MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:17:17

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Empati
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Empati  (Læst 530 gange)
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Dato: 19 August 2010, 21:14:27 »

Sclerosister er ikke særlig empatiske mennesker

Du er ikke seriøs, vel Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
per west
Gæst
« Svar #1 Dato: 20 August 2010, 18:47:55 »

Det var mange ben at holde styr på, du der har Tut. Hvad er det som sidder ovenpå? Humørgrin

Citat
Du er ikke seriøs, vel

Ann. Nu må vi jo se hvor mange af de 238 her, som vil skrive under på at de synes behandling af CCSVI bør være offentlig tilgængeligt for alle, og ikke kun for folk med penge. Så kan det da godt være, at jeg ikke har ret.  Spørgsmålstegn
Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #2 Dato: 20 August 2010, 21:22:58 »

Citat
Du er ikke seriøs, vel

Ann. Nu må vi jo se hvor mange af de 238 her, som vil skrive under på at de synes behandling af CCSVI bør være offentlig tilgængeligt for alle, og ikke kun for folk med penge. Så kan det da godt være, at jeg ikke har ret.  Spørgsmålstegn

Det har da ikke noget med empati at gøre men med ens overbevisning Smiley
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 20 August 2010, 21:52:21 »

Ann. Er du særlig empatisk, hvis du ikke kan forstå at patienter bør ha ret til behandling for en erkendt lidelse, som de i øjeblikket er nødt til selv at betale, fordi de har sclerose?

Og sådan fortsætter debatten så løbende derudad bare for princippets skyld Rullende øjne

Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #4 Dato: 20 August 2010, 21:59:58 »

Går ud fra at du henviser til dit brev?

Skriver heller ikke under..men det har intet med empati at gøre :-)
Logget

per west
Gæst
« Svar #5 Dato: 20 August 2010, 22:20:18 »

http://www.albertaprimetime.com/Stories.aspx?pd=1375&FlashVars=Video%2FPTG_081810.flv

Skal man lade være med at sætte bundpropper i både, bare fordi man ikke kan forklare, hvorfor det virker at sætte sådan en i?

Er det ikke synd for dem som kunne være blevet reddet af sådan en bundprop?
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #6 Dato: 21 August 2010, 07:36:35 »

Hov - hov - hov, ro på nu. Hvis man ikke er enig med Per, er man så ikke et empatisk menneske?  Hhhmmmm...
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
per west
Gæst
« Svar #7 Dato: 21 August 2010, 08:06:03 »

Nej..  Blink
Logget
wagner
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 205

Vis profil
« Svar #8 Dato: 21 August 2010, 10:40:49 »

Jeg syntes at jeg besidder meget empati. Men jeg skriver ikke under, da jeg ikke gider at læse det hele. Blink
Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Besse
Gæst
« Svar #9 Dato: 21 August 2010, 13:33:14 »

Må desværre også skrive,jeg har det som Bent..Det brev er ALT for langt..Og de er ikke kemiinginører derinde,de kære embedsmænd..Og hvem har lige tiden til at se alle de links igennem???Der er trods alt andet end MS  Spørgsmålstegn ???Og om så alle medlemmer skrev under ,så var vi ikke mange ud af de tusinder med MS..
Så nej..jeg besidder ikke empati Chokeret
Logget
per west
Gæst
« Svar #10 Dato: 21 August 2010, 14:11:42 »

Ok. Glem det. Tak til de som bare skrev. Kampen er tabt, og vi må vente på hvad samfundet, embedsmænd som ikke gider læse og Per Soelberg og Finn Sellebjerg finder frem til de synes er bedst for os.

Jeg har min facon at skrive på og min fornemmelse for hvad der bør være logisk. Ikke optimal, men det vigtigste (for mig selv) er at jeg dog skriver og gir udtryk for. Og det gør jeg så.. Alene... Det kniber mig at finde andre skrivelser til inspiration. Og det hjælper jo nok ikke noget alligevel....

Problemet er vel til trods, at vi har det for godt imens vi venter på: Citat: Hvordan tackler andre scleroseramte situationen, når man som jeg er lam fra halsen og ned?
Jeg gør som alle andre gør, kigger efter lyspunkter som for eksempel det frodige forår, hvor alt pibler frem.
Jeg vil gerne have kontakt med andre i lignende situation.

Gad vide hvad angioplasty kunne have gjort for ham, som vist endnu ikke har fået svar?
Logget
Besse
Gæst
« Svar #11 Dato: 21 August 2010, 16:30:14 »

Per ,du skriver vel ikke under på hvad som helst??..Jeg vil gerne støtte op om sagen,men formuleringen er mig imod Rullende øjne
Nu fik jeg så ikke lige læst en anden tråd inden jeg skrev..Det undskylder  jeg.  ALT hvad der kan hjælpe det er jeg med på..Men de løber ikke stærkt i Sundhedsstyrelsen ::)Jeg har selv haft min personlige kamp  med dem..men det kommer slet ikke dette ved..Skil skæg og snot ad!!
Logget
per west
Gæst
« Svar #12 Dato: 21 August 2010, 17:38:21 »

Det eneste som kan override dette meritokratiske system som vi reelt er fanget i, er at en politiker føler sig trådt på af embedsvældet, og så griber ind. Det skete, da pressen offentliggjorde nyheder omkring at sundhedsvæsenet ansatte læger som slet ikke havde en uddannelse som var godkendt i Danmark, og nu er der noget som tyder på at det langsomt sker i Canada.

Der fik Bertel Haarder hurtigt indført en obligatorisk prøve, som udenlandske læger skulle kunne bestå, forinden ansættelse, selv om de enkelte overlæger brokkede sig temmelig voldsomt.

Problemet her er, at jeg har vanskeligt ved at gå ud i offentligheden og forsøge at få dem til at tage sagen om CCSVI op, fordi det så måske rammer på foreningens andre aktiviteter, som vel dybest set kommer medlemmerne til gode.

Der er så mange som undskylder sig med, at jeg gir ikke til det eller det, for pengene går bare til korruption.
Logget
Besse
Gæst
« Svar #13 Dato: 21 August 2010, 18:00:55 »

Eller en politiker ,med en pårørende med MS..Det er set før Blink
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: