MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:19:27

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Liberated! - Annette
« forrige næste »
Sider: 1 [2] 3 4 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Liberated! - Annette  (Læst 2500 gange)
BR
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #15 Dato: 12 August 2010, 07:04:57 »

Tillykke og pøj pøj fremover...

Brian
Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
Charlotte
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #16 Dato: 12 August 2010, 08:54:04 »

Det var  det jeg tænkte.......Nu har den jo efterhånden også siddet der længe Blink

Charlotte

Ja. Du har ret Charlotte. Tror sgu snart jeg tar mig sammen og tar den af... Chokeret
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #17 Dato: 12 August 2010, 13:36:23 »

Hej Annette

Tillyke med indgrebet, jeg håber det giver lidt mere gang i "fodvorterne" så du kan komme på strøgtur igen Grin
Det første Tina oplevede (min kone) var også klart forbedret farvesyn + klart forbedret sun på højre øje- og nej det er ikke indbildning - nu ser vi sgu film sammen igen, uden jeg hele tiden skal forklare hvem der er hvem  Chokeret Chokeret). Handlingen bliver jeg selvfølgelig stadig nødt til at forklare , men det er vist mere kønsbestemt end alt muligt andet  Grin Grin Grin

Der Hansi

(Hvordan er det forøvrigt lige man for rettet i bunden af sin profil ?- det der med lige kort at skrive hvad man er for en)

Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #18 Dato: 12 August 2010, 13:52:14 »

Stort tillykke med den halve liberation til Anette.
Stærkt gået, - håber at du snart vil mærke flere forbedringer. Smiley

Til Hansi:
Vi er nogle stykker (Lisa T., Lone og jeg selv) der er rigtig glade for dit spørgsmål, for vi har en 'mission' om at få flere til at skrive info i deres profiler  Grin

Du trykker på dit eget navn. Finder 'Forum Profilinformation' til venstre, og så fylder du info ind under Signatur.
Når du nu er i gang med at udfylde Tina's MS-type, så kan du og Tina måske også finde ud af EDSS niveau før udvidelsen på følgende link:

http://ms.about.com/od/multiplesclerosis101/a/ms_edss.htm

Mange hilsner Tut, der selvfølgelig også opfordrer Topgun og andre til at udfylde Signaturen Blink
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Skipper
Full Member

Beskeder: 128

Skipper og kone

Vis profil WWW
« Svar #19 Dato: 12 August 2010, 14:03:17 »

Hej Anette. Og Michael! Pyh, hvor det lettede at læse. Og vi glæder os over dine kommentarer om Vogl – vi er HELT enige! See you’!
Logget

Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. På 21. måned still going strong uden bivirkninger. Se evt. hendes blog på: http://www.andersen-farmer.dk
Topgun
Newbie
*

Beskeder: 18

Vis profil
« Svar #20 Dato: 13 August 2010, 23:05:51 »

Hej alle,,,,,,, Michael  is writing.

Annette hviler, men jeg er nødt til at skrive til jer, Annette har det super godt, har dog stadig lidt hovedpine

Følgende forbedringer er: Varme fødder, prikken i fødderne, Annette har ikke kunnet mærke dem særligt de sidste par år.
Bedre balance, bedre mobilitet, har video før og efter, skal nok få den fikset så I kan se forskellen.
Kan nu løfte begge ben i vejret uden først at skulle have kontakt med dem(håber I forstår) hæl til knæ uden problemer. Finger til næst helt uden problemer.
Klarere syn, stærkere farver.

Annette har hvilet meget, rigtigt meget og hun føler at det har givet kroppen ro til at restituerer, Annette havde håbet at hun kunne drøne på shopping med datteren, men vi har satset på at hvile og ligge ned så Jugularis kunne forblive aktiv.

Jeg ved at det lyder fantastisk og det er det også, jeg småtudede lidt da jeg så videoen og Annettes første reaktion var, gik jeg virkelig så dårligt.
Vi ser imorgen eller overmorgen om gangdistance med og uden krykke er forøget og I hører nærmere.

Vi har samtidig bestilt proceduren til Venstre side, Annette er ikke i tvivl, det her rykker noget.
Kære alle, endnu en gang tak for hilsnerne.

Michael.
Logget
per west
Gæst
« Svar #21 Dato: 13 August 2010, 23:44:35 »

Dejlig nattelæsning. Utrolig godt at forskellen kan mærkes så abrupt. Nok ikke nogen skade til, lige at tage en slapper den næste tid. Ingen grund til at rokke med båden.. Smiley
Logget
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #22 Dato: 14 August 2010, 01:29:10 »

Hej Michael og Annette

Super dejligt at høre om de markante forbedringer. Jeg håber Annette venter lidt med at gå "Shop-amok" til I kommer tilbage til Danmark. Den danske økonomi har vist bedre af en Dankort-slinger end Tyskland ,at dømmer efter de seneste rapporteringer. Og så har I vel desuden også bidraget rigeligt til den tyske økonomi med jeres uretfærdige egenbetaling.

Sjovt desuden du lige nævnte det med fødderne. Her, een uges tid efterTinas indgreb, har hendes fødder også lige pludselig antaget normal kulør og form. Tidligere var de indimellem nærmest sorte og blodfyldte samt skiftede mellem at være kogende og kolde. Nu ligner de helt almindelige fødder igen.

Jeg glæder mig til at se og høre mere fra jer.

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Skipper
Full Member

Beskeder: 128

Skipper og kone

Vis profil WWW
« Svar #23 Dato: 14 August 2010, 05:58:38 »

Michael. Jeg kan godt forstå, at du snøftede lidt. Og børnene får en helt ”ny” mor tilbage – der ligger jo den største nyhed! Varm hilsen fra os begge. Lisbeth er nu ovre på den anden side af de 5 måneder efter indgrebet. Alt vel/Skipper
Logget

Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. På 21. måned still going strong uden bivirkninger. Se evt. hendes blog på: http://www.andersen-farmer.dk
Leif
Sr. Member

Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #24 Dato: 14 August 2010, 07:24:25 »

Hey Michael og Tina......

Supert at i allerede står med så mærkbare resultater Humørgrin  Humørgrin   Skønt at stå op til en kop kaffe og lidt spændende læsning på en regnfuld lørdag morgen........ Nu har i reddet min weekend.. Taaaakkkk..... Smiley

Hilsen Leif......
« Sidste ændring: 14 August 2010, 08:10:08 af Leif » Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #25 Dato: 14 August 2010, 07:50:05 »

Det er sgú god læsning.  Blink

God weekend !

Brian
Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
Topgun
Newbie
*

Beskeder: 18

Vis profil
« Svar #26 Dato: 16 August 2010, 16:25:39 »

Kort opfølgning om Annette, jeg skriver lige igen vh Michael.

Annette har oplevet en helt ekstrem hovedpine og vi mistænker lidt at hendes nakke er lidt af led. Vores hus sygeplejerske har undersøgt Annette og konstateret hævelser i ryg og nakke.
Vi har samtidig fået af vide at blodgennemstrømning som forøges kan forårsage hovedpine.

Annette tager til Kranio Sakral for stille at bedre dette, vi venter lige med kiropraktoren til der er gået mere tid.
Samtidig hviler Annette stadig meget og det er super for hendes krop kan hun mærke.

De gode nyheder, Annette kan nu løfte benene endnu mere og har føling i mere og mere samtidig er hendes reflekser blevet super i fødderne og de har heller ikke virket i nogle år.
Vi var på restaurant forleden og normalt henter jeg bilen og Annette stiger om bord eller går max 50-100 meter med krykker. Denne gang gik Annette 300 meter(vi målte bagefter) uden krykker men støttet til min arm. Bagefter kiggede vi lidt på hinanden og nikkede og børnene sagde faktisk at det var længe siden vi havde gået tur sammen.

Annette og Jeg ved at dette har en virkning, og vi nyder det virkelig.

Lykke til jer alle

Michael.
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #27 Dato: 16 August 2010, 16:31:35 »

Hej Michael og Annette

Hovedpine efter liberation KAN forekomme. Det kan være en kendt bivirkning af kontrastvæsken. Det går over efter nogle dage.

Det kan selvfølgelig også være noget andet.

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 211

Vis profil
« Svar #28 Dato: 16 August 2010, 18:15:52 »

Kære Annette og Michael,

Et forsinket tillykke med Jeres nye liv og naturligvis til dig Annette, tillykke med din liberation.

Det er super dejligt at læse, hvor store forbedringer du allerede har - jeg håber, at du hurtigt kommer ovenpå igen, så du kan komme ud og nyde livet igen.

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #29 Dato: 16 August 2010, 18:41:56 »

Det er bare super super super  læsning!!!! Stort tillykke med det nye liv!
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Sider: 1 [2] 3 4 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: