MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 02:30:48

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Liberated Dr. Vogl --Christine
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Liberated Dr. Vogl --Christine  (Læst 2705 gange)
Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Dato: 08 August 2010, 09:06:48 »

Kære alle
Så er jeg  kommet hjem efter liberation hos Vogl. 
Jeg ankom Fredag til den aftalte tid men de havde skrevet mig op til en scanning, så måtte forklare dem jeg skulle have et indgreb.
Jeg blve godt nok nervøs at de ikke vil tage mig men de sagde bare okay det var en fejl i Terminkalenderen vi tager dig som aftalt kl 13.21, jeg kom først ind klokken  16.15 til indgrebet, puha en  lang venter tid - Jeg har  30 % forsnævring i begge sider - jeg havde så meget plak ved balancen  at Vogl ikke mente jeg ville have den store glæde af indgrebet , chancen lå kun 10%, 
Jeg sagde til ham , at jeg vil have begge side lavet, da en af mine kollega har fået lavet begge sidder. Jeg fortalt ham også at han havde skrevet til mig pr. email, at han ville se på det når han lavede indgrebet. Han sagde at riskoen var for stor.
men men så tog han dog begge sider.
Da de gik ind i lysken gjorde det vanvittigt ondt og jeg kunne høre en sus ved højer ører og tænkte på alle jer som har skrevet om det og blev lidt glad og tænkte nu virker det og derefter sagde Dr.Vogel nu er jeg venster side og laver en ballonudvidelse og det gjorder
ondt og jeg spurgte ham , hvorfor  der ikke gjord ondt i venstre side og han forklarede at den var ikke så indsnævret som højre.
Jeg skulle kun ligge 2 time så måtte jeg stå op og fik en kontrol scanning om alt var okay. Jeg kom derefter ind til Dr. Vogel
jeg spurgte om mange ting men han svarer ikke særligt høftlig og sagde farvel med hånden Kl. 18.30 og ventet sig om til skrivebordet, jeg blev sku lidt sur .  Jeg kan desværre ikke mærke nogen forandring, jeg havde bare håbet at det var lidt forandring og blev så ked af det , men håber det vil komme. Knus Rita

Anmeld til moderator    Logget 

--------------------------------------------------------------------------------

Attak
Logget
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #1 Dato: 08 August 2010, 09:53:21 »

Hej Rita....

Og tillykke med din libaratioen........ :-)    Håber søreme også at du vil kunne mærke forbedringer ingen længe, men kunne du bare være så heldig at du nu har stoppet udviklingen af din ms er det heller ikke så dårligt......... Smil.....

Hilsen Leif........
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
per west
Gæst
« Svar #2 Dato: 08 August 2010, 10:17:19 »

Endnu en sej pioner må jeg sige. Tillykke. Vogl var nok sur over at han ikke kunne få lov at doble op på indtjeningen. Det var heller ikke særlig behageligt da han åbnede ind til venen i lysken på mig, men heldigvis tog det kun kort tid, og jeg har ham lidt mistænkt for, at han bare viser en sprøjte og så siger at der er bedøvelse i, og så foretager indgrebet så hurtigt så man knap når at sige AV, for det overstås hutigt, det ubehag.

Tror trods alt at det er mindre ubehageligt end at få en sølvalmaganplombe boret ud... Meget mindre ubehageligt.

Jeg tror efterhånden at succes afhænger af hvor højt oppe stenosen sidder, for der er jo grænser for hvor højt oppe Vogl kan nå med sit headhunterkateter. Er det karrene oppe i hjernen som er tilstoppede, så er det nok et spørgsmål om at lade det forbedrede blodomløb rense ud, lige så stille.

Fik du ikke en CD hvor før og efter balloning vises, Christine? Nu var jeg noget mere stenoseret, 70 %, og her var der ingen tvivl om at blodet strømmede lystigt afsted efter behandlingen. I hvertfald efter billederne at dømme.

Lidt hjælper det vist, for noget jeg har bemærket, uden at tænke så meget over det, er at behovet for lige at sove et par gange i løbet af dagen er mindsket til kun 1 time midt på dagen. Før røg der 2 x 2 timer, så det er ihvertfald positivt.

Spændende at se om ikke der kommer lidt fremskridt snigende hen ad vejen...  Smiley

Logget
Christine
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #3 Dato: 08 August 2010, 10:17:29 »

Hej Leif.
Jeg snakkede med Karina på mobil inden jeg skulle med flyet og hun snakkede om alt det var sket for
hende og jeg tænkte det kan også kun ske for mig, men bliver dog meget skuffet efter at det ikke
er sket noget, men jeg ved endeligt ikke hvor lang tid der kan ske forandring, jeg læser altid at
det sker med det samme eller dagen efter. Jeg også glad for at Dr. Vogl lavede begge side på en gang
eller vil jeg bliver skuffet to gange uden resultater det vil være meget hård psykisk for mig.
Jeg ved engang hvornår jeg må tage det stor plaste af.. ved du det ?

Hilsen
Rita Christine
Logget
per west
Gæst
« Svar #4 Dato: 08 August 2010, 10:23:14 »

Jeg afmonterede plasteret 2 dg. efter operationen.  Smiley
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #5 Dato: 08 August 2010, 10:29:12 »

Tillykke, Christina, jeg håber også at du med tiden får lidt forbedringer, men bare det, at standse sygdommen er jo da også en stor ting. Pøj pøj med det.

Jeg synes, at efterhånden at jo flere, der skriver om Vogl, jo mere ubehagelig virker han. Det kan sagtens være at manden er knaldende dygtig, men hans patient-behandling lader absolut meget tilbage at ønske. Hvad ligner det, at vende ryggen til en usikker og lidt famlende patient, der har nogle velberettigede spørgsmål i forbindelse med at hun lige er blevet behandlet??! Og det lader til, at når bare man presser ham, så laver han begge sider alligevel. Jeg synes også at have lagt mærke til (men kan tage fejl) at der er flere hos ham, der beretter om stor smerte ved indgrebet, hvor man hos andre behandlere kun snakker om "ubehag". Sparer han på bedøvelsen??

Christina skriver at han sagde at hun har 30 % blokering i begge venerne. Da hun spørger ham under indgrebet, så svarer han tilsyneladende, at den ene vene er smallere end den anden. Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvordan kan han så sige at begge vener er 30 % blokerede???

Det kan godt være jeg har misforstået en hel del, men så fortæl mig, hvad der er rigtigt.
« Sidste ændring: 08 August 2010, 10:32:02 af Lisa.T » Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Christine
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #6 Dato: 08 August 2010, 10:30:50 »

Hej Christian.
Jeg havde cden med fra den første scanning jeg var hos Vogl men den skulle de ikke bruge.
Da jeg var færdig med indgrebet blev jeg scannet igen og den så jeg sammen med dr.Vogl og
kunne se at han havde udvidet venstre side med ballon.
Men jeg kan ikke forstå jeg kunne mærke ballonudvidelsen så tydligt på venstre side og det gjorde ondt og jeg kunne
ikke mærke noget i højre side, jeg kunne kun høre et sus ved siden af højre øret.
Mine problemer er kun på højre side. Jeg spurgte Dr.Vogl og han sagde at det var fordi at den var så
snæver i venster side. Jeg vil gerne vide om i andre kunne mærke når han udvidet ballon eller
kun en sus???
Hilsen
Rita Christine
Logget
Christine
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #7 Dato: 08 August 2010, 10:38:13 »

Hej Lisa.
Jeg kan forstå på Dr. Vogl at man først kan se det når man lave indgrebet.
Scanning er ikke helt korrekt.
Logget
per west
Gæst
« Svar #8 Dato: 08 August 2010, 10:50:53 »

Mon ikke det at det gør ondt, har noget at gøre med, hvor meget Vogl pumper ballonen op for at strække venevæggen? Kan i Rita og Christine, mærke ømhed efter behandlingen, for det kunne jeg i et par dage, men så fadede det ud. Føltes lidt som en begyndende halsbetændelse.  Tunge Begyndende halsbetændelsesikon..
Logget
LDNinfo
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 22

Vis profil WWW
« Svar #9 Dato: 08 August 2010, 11:11:39 »

Hej Rita!

Slå koldt vand i blodet. Om et års tid kan du bedre bedømme situationen. Hvis din sygdom ikke har udviklet sig på det tidspunkt, så er der jo en pæn chance for at den er "neutraliseret" (progressionen stoppet). Men det er selvfølgelig lang tid at vente hvis man har forventet noget andet.

Mht. Dr. Vogls "sociale egenskaber", så er han nok en af de læger der ligger på grænsen til noget autistisk. De gider/evner kun at tale om noget der er relevant for emnet, og det er dine bekymringer ikke - altså for ham. Jeg ser samme mønster i svarene til Per West. Han gider/evner ikke small-talk. Til gengæld er der så en stor chance for at han er meget dygtig inden for sit felt, og det er måske bedre end at han er empatisk og knap så god.

Jeg krydser fingre for dig.

Mogens
Logget

LDNinfo.dk - information på dansk om LDN
Christine
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #10 Dato: 08 August 2010, 11:22:49 »

Hej
Jeg kan ikke mærke noget efter ballonudvidelsen men kun da han var i gang med at udvide den.

Jeg synes det gøre mere ondt at få ballonudvidelsen end når han går ind i lysken.
Det jeg synes er rigtig træls hos Dr.Vogl er ventetiden, den er umenneskelig.

Hilsen
Rita Christine
Logget
per west
Gæst
« Svar #11 Dato: 08 August 2010, 12:21:10 »

Ja. Den ventetid er noget af en sejtrækker. Jeg valgte at tage hjem forinden jeg blev kaldt ind, og sagde så til sekretæren at jeg kom tilbage tidligt den efterfølgende dag. Vogl møder 5.00 om morgenen, og tog så også et hurtigt møde med mig tidligt om morgenen, sådan på maskingeværtysk.

Og han var lidt fornærmet over jeg var gået uden for rammerne med at sidde andægtigt og vente på skødet af de mange andre i ventesalen. Jeg tror ikke vi danskere har den rette underdanige holdning til tyske professorer.

Og så kunne jeg godt tage hjem, selv om han ellers havde annonceret at jeg skulle blive 2 dg. mere.

Nu har du så fået afprøvet det med angioplasty, om ikke andet. Og har sikkert fået mere modstandskraft imod sclerosen. Krydse fingre og 7, 9, 13

Hvor aggressivt har du mærket til den i det forløbne år?  Spørgsmålstegn
Logget
Christine
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #12 Dato: 08 August 2010, 12:42:57 »

Du har ret Mogens, jeg ved han er god, men han har alt for meget om ørerne.
Han laver alle indgreb hele dagen og har ikke tid til "small talk" men han måd dog
vide vi at vi har noget spørgsmål efter indgrebet.

Logget
Christine
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #13 Dato: 08 August 2010, 13:03:33 »

Hej Per.
Jeg har haft 2 attacke i dette år men håber nu det er slut efter indgrebet.
Er det nogen som har fået en attack efter indgrebet???

Hilsen
Rita Christine
Logget
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #14 Dato: 08 August 2010, 14:15:40 »

Jeg synes, at efterhånden at jo flere, der skriver om Vogl, jo mere ubehagelig virker han. Det kan sagtens være at manden er knaldende dygtig, men hans patient-behandling lader absolut meget tilbage at ønske. Hvad ligner det, at vende ryggen til en usikker og lidt famlende patient, der har nogle velberettigede spørgsmål i forbindelse med at hun lige er blevet behandlet??!

Jeg må give Lisa ret..han virker ikke særlig rar og måske ikke 150 %  kompetent til CCSVI.

Måske mere  en pengemaskine..havde han ikke også noget kræftbehandling?

Ann
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: