MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:17:48

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Bedre profilinformation
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Bedre profilinformation  (Læst 1630 gange)
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Dato: 04 August 2010, 20:32:25 »

Hej.

Jeg læser ofte om jeres ballonudvidelser, og kunne rigtig godt tænke mig, at I udfylder profilen/signaturen med, hvilken form for MS I har eller havde inden frigørelsen, for så kan vi andre se, hvor meget/lidt det har hjulpet på de forskellige stadier. Det siges jo at hjælpe mindre på os progressive MS’ere. Kunne være interessant og se om det er tilfældet.
I har måske skrevet, hvilken MS-form I har, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvis I har skrevet et andet sted blandt de ca. 4.700 beskeder, der ligger herinde.  Smiley

Andre medlemmer må også meget gerne informere lidt om sig selv, for så giver det måske en større forståelse for det skrevne.
Ved ikke om andre har det lige sådan.

Hvis man skriver i signaturen vil informationen blive vist hver gang, man skriver en besked.

Denne opfordring gælder selvfølgelig også admin.  Grin

Vh. Tut
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #1 Dato: 04 August 2010, 20:42:18 »

Som talt ud af mit hjerte.   Smiley

Jeg vil også ¨KRAFTIGT opfordre alle til at skrive deres signatur, så man/vi kan se, hvilken typer MS man har
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Lone
Jr. Member
**

Beskeder: 51

Vis profil
« Svar #2 Dato: 05 August 2010, 10:16:36 »

Hej Tut

Jeg har før været inde på emnet, og efter det kom der lidt mere gang i det med signaturen. Dog ikke nok, synes jeg, så jeg er glad for at du tager emnet op igen, og håber der virkelig kommer gang i det denne gang.

Lone
Logget

SPMS - diagnose december 2005. Selvtestet til en EDSS på mellem 6.5 til 7. Veneudviddet i Frankfurt hos Bildgebene Dianostik 1/2 2011.
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 05 August 2010, 22:02:51 »

Egentlig er Tut nu nødt til at skynde sig at blive scannet liberated, når nu hun åbner en tråd i Liberatedafdelingen.  Tunge
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #4 Dato: 06 August 2010, 06:06:08 »

Jeg flytter den  Blink
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 06 August 2010, 16:49:19 »

-> Per West: Jamen, jeg overvejer da også om det måske kunne hjælpe mig, men vil nu altså rigtig gerne se, hvordan andre SPMS'ere reagerer på udvidelsen Smiley Fandt ud af på RIX-pod, at Betty er SPMS'er, men det kan jeg ikke se herinde. Så er der mon andre SPMS'ere der gemmer sig  Spørgsmålstegn

->hag: Grunden til, at jeg lagde tråden i Liberated var jo fordi det er dér de rette personer læser det. Jeg tror nemlig ikke, at de der mangler info'en surfer så meget rundt på de nedre emner.  Smiley
Nu tænker jeg bare, at den vil ligge og 'dø' her, men det er måske også godt det samme, for opfordringen til dig (som liberated og forbillede) er jo ikke rigtig blevet effektueret  Blink så hvorfor skulle de andre så?
Håbet er der selvfølgelig altid. Rullende øjne

Vh. Tut Grin
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
per west
Gæst
« Svar #6 Dato: 06 August 2010, 17:50:06 »

Tut. Først og fremmest handler det jo om at tro på det logiske i at sikre et rigeligt blodomløb. Desværre virker det som om, de som tilbyder liberation ikke er meget for at komme med kriteriet for hvornår dette kan anses som rigeligt, og måske derfor jeg aldrig kommer til at kommunikere godt med de som udbyder angioplasty, for jeg spørger til, hvilke volumen som de anser for kritisk, og hvornår man anses som forsnævret og har endnu ikke fået noget entydigt svar.

Enhver som kan tjene 50.000 kr på at fortælle at man er forsnævret uden yderligere forklaring, anser jeg med lidt mistro , men det er desværre dette vi er henvist til.

Så for mig handler det mest om, at få rettet ud, og så krydse fingre for at det er noget som virker på sigt, at få blodet igennem hovedterminalen for at rense ud.

Indtil videre har jeg ikke haft attaks efter at jeg smed medicinen og blev halvejs liberated. Da jeg tog medicin havde jeg noget som jeg tror var attaks, med følelsesforstyrrelse og tab af sanser, så pt. står der 1-0 i angioplasty's favør.

Om det bliver en succes eller fiasko, er så individuelt for den enkelte, at jeg mener det vigtigste er at prøve at stoppe progressionen, og så træne sig op derfra. Ingen mirakler forventer jeg, selv om der har været nogle som tilsyneladende er blevet godt hjulpne. Karina, John, Leif's Lisbeth, Marie Louise, Betty, Mona, men jeg er på det jævne indtil jeg får pennicillinen verfet væk. Hvorfor de ikke skriver en månedsrapport forstår jeg ikke. Især synes jeg at Karina og Marie Louises historier fortæller noget om potentialet i at få noget blod til at skylle tågerne ud, og så er resten op til os selv.

Så det der skal bruges til at tage sin beslutning, er først og fremmest sin egen logiske sans og så selvfølgelig økonomi  Smiley
Logget
Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: 09 August 2010, 14:59:54 »

Hej Per.

Nej, ’drengene’ holder kortene tæt til kroppen mht. oplysninger, og det er da et usikkert grundlag, at overdrage sine indre motorveje, hovedveje, småstier og tilgroede områder, når de ikke kan forklare.

Jeg vil give dig ret i teorien om, at der skal renses ud i hovedterminalen. Bare flowet ikke bliver så højt, at de få brugbare ting skylles ud. Grin

Der er så bare lige spørgsmålet om medicinen. Jeg får Novantrone og har en noget glæde af den. Ville jeg kunne fortsætte med den uden, at kemo’en rister hjernen pga. større flow?
Tænker, at det nok er ligegyldigt at spørge fjolserne på Riget. Man har jo skiftende læger hver gang, så man har ofte på fornemmelsen, at de bare er ’neuro-vikarer’ uden egentlige brugbare meninger, men jeg må vel forsøge mig næste gang.

Derudover er der selvfølgelig en masse spørgsmål: hvilken klinik man skal vælge? (tror, at den excentriske dr. Vogl er udelukket) Er der spasservenlige forhold? Kan/må man flyve? Skal man have en bærbar med for at kunne kommunikere med klinikken? Skal journalen oversættes? Hvilke forsikringer skal man have? Hvad med pillepas? Kan en af veninderne tage med? Kan jeg holde hendes snorken ud?

Og der er jo også en del opgaver: Forny pas, bestille VISA, bestille rødt kort hos forsikringsselskabet ved bilkørsel, man skal vel også have et Blåt sygesikringskort…damn, mit kørekort skal også fornyes snart …aaaarrrg, jeg mangler en privatsekretær, for min jernfyldte hjerne kan ikke rumme så meget. Rullende øjne

Ja, en månedsrapport fra de ’frigjorte’ ville være til stor hjælp for os andre, der er lidt vægelsindede og mangler lidt facts. Måske har de så travlt med at leve deres nye liv, at de ikke har tid til at logge på mere.
Ved ikke om det ville være for grænseoverskridende, at admin sender en sød, lille opfordring til dem på deres mail om at opdatere deres forløb?

I øvrigt giver Derhansi’s Tina mig lidt mere blod på tanden……

Håber, at du snart har styr på din penicillin, skovbæster m.m. og ikke skal døje i flere år, som Joan havde nævnt kunne være en mulighed.

Logget

per west
Gæst
« Svar #8 Dato: 09 August 2010, 16:08:07 »

Tut. Der er ikke meget af det du nævner, som ikke kan klares over nettet. Borger.DK osv. Det der ikke kan klares, er kroner til at bestikke en illegal abortl... Angioplasticker til at foretage udskrabningen..  Blink
Logget
Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 12 August 2010, 14:03:25 »

Ved sq ikke om snorken kan klares med en illegal abort  Grin
Logget

Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 12 August 2010, 14:19:33 »

Måske skal jeg lige forklare, hvor man ændrer sin info  Blink

Du trykker på dit eget navn eller 'Profil' på startsiden. Finder 'Forum Profilinformation' til venstre, og så fylder du info ind under Signatur.

MS-type finder du på :    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ms_progression_types.svg
EDSS niveau findes på:   http://ms.about.com/od/multiplesclerosis101/a/ms_edss.htm

God fornøjelse!
Er sikker på, at Lone og Lisa T. vil blive ovenud lykkelige for din indsats  Grin

Vh. Tut
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #11 Dato: 12 August 2010, 14:23:34 »

Fremragende!!!! Tak!
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #12 Dato: 12 August 2010, 14:47:35 »

Hej tøser

Rak for tipsene. Nu skal jeg bare liige se, hvordan det ser ud.

Der Hansi Cool
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Lone
Jr. Member
**

Beskeder: 51

Vis profil
« Svar #13 Dato: 12 August 2010, 15:41:01 »

Hej Tut

Tak for endnu en indsats om bedre profilinformation. Kendte egentlig ikke rigtig til det der EDSS, og blev lidt deprimeret over at blive mindet om hvor dårlig jeg egentlig er blevet, da jeg måtte se i øjnene at jeg er nærmere de 10 (død) end godt er.
Jeg har sjusset mig frem til at jeg ligger et sted mellem 6.5 og 7.

Lone
Logget

SPMS - diagnose december 2005. Selvtestet til en EDSS på mellem 6.5 til 7. Veneudviddet i Frankfurt hos Bildgebene Dianostik 1/2 2011.
wagner
Full Member

Beskeder: 205

Vis profil
« Svar #14 Dato: 12 August 2010, 15:48:57 »

EDSS det er vel der vi bliver sat i bås hver gang vi er hos Neurologen.
Heksedoktoren løber frem og tilbage med stemmegaffel og hammer, og knækkede tandstikker. Om 20 år ser vi nok på dem, som vi ser på en heksedoktor der kigger i gamle benknogler, og i dyre indvolde Blink

Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: