur med mine piger eller på skovtur med min mand.
Trætheden er min største fjende, og jeg glæder mig for vildt til, forhåbentlig, at få lidt mere energi.
Grunden til min tur til Frankfurt, er klart en veninde fra min seminarietid Mette Lacour- tusinde tak Mette, Mette sendte mig artiklen om Marie Louise fra Nyt Ude og Hjemme. Men Lisbet og Marie Louise, skylder jeg også en kæmpe tak. Tak Lisbeth og Leif, fordi i åbnede jeres hjem for Michael og jeg, tak for den skønneste middag og fordi I delte jeres erfaringer fra Frankfurt med os. Det har været en uvurderlig hjælp.
Sidst, men absolut ikke allermindst tusinde tak til min kære mand for din utrættelige støtte og din tid til de mange, mange timer med at indhente relevant information på nettet.    

Jeg skal nok skrive om jeg får noget ud af operationen og vil gerne ønske alle ms patienter held og lykke i fremtiden
Klem  Annette.
« Sidste ændring: 13 August 2010, 22:53:21 af Topgun » Logget
Benedikte
Jr. Member
**

Beskeder: 57

Vis profil
« Svar #1 Dato: 03 August 2010, 19:02:09 »

Hej Annette.

Jeg vil ønske dig held og lykke............ krydse mine finger, for dig og din familie.

Et klem tilbage til dig fra Benedikte
Logget

PPMS. 2001. Kørestol /10 m rollator 2010.EDSS 7.0
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #2 Dato: 03 August 2010, 19:52:53 »

Også bedste ønsker herfra Anette...... :-)

Hilsner Leif........
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 03 August 2010, 21:25:08 »

Også et pøj, pøj herfra.  Smiley
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #4 Dato: 04 August 2010, 07:59:55 »

Held og lykke Annette!
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Mi@
Jr. Member
**

Beskeder: 59

Vis profil
« Svar #5 Dato: 06 August 2010, 13:17:16 »

Tankerne og de krydsede fingre er med dig herfra  Tunge
Logget

Attak vis sclerose - langsomt gående - ikke til lange skovture ;0) føleforstyrrelser - blærekriser og totalt uden balance
Louise
Jr. Member
**

Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #6 Dato: 07 August 2010, 06:16:54 »

Anette - stort held og lykke! Håber det bedste!

Kh Louise
Logget

Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
John
Jr. Member
**

Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #7 Dato: 08 August 2010, 19:03:15 »

Glæder mig til at høre om alle forbedringerne.. Grin
Logget

SPMS
Topgun
Newbie
*

Vis profil
« Svar #8 Dato: 11 August 2010, 10:05:45 »

Hej alle.

Jeg hedder Michael og er Annettes mand, vi sidder pt på hotel og skal køre om 30 minutter, operation kl 1300. Jeg skal nok skrive så hurtigt som muligt om det hele. Vi kommer jo nok til iaften kl 21 hvis vi får lige så megen ventetid som da vi blev scannet. Tvær

Jeg er på nettet iaften og lover at skrive asap.

Tak for alle de søde hilsner til Annette. Grin

Venlig hilsen
Michaell.
Logget
per west
Gæst
« Svar #9 Dato: 11 August 2010, 16:16:30 »

Det bliver spændende at følge jer. Held og lykke mit der Vogl...  Smiley
Logget
Topgun
Newbie
*

Vis profil
« Svar #10 Dato: 11 August 2010, 22:18:35 »

Hej Alle.
Så er jeg også blevet liberated!!!!! Det er en fantastisk fornemmelse. For første gang i mange år kan jeg mærke mine fødder, ja de er ligefrem pæne, nu de har fået en normal kulør.
Godt nok er jeg dødtræt ovenpå en følelsesladet dag, operation og scanning, men samtidig er jeg høj af glæde over og forventning til de næste dages, forhåbentlig, forbedringer.
Doktor Vogels personale er top professionelle og meget empatiske. Jeg har kun mødt dejlige mennesker fra bund til top.
Vogel er Vogel, men hvis man tænker over, at det er ham der skal operere, er det kun godt han taler lidt, og bruger tiden på at få fikset så mange som muligt. Han er måske ikke det mest medfølende menneske, du kan møde, men tænk lige over, hvor hurtigt han ville gå i stykker, hvis han skulle indleve sig i alle de skæbner han møder, om det er kræft eller MS. Jeg mener, vi ligger aller vores håb om et længere og bedre liv i hans kyndige hænder. Sikke et ansvar at bære på sine skuldre!!!!!
Nå lidt om selve dagen:
Tid kl 13 men endnu engang ventetid til kl 1530 og derefter ind til selve Liberationen, omklædning og derefter gelejdet ind i selve operationsrummet, kørte forøvrigt forbi kvinde fra Basel som netop var blevet ordnet.
Av av av lyskesnit gik helt galt idet han ikke kunne komme til i højre side, min mand Michael stod i hjørnet som tilskuer og kunne se ALT, det var ikke sjovt, så vi gik i venstre side og der var der ingen problemer. At få ballon og slange igennem venerne var ikke noget problem, kunne ikke mærkes, de var lige oppe og vende i venstre side. Nå men højre side skulle ordnes og det blev den, men jeg havde en kraftig Stenose og den var meget svær så da Ballon blev udvidet gjorde det ondt, rigtigt ondt, jeg troede mit hovede eksploderede, kort efter lyden af klik klik klik, som lyden af et gasblus der skulle startes. So Lieber Frau alles gut sagde Vogl. (i starten stavede vi Vogl=Fogel, skriv lige det på en mobil så står der ENGEL. Hm) Vogl sagde at at ikke var helt tilfreds med selve operationen men at det også skyldes at jeg havde panikangst og spændte overalt i kroppen. Jeg tror på ham, for gud hvor var jeg bange.

Efter operation kørt direkte til Ct Skanning, og derefter 3 timer på ryggen og så kort samtale med Vogl, han var tilfreds og håbede for mig at det gav resultat, grunden til han ikke tog begge sider var problemerne med min vene i højre. Svar som jeg accepterer, vi talte med anden dansker Solvej som havde fået Liberationen om morgenen og hun havde fået begge sider ordnet og havde ikke mere det som om hun gik i en osteklokke og hendes syn var blevet bedre. Jeg synes også mit syn og farver er forbedret, men om det pt. er indbildning er uvist.

Jeg håber på, at når jeg får de store plastre af i begge sider at jeg begynder at mærke forbedringer for alvor, lover at vende tilbage om en uge med nyt om min helbredelse.

klem Annette.

Logget
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #11 Dato: 11 August 2010, 22:59:13 »

Hej Annette.

Tillykke med din nye status, som liberated Grin

Håber selv at jeg på et tidspunkt for samlet mod nok til selv at drage afsted til en liberation.......Jeg behøver så "kun" den ene side. Men da jeg åbenbart er en aaaaaanelse mere pivet end jeg nok selv har ville stå ved......SÅ tænker jeg nok liiiiiige lidt mere over det . Det hjalp så heller ikke lige den der med din højre lyske  Blink

Jeg håber det bedste for dig og glæder mig til at høre mere.

Pas på dig selv
Knus fra Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
per west
Gæst
« Svar #12 Dato: 11 August 2010, 23:19:02 »

Tillykke med operationen. Og tillykke med forbedringerne umiddelbart.  Smiley  Håber at den fører til flere forbedringer lige så stille.

Grubler lidt over alle de gange jeg har hørt kvinder gøre opmærksom på, at hvis det var mænd som skulle føde børn, så så det sort ud for menneskeheden.

Modsat kan jeg så sige, at hvis alle MS-ere var som kvinder, så er der der nok mange invasive vaskuloger som ville gå neden om og hjem, med den smertetærskel MS-kvinder tilsyneladende har..  Grin
Logget
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #13 Dato: 11 August 2010, 23:24:43 »

Så,så Per....Små slag  Chokeret

Mindes en der stadig "piver" over bandagen og her nævnes IKKE navne Forseglede læber

Charlotte

Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
per west
Gæst
« Svar #14 Dato: 12 August 2010, 00:02:35 »

Ja. Du har ret Charlotte. Tror sgu snart jeg tar mig sammen og tar den af... Chokeret
Logget
Sider: [1] 2 3 4 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: