MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:44:28

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Opfølgning på liberation.
« forrige næste »
Sider: 1 [2] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Opfølgning på liberation.  (Læst 2151 gange)
Betty
Full Member

Beskeder: 132

Vis profil
« Svar #15 Dato: 24 August 2010, 15:02:13 »

Øv, pga. sygdom måtte Rix udsætte opfølgningen, men vi prøver en anden dag, men han har sikkert noget andet godt at sende.  Smiley
Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
John
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #16 Dato: 30 August 2010, 17:28:11 »

Opfølgning efter 2 måneder. se liberated John Blink
Logget

SPMS
Anders
Hero Member

Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #17 Dato: 01 September 2010, 13:45:56 »

opfølgning efter 5 mådener  uden beregning
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #18 Dato: 01 September 2010, 13:48:41 »

Super godt Smiley Dejligt at høre.
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Lone
Jr. Member
**

Beskeder: 51

Vis profil
« Svar #19 Dato: 22 November 2010, 18:29:38 »

Nu har vi jo læst så mange positive beretninger, fra folk der er blevet behandlet for CCSVI. Efter at have læst nyheden ”Satser penge og tillid på Indisk behandling” på Scleroseforeningens hjemmeside i dag, hvor den indiske læge Singh udtaler, at der vil være reelle forbedringer hos 35%, men der vil også være nogen patienter der oplever det modsatte, er jeg kommet til at tænke på, at dem har vi jo egentlig slet ikke hørt noget fra. Der er nogen som fortæller, at de ikke har mærket nogen forbedringer overhovedet, men hvis der skulle være nogen derude, som har fået det decideret dårligere, synes jeg det ville være ”rart” om vi også fik de historier, så man ligesom kan danne sig et mere nuanceret billede af,  hvad man i værste fald kan forvente sig. Jeg går selv og venter på besked fra Tyskland om en tid forhåbentlig snarest, og det er ikke fordi jeg vil lade mig afskrække, men hvis man kan få det dårligere af indgrebet, ville jeg bare gerne vide lidt om hvor meget det drejer sig om.

Venligst Lone
Logget

SPMS - diagnose december 2005. Selvtestet til en EDSS på mellem 6.5 til 7. Veneudviddet i Frankfurt hos Bildgebene Dianostik 1/2 2011.
aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #20 Dato: 22 November 2010, 18:40:51 »

Godt spørgsmål. Det har jeg også tænkt.
Jeg har hellere ikke hørt om nogen, der har fået det dårligere. Enten får man det bedre eller også har man det som før.
Det ville være rart at høre om, hvad der i givet fald kan ske.

AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #21 Dato: 22 November 2010, 19:44:47 »

Man kan få et rigtigt godt billede af det på http://www.ccsvi-tracking.com, som jeg også vil anbefale folk at melde tilbage til (ud over Leifs statistik herinde på MSForum). Her kan man iøvrigt også se at de fleste får det lidt eller meget bedre efter operationen (82% på symptomer generelt).

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
per west
Gæst
« Svar #22 Dato: 23 November 2010, 00:22:00 »

Det er meget svært at lave en rimelig realistisk statistik på, hvor mange som får det værre eller ikke oplever væsentlige forbedringer, så længe vi som patienter er afskåret fra at få den optimale behandling og aftercare som egentlig burde være en selvfølge ved enhver behandling.

Alene det facts at neurologerne afskærer patienterne fra at modtage behandlingen på seriøse vilkår, kan jo bevirke at det hele ender op i at de tilsidst vil kunne sige: Se hvad vi sagde. Det virker ikke.

Det sidste mortale tilfælde i Canada, var jo faktisk mord. Og det er det samme vi som så uanset tager kontrol over vores behandling, nu udsættes for.

For der er jo lukket på de danske hospitaler, såfremt vi får behov for en ekstra veneudvidelse, og det er nok ret besværligt for de fleste, at blive ved med at rejse penge til evt. nødvendig genbehandling.

Risikoen ved at blive behandlet er jo, at venen efter udvidelse, hvis den ikke kan holdes blodfyldt pga. hæmmet perfusion i vores hjerner, klapper endnu mere sammen end den var forinden behandlingen. Og bliver man behandlet i begge sider samtidig, så vil det være ret så voldsomt såfremt venerne begge "suges" sammen igen, sagde Vogl.

Men mon ikke PSS og Co sover godt om natten, alligevel?
Logget
PiaB
Full Member

Beskeder: 111

Vis profil
« Svar #23 Dato: 27 Februar 2011, 12:56:50 »

Opfølgning på liberation.

Jeg har bestemt mig til ikke at tage til Polen igen for opfølgning.

Jeg har det stadigvæk godt nu her efter 4 mdr, om det er placebo eller ej er jo i og for sig ligegyldigt.

Jeg er bange for at komme ned og få at vide, at de er klappet sammen igen, for hvad sker der så? Kommer symptomerne tilbage?

Jeg har valgt at leve i lykkelig uvidenhed om venernes tilstand og tro det bedste og bevare min positive tankegang.

K.h Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
Bjarne Fonnesbech
Full Member

Beskeder: 227

Vis profil
« Svar #24 Dato: 01 Marts 2011, 12:16:56 »

Hej,

Enig med Per i, at der burde følges op på liberation som en selvfølge. For mit eget vedkommende er det svært at rejse penge til, for jeg vælger at ville tjekkes igen. Frygter at venerne er klappet sammen igen - og så er der vel kun stents tilbage ?! Så jeg tager nok til Indien igen. Kan da i det mindste låne penge i mit hus ... Så lige mht. det er jeg da priviligeret ift. andre sclerose-patienter. Ville dog helst bruge pengene på noget andet, men helbreddet har første prioritet hos mig - og det har det vel hos alle.

MEN det er grotesk, at man overser en hel patientgruppe, der råber op her i DK ! Hvad risikererer man ved at give os "en sludder for en sladder" hver gang ? Og sige det er placebo m.m. ?

Pia: Jeg tror ikke dine vener er klappet sammen igen - i så fald ville du - såvidt jeg ved - falde tilbage til udgangspunktet - eller i værste fald få det værre  Vred

Selv havde jeg forbedringer mht. balance og træthed kort tid efter ccsvi. Men 2-3 uger efter indgrebet syntes jeg ikke, at jeg kunne mærke nogen forbedringer mere og nu (2 1/2 md. efter opr.) er det status-quo. Altså back to basics...

Bedste hilsner
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
seal
Newbie
*

Beskeder: 10

Vis profil
« Svar #25 Dato: 28 Marts 2011, 11:23:30 »

hej igen alle her på msforum, jeg blev ccsvi beh. hos vogl 05.nov.2010, og har haft nogle helt utrolgt gode forbedringer bl.a mht træthed, optimisme, balance, men må desværre konstatere at her ca. 5 mdr efter ikke får det meget bedre, lidt træthed er vendt tilbage, men jeg er dog stadigvæk helt udhvilet om morgenen, højrebenet vil stadigvæk ikke helt, og jeg går lidt bedre samlet set. Kunne godt tænke mig en slags efterkontrol her i DK, men hvor og hvem gør det ?

mange hilsner
seal
Logget

fik diagnose MS 27.dec.2007, betainterferon i 1,5 år uden ændringer i MS, ny diagnose til PPMS.
har haft fudtids arbejde som underviser indtil forår 2010, stoppet pga udtalt træthed. Liberated hos Vogl 05.nov.2010, store forbedringer næsten omgående, træthed næsten væk. Balance forbedret.
PiaB
Full Member

Beskeder: 111

Vis profil
« Svar #26 Dato: 28 Marts 2011, 14:23:41 »

Hej Seal

Velkommen i klubben. Vi er vist mange som godt kunne tænke os opfølgning/kontrol herhjemme, men det må vi vist bare drømme om.

K.h Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #27 Dato: 29 Marts 2011, 07:46:18 »

Ja herhjemme er der ingen som udfører opfølgning.

Man kan altid (hvis man har råd  Tunge) tage ned til Ameds. De tager 995 euro for checkup med doppler-scanning, MR-scanning, blodprøver og neurologisk undersøgelse. Det kan dog være, at de tager 1795 euro hvis man ikke har været der før.

Christian

Se vedhæftede dokument.
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ann
Sr. Member

Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #28 Dato: 29 Marts 2011, 10:43:22 »

Priser for kontrol indtil d. 30/3 er mellem 1.200 og 1.500 euro Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Bjarne Fonnesbech
Full Member

Beskeder: 227

Vis profil
« Svar #29 Dato: 31 Marts 2011, 14:41:40 »

Hey,

Ang. opfølgning, så har jeg hørt rygter om, at der er et eller andet privathospital, der udfører kontrollen. MEN også, at det er spildte penge, da de jo ikke aner, hvad de leder efter mht. ccsvi ...

Håbet er som bekendt lysegrønt  Blink, men tror desværre, at det varer flere år før det "etablerede system" vil udføre bare kontrollen og endnu senere med en ccsvi-opr... Beklager, hvis jeg er lidt for skeptisk  Vred

Mht. opfølgning, så havde jeg egentligt bestemt, at jeg skulle have dette gjort i Indien i enten august eller oktober i år, men så kom skattefar lige forbi med en regning på restskat ! Desuden føler jo jo, at den korte forbedring jeg fik, da jeg blev liberated (ca. 14 dage - 3 uger med mindre træthed og lidt bedre balance), ja, den er nu væk, så nu er det status quo  Vred...

Hvorom alting er, så har jeg det egentligt sådan, at jeg gerne vil kontrolleres / genopereres, der hvor jeg allerede har været. Har i det ikke også sådan ? Eller kan man trygt tage til Ameds / Euromedic eller Vogl Spørgsmålstegn Hvem er så "bedst" ? Også hvis venerne skal genudvides.

Hilsen
Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
Sider: 1 [2] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: