MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 02:48:12

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Fingolimod
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Fingolimod  (Læst 2628 gange)
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Dato: 25 Januar 2010, 23:30:24 »

Var der nogen der så indslaget (reklamen) i TV-avisen (DR1) om den nye pille mod MS - Fingolimod (også kaldet Gilenya) ?

Det er et vidundermiddel - præsenteret af Per Solberg fra Rigshospitalet - som reducerer attaks med en procentdel (husker ikke hvor meget)...
Novartis har lige indsendt ansøgning om godkendelse i Europa - er det normalt at begynde at reklamere for et lægemiddel så
længe før det kommer på markedet? Kan de være presset af noget måske? (CCSVI!)

Jeg læste lige på wikipedia om Fingolimod:

FTY720 has been associated with potentially fatal infections, skin cancer and, recently, a case of haemorrhaging focal encephalitis, an inflammation of the brain with bleeding. It is unclear whether the drug was responsible for the events

Hmm.... dødbringende infektioner, hudkræft, inflammation i hjernen med blødninger.....  Rullende øjne

Jeg tror jeg holder mig til min skrå seng indtil videre  Smiley

christian
« Sidste ændring: 03 Maj 2011, 16:02:31 af hag » Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #1 Dato: 26 Januar 2010, 10:54:19 »

Jeg så det godt og det virker som budskabet skal ud hurtigt. Det er super der kommer en, eller flere piller som kan hjælpe os med vores sygdom. Mange læger er meget hyp på og fortælle hvor godt det bliver  "vidundermiddel" og lige nu skal det ud i pressen med det samme.  Chokeret

Nu håber og tror jeg på CCSVI er det som kan kan hjælpe os på den korrekte måde og uden bivirkninger.

Brian

Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #2 Dato: 26 Januar 2010, 14:31:52 »

Ja, jeg har også set meddelsen på sclerose foreningens hjemmeside's forside. Jeg har også set en mere nøgtern meddelse om pillen et andet sted (kan ikek huske hvor, og kan ikke finde det igen), Men der blev det fortalt, at stoffet virker ved at slå immunforsvaret ned, så man er mere modtagelig for infektioner og også kræft. Det er jo helt fint, at man har valget mellem pest eller kolera, eller sagt på en anden måde, mellem MS eller kræft.  Vred  Det er absolut for dårligt, at de ikke kan komme op med andet.

Jeg tror de er virkelig bange for CCSVI.
« Sidste ændring: 27 Januar 2010, 23:23:28 af Lisa.T » Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #3 Dato: 27 Januar 2010, 23:15:24 »

fingolimod virker som noget af et sats.. en død..to med pæn grimme bivirkninger... fy ha da... og de mener at det er klar om et år..hmm lyder lidt giftigt    http://www.scleroseforeningen.dk/da/Service/2010/2008/Alvorlige%20bivirkninger%20ved%20tabletmedicin.aspx     det er helt sikkert ikke for børn.....
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #4 Dato: 22 September 2010, 22:51:41 »

http://www.nationalmssociety.org/news/news-detail/index.aspx?nid=3871
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 22 September 2010, 23:22:44 »

De mest almindelige bivirkninger er opført i Gilenya's ordination oplysninger er hovedpine, influenza, diarré, rygsmerter, forhøjede leverenzymer og hoste. Etiketten bærer advarsler om andre potentielt alvorlige risici, herunder nedsat hjerterytme og / eller andre hjerte effekter efter den første dosis, mulighederne for øget risiko for infektioner (i kliniske forsøg, en lille antal alvorlige herpes infektioner forekom, herunder to dødsfald som følge af herpes infektioner, som forekom hos mennesker, der tager en højere dosis end den godkendte dosis af Gilenya) risiko for makulaødem (hævelse af centrum af nethinden i øjet); fald i lungefunktionen, svag stigning i blodtrykket, stigninger i leverenzymer (hvilket kunne indikere leverskade), og risiko for skade på fosteret (kategori C, der er baseret på dyreforsøg).

av for den.... det lyder ikke helt godt... men de er da på vej
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #6 Dato: 23 September 2010, 08:55:05 »

Det er jo det rene saftevand. Godt vi ikke fejler noget alvorligt, så vi skulle tage noget medicin, som havde farlige bivirkninger.

VH Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #7 Dato: 23 September 2010, 15:16:51 »

På et tidspunkt i foråret var der en på PatientsLikeMe der kaldte sig ved rette navn:

"The Lab Rat"

Han var med i forsøg med Alemtuzumab og skrev dagbog - det var "spændende" læsning, han fik udslet og kløede så meget at han kunne kradse sig selv så blodet sprang.
Men han var en humoristisk fætter - det skal man vist også være når man har en pusher af den type. Blink
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 23 September 2010, 16:27:21 »

så napper jeg hellere mit hgh og amiloride hydrochloride hydrate..og lidt orme
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: