MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 03:56:02

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  EPO
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: EPO  (Læst 1424 gange)
aw
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 121

Vis profil
EPO
« Dato: 21 August 2010, 18:53:42 »

Hejsa.
Er der nogen herinde, der har fået tilbudt EPO i forbindelse med meget træthed?
Er det godt eller skidt?
Håber der er nogen der ved noget.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 446

Vis profil
« Svar #1 Dato: 21 August 2010, 19:03:59 »

Epo gør blodet tykkere så vidt jeg ved, og er bestent ikke nogen god ide såfemt man tror på at de fleste med ms har forsnævrede vener........ Men hvad siger lægen ??

Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #2 Dato: 21 August 2010, 19:16:24 »

Lægen har nævnt at EPO evt. kan have effekt på min kærestes træthed.
Men jeg kan jo kun give dig dig ret i, at det er skidt, hvis EPO gør blodet tykkere.
For jeg tror da helt afgjort på at der er tale om forsnævrede vener.
Tak for dit svar.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 21 August 2010, 19:32:07 »

SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:
SV:SV:SV:SV:SV:SV:SV:Argumenter for at få indført behandling for CCSVI

Sjovt at læse lidt om forskningsnews. Nu skal der køres et forsøg hvor patienter inviteres til at tilmelde sig til et forsøg med EPO. Det er vel egentlig et spændende forsøg, fordi ethvert rødt blodlegeme tæller jo for at få bragt så meget ilt frem til hjernen, som det er nødvendigt. Problemet er så bare, at når det ene røde blodlegeme efter det andet går til på grund af kødannelse i udgaten hvor der er trafikale problemer fordi du har forsnævrede vener, så vil resultatet af forsøget med al sandsynlighed blot vise, at EPO er ikke løsningen.

Hvis du som patient alligevel skulle vove at tilmelde dig, så er recepten egentlig at bede om en skanning for at forsikrer dig om, at du ikke lider af trafikale problemer i udgaten, for EPO vil gøre dit blod tykkere, så i det mindste, spis nogle børnemagnyler sammen med den EPO.

Ellers vil forsøget bare vise at du får endnu mere jern inde i dit hoved, og endnu mere sclerose.

Syns jeg lige jeg ville sige... (c;

Syns jeg lige jeg ville lægge ind her også... Smiley
« Sidste ændring: 22 August 2010, 10:26:15 af hag » Logget
Besse
Gæst
« Svar #4 Dato: 21 August 2010, 19:42:18 »

Måske??Har hun fået målt hæmatokritværdier i blodet..Er det for lavt,er der måske et fomål med EPO?? Vi skal ikke altid tro,at de vil os det ondt..Hæmoglobin kan vi ikke undvære el heller hæmatoklrit. Ser lige at en epokur  koster ca 110000 pr år
« Sidste ændring: 21 August 2010, 20:28:22 af Besse » Logget
Ann
Sr. Member

Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #5 Dato: 21 August 2010, 21:17:34 »

Nu skal visse brugere herinde holde op med lege læger!!! Og afskrække  Vred Man kan ytre sin mening UDEN at afskrække.
Hun kan jo også lide af blodmangel, jernmangel hvilket betyder træthed.

Som Besse skriver vil de os det ikke ondt..
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
per west
Gæst
« Svar #6 Dato: 21 August 2010, 22:10:41 »

http://videnskab.dk/content/dk/krop_sundhed/sadan_virker_epo_og_bloddoping
Logget
Besse
Gæst
« Svar #7 Dato: 22 August 2010, 10:12:00 »

Nu er det jo ikke sikkert det drejer sig om doping,men om mangel på Hæmatokrit???
For at kunne danne nye røde blodlegemer,skal der et vist hæmatokrit værdi ti,..så hold op med at spille læger..
Tænk om det var noget galt med nyrerne..Har i samvittighed til at spille Vorherre?Spørgsmålstegn
Egentlig troede jeg dette var et seriøst Forum,men nu er det vist så som så med troen Rullende øjne
« Sidste ændring: 22 August 2010, 10:25:38 af hag » Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #8 Dato: 22 August 2010, 10:44:49 »

EPO er præstationsfremmende ergo er man træt vil det hjælpe.
Er logik i mine ører.
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

per west
Gæst
« Svar #9 Dato: 22 August 2010, 11:16:35 »

Nu spiller du jo læge, Ann. Har du samvittighed til at rådgive om hvordan blodfortykkende stoffer virker på folk med forsnævrede vener?

Og hvis jeg kan gøre noget til det, så skal MSForum ikke blot udvikle sig til Scleroseforening 2. Så hvis det er prædikatet for seriøst forum, så vil jeg gerne være foruden, for så kommer CCSVI aldrig videre end til en teori som ikke kan eftervises. Det er jo blot et fragment af lægevidenskab som er repræsenteret der.

http://da.wikipedia.org/wiki/H%C3%A6matokritv%C3%A6rdi

Mon ikke de sclerosepatienter som findes, har fået testet blod så mange gange, så at dersom, hvis, såfremt, ifald at de havde nyreproblemer, så var det blevet oplyst dem?
Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #10 Dato: 22 August 2010, 11:37:40 »

Nu spiller du jo læge, Ann. Har du samvittighed til at rådgive om hvordan blodfortykkende stoffer virker på folk med forsnævrede vener?

Nej det synes jeg overhovedet ikke..jeg giver udtryk for mit synspunkt UDEN at rådgive andre i, hvordan de skal gøre.
Og der er nok allerede MS'ere, der har fået EPO uden, at der er sket det helt vildt frygtelige..og måske også haft CCSVI.

Synes egentlig at I skulle have døbt siden CCSVI Forum.

Og så kan du da ikke skære alle over en kam..
'Mon ikke de sclerosepatienter som findes, har fået testet blod så mange gange, så at dersom, hvis, såfremt, ifald at de havde nyreproblemer, så var det blevet oplyst dem?'
Logget

per west
Gæst
« Svar #11 Dato: 22 August 2010, 16:35:33 »

Og måske havde CCSVI. -Sikkert. Nu er de nok gået bort med en blodprop... Eller færdige som cykelrytter, bortdømt på grund af EPO, fordi du Ann fortalte at det kunne der ikke ske noget ved.  Rullende øjne
Logget
Besse
Gæst
« Svar #12 Dato: 22 August 2010, 16:47:20 »

Hvad med at undersøge hvad epo ,som hormon egentlig er??? 
Hvis din knoglemarv ikke fungere optimalt..så bliver du godt nok træt..og orker ikke at være aktiv..
Og Per har du set hendes blodprøver?? Så hvad med at slutte denne debat???
ALLE LÆGER ER NOGLE FORBRYDERE!!! Grin
Logget
per west
Gæst
« Svar #13 Dato: 22 August 2010, 18:07:51 »

Debat og debat.... Lidt debat skal man jo altid ha... Rullende øjne

Hvad er epo, som hormon egentlig?
Logget
Besse
Gæst
« Svar #14 Dato: 22 August 2010, 18:44:03 »

EPO dannes i nyrerne.., og hjælper knoglemarven til at danne nye røde blodlegemer... Har du fået målt dit Hæmatokrit Per???Og i så fald hvad ligger den på??? UDEN EPO så kunne vi godt bestille bedemand. Rullende øjne.
Jehovas vidner får EPO i stedet for blodtransfusion Blink
Og ja jeg fik målt mit hæmatokrit i forbindelse med opstart af Interferon.. Og jeg havde ikke behov for EPO Grin
Logget
Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: