MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 02:37:00

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Fruktose er gift
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Fruktose er gift  (Læst 1291 gange)
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Dato: 19 Januar 2010, 12:55:11 »

Robert H. Lustig fra University of California San Fransisco giver her et 1,5 time langt foredrag om hvorfor folk i verden bliver så
fede (specielt i USA, men efterhånden også i resten af verden). Det er MEGET interessant synes jeg - han viser hvorfor
fruktose (som er i ALT efterhånden) er så farligt - sammenlignet med almindeligt sukker.

Se her: http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM (advarsel - på amerikansk, og en del af det er kemiske udredninger,
men det er nemt at forstå konklusionerne).

Han fortæller, at fruktose faktisk er gift (det kan kun nedbrydes i leveren - ligesom andet gift), samt at det feder lige så meget som
alkohol. Den eneste forskel mellem fruktose og alkohol er, at alkohol påvirker hjernen - det gør fruktose ikke. (Men hvad med blodårerne?
Kan det måske medvirke til at forsage CCSVI?)

christian

ps. Før jeg fik mit første MS-attak spiste jeg meget slik (specielt vingummer, som er næsten ren fruktose.....)
« Sidste ændring: 19 Januar 2010, 16:03:15 af christian » Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #1 Dato: 20 April 2012, 14:10:03 »

Hov - har alle set den her?

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
per west
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil
« Svar #2 Dato: 20 April 2012, 14:55:52 »

?
Logget

RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin da jeg ikke tror det er klogt at tage noget, for noget, som lægen siger, han ikke ved hvad er?
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #3 Dato: 20 April 2012, 15:20:48 »

Ja undskyld - det var bare fordi jeg snakkede med en kollega om hvor farligt fruktose er, og så kunne jeg huske det her link på youtube, og tænkte at nogen måske fandt det interessant  Blink

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
kenneth
Full Member

Beskeder: 114

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: 20 April 2012, 15:57:03 »

NETOP...... Terry Wahls advarer også imod det....

Mvh
Kenneth
Logget
Jesob
Full Member

Beskeder: 190

Jessie og Jacob

Vis profil
« Svar #5 Dato: 20 April 2012, 23:03:56 »

Scientists have proved for the first time that fructose, a cheap form of sugar used in thousands of food products and soft drinks, can damage human metabolism and is fueling the obesity crisis.

Fructose, a sweetener usually derived from corn, can cause dangerous growths of fat cells around vital organs and is able to trigger the early stages of diabetes and heart disease.

Over 10 weeks, 16 volunteers on a controlled diet including high levels of fructose produced new fat cells around their heart, liver and other digestive organs. They also showed signs of food-processing abnormalities linked to diabetes and heart disease. Another group of volunteers on the same diet, but with glucose sugar replacing fructose, did not have these problems.

This study takes its place in a growing lineup of scientific studies demonstrating that consuming high-fructose corn syrup is the fastest way to trash your health. It is now known without a doubt that sugar in your food, in all it's myriad of forms, is taking a devastating toll.

And fructose in any form -- including high-fructose corn syrup (HFCS) and crystalline fructose -- is the worst of the worst!

Fructose is a major contributor to:

Insulin resistance and obesity

Elevated blood pressure

Elevated triglycerides and elevated LDL

Depletion of vitamins and minerals

Cardiovascular disease, liver disease, cancer, arthritis and even gout

The point to take away is: consuming fructose is consuming fat. Fructose is not really a carbohydrate -- a high fructose diet is a HIGH FAT diet. A high-fat diet that creates a vicious cycle of consumption that won't turn itself off.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/01/02/HighFructose-Corn-Syrup-Alters-Human-Metabolism.aspx

Sugar: The Bitter Truth:
http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM&feature=player_embedded

Se også filmene

Sweet Misery, A Poisend World

Sweet Remedy

http://www.msforum.dk/index.php/topic,559.30.html
« Sidste ændring: 20 April 2012, 23:37:41 af Jesob » Logget

Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #6 Dato: 26 April 2012, 00:59:34 »

Uha, fruktose er det ikke det sødemiddel som f.eks. bruges i Pepsi Max eller Coca Cola Zero og div. light produkter  eller er jeg helt galt på den ?

Tænkte lige på "Dextro Energy" (druesukker), som jeg tager et par gange i ugen. Det er da vist ikke vildt fornuftigt hvad ?

Mvh Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: 03 Maj 2012, 14:41:22 »

Jeg har lige tilladt mig at dele dette emne midt over, da det gik hen og blev en snak om Aspartam.

Svaret på Bjarnes spørgsmål ovenover kan findes i tråden Aspartam er gift.

Christian
Logget

per west
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil
« Svar #8 Dato: 04 Maj 2012, 00:43:38 »

Måske kan man opereres for det skidt?  Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=SK4EL5Jnb4A&feature=youtu.be
Logget

RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin da jeg ikke tror det er klogt at tage noget, for noget, som lægen siger, han ikke ved hvad er?
Jesob
Full Member

Beskeder: 190

Jessie og Jacob

Vis profil
« Svar #9 Dato: 05 Maj 2012, 10:02:15 »

Om sukker og fructose og hvorfor det er så skadeligt...

The Skinny on Obesity (Ep. 2): Sickeningly Sweet
http://www.youtube.com/watch?v=0ndTEu_qDGA&feature=player_embedded#

Jacob
Logget

Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: