MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:19:14

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Bedre profilinformation
« forrige næste »
Sider: 1 2 [3] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Bedre profilinformation  (Læst 1631 gange)
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #30 Dato: 15 August 2010, 17:00:39 »

Wagner:

Jeg fik en voldsom kvalme første gang, så efterfølgende har jeg fået Medrol i 3-5 dage til at dæmpe kvalmen, og jeg kan helt klart mærke, hvis jeg tager det i for få dage. Jeg tvinger mig selv til at spise, selvom jeg har kvalme, men mærker ikke den store ændring ved det. Min psyke har det bare godt med, at jeg får nok kalorier og ikke behøver at tabe mig.  støt
Jeg har haft lidt bedring på balancen af behandlingen i starten, men ingen ’halleluja’. Har overvejet at stoppe, da jeg ikke fornemmer nogen yderligere forbedring (hvilket de jo heller ikke lover) og ikke er særlig glad for at proppe mig med kemikalier.
Derfor kan din erfaring med ikke at få det dårligere efter endt behandling, få mig til at forhøre mig næste gang på Riget, - selvom de nok fraråder det.
Kan også se, at Ann ikke er blevet dårligere af at stoppe med Novantrone.

Til Hansi:
Ved ikke, hvad du fabler om  Chokeret  …..har jo skrevet info om mig selv  Blink

Jeg får Novantrone som absolut nødstop, da min MS gik helt bersærk for et par år siden.

Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #31 Dato: 15 August 2010, 18:42:42 »

Tut:

tror ikke at det er nogen god ide, at sammenligne med mig.
Det er en del år siden, at jeg fik det, og proceduren/behandlingen har helt sikkert ændret sig siden da..ved heller ikke hvilken dosis jeg fik.
Og jeg fik det i 1 1/2 år.

Du skal gøre op med dig selv, hvad du har at vinde eller miste  Smiley

Ann
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
wagner
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 205

Vis profil
« Svar #32 Dato: 15 August 2010, 19:08:38 »

TUT

Jeg vil ikke sige at jeg havde det godt efter infusionen. var fuldstændig som en karklud i 4-5 dage. Men jeg må sige at da jeg havde lidt kvalme, i begyndelsen, spiste jeg mig fra kvalmen. Men pludselig (ca 3/5 henne i forløbet) mærkede jeg intet efter Infusionen. Jeg havde det ens før som efter. . Men der ingen der er ens.
En lille anekdote. Den første tid jeg fik novantrone var man rimelig alene på Riget, Det var før Tysabri. Så da kunne man få varm mad omkring kl. 12.00. Engang spiste jeg lige efter Novantronen, og det jeg fik, kan jeg overhovedet ikke spise mere.

Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Derhansi
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #33 Dato: 15 August 2010, 22:18:18 »

Hey Tut

Det var sgu da det manglende billede jeg fiskede efter Rullende øjne (nu du var så rar at rose vores milde åsyn)

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #34 Dato: 16 August 2010, 06:49:39 »

Nu skal I vist over i en anden tråd - dette har ikke meget med profilinformation at gøre....   Blink Blink
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #35 Dato: 16 August 2010, 11:18:03 »

Lisa:
Du har FULDSTÆNDIG ret! Jeg hader selv, når trådene fuldstændig ændrer emne, som f.eks. 'Skrå seng' gør.

Kan du flytte den del af tråden, der omhandler Novantrone over i en Novantronetråd (tror ikke, at der findes en allerede)? Cirka derfra, hvor Wagner svarer på mit spørgsmål. Og måske starte den nye tråd med, at den er flyttet fra anden tråd?

Så vil jeg vente med at svare de andre, før den er oprettet  Grin

Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #36 Dato: 16 August 2010, 14:46:09 »

Jo Tut, det ville jeg gerne - jeg aner bare ikke hvordan. Jeg skal vist have et privatkursus af Christian.

Men du kan bare oprette en Novatrone tråd, og så fortsætte der. Vi har også allerede en "medicin i hverdagen" tråd, den kan også bruges.

--------------------------------------------------------

Senere tilføjelse.

Tut, hvis du går ud på forsiden, er der en hovedtråd, der hedder "Medicin" gå ind under den og opret en Novatrone tråd, det er der, den hører hjemme.
« Sidste ændring: 16 August 2010, 14:50:22 af Lisa.T » Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
per west
Gæst
« Svar #37 Dato: 16 August 2010, 14:53:05 »

Nu hvor tråden alligevel flimrer. Lisa.. Kan du huske hvor du lagde en opgørelse ind, med hvilke Lande/Læger som har fundet XX% forsnævringer?  Grin Smiske smiskeikon
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #38 Dato: 16 August 2010, 15:06:53 »

Jeg kan ikke huske at have lagt noget sådant ind. Priser ja, men ikke procenter. Og nu svarer jeg ikke mere i denne tråd, før det er om EMNET!
Logget

Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #39 Dato: 18 August 2010, 11:36:50 »

SÅ har jeg oprettet en Novantronetråd i 'Medicin'.  Tunge

******************************************************************************************
Og så vil jeg lige gentage budskabet for denne tråd for nyankomne:

Forklaring til, hvor man ændrer sin info. 

Du trykker på dit eget navn eller på 'Profil' på startsiden. Finder 'Forum Profilinformation' til venstre, og så fylder du info ind under Signatur.

MS-type finder du på :    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ms_progression_types.svg
EDSS niveau findes på:   http://ms.about.com/od/multiplesclerosis101/a/ms_edss.htm

God fornøjelse!
Vi er nogle stykker, der vil blive ovenud lykkelige for din indsats 

Vh. Tut  Blink
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #40 Dato: 18 August 2010, 12:07:33 »

Det er fremragende, Tut, at du er "efter folk", der mangler at udfylde deres profil. Hører I efter derude??    Humørgrin

Nu vil jeg sidde og læne mig tilbage, jeg "har folk" til at klare mit arbejde   Blink.
Logget

Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #41 Dato: 19 August 2010, 15:50:00 »

Hehe, Lisa.....er det ligefrem dit job at være efter os?  Grin

Generelt går det jo meget godt med at få folk til at udfylde. Synes bare, at jeg har problemer med en enkelt, der får direkte hints, men totalt ignorerer....det er jo ikke Dankort og pinkode, der skal afleveres og oplyses, så hvad er problemet?

Prøver lige at vinke med hånden  )))))))) er jeg usynlig?  Blink
Logget

Sider: 1 2 [3] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: