MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 04:30:01

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Spørgsmål og svar
| | |-+  EPO
« forrige næste »
Sider: 1 [2] 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: EPO  (Læst 1425 gange)
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #15 Dato: 22 August 2010, 19:04:53 »

Er overrasket..får Jehovas Vidner EPO istedet?  Chokeret
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Lis
Gæst
« Svar #16 Dato: 22 August 2010, 19:08:48 »

Hej Ann!

Ja, eller blodplasma.

Lis
Logget
per west
Gæst
« Svar #17 Dato: 22 August 2010, 20:32:35 »

Jeg kender ikke min hæmatokritværdi, for de prøver som tages på Sclerosecentret i Vejle er åbenbart hemmelige. Det som gir mig lidt tvivl, er at jeg i dyre domme har købt multivitaminpiller som er uden jern. En naturlig beslutning for en panikslagen sclerosist, som får at vide at der hobes jern op i hjernen. Problemet er så bare, at jern bruges i blodet til at binde ilt, så måske er det ikke smart at undlade sit daglige jernindtag, selv om stort set alt man putter i munden indeholder noget jern.

En god måde at undgå at venerne så lækker blod og fælder jern, er jo så at få sat trykket i venerne ned ved at blive veneudvidet så blodet strømmer frit.

For nu ikke at ende op i en diskussion, vil jeg sige, at dette er blot min helt egen sandhed, og ikke en opfordring til andre om at synes eller mene det samme, selv om jeg altid har ret.

Logget
Besse
Gæst
« Svar #18 Dato: 22 August 2010, 20:40:07 »

HVA`pokker er det for en Scleroseafd????PER..Er du slet iikke nysgerrig..Spørger du ikke..OG får du ikke din journal med HVER gang????De neurologer jeg har haft(dog med et par smuttere)har altid været meget åbneOg har forlangt at have SAMME neurolog..Skiftet ,når jeg ikke har kunnet kommunikere med èn!!Og det er blevet respektetret!!
Logget
per west
Gæst
« Svar #19 Dato: 22 August 2010, 21:10:03 »

Desværre. Sådan er min oplevelse ikke på Vejle Sygehus. Forrige gang kørte jeg til Vejle til den aftalte dag for eftersyn, og fik så at vide, at den labre polske neurolog var taget til Toronto. Jeg har ikke set hende siden. Nu er jeg så blevet forfremmet til cheferen, Stenager, fordi jeg er den vanskelige patient, som ikke vil ha det medicin som de tilbyder, og som følge deraf, skal de jo så heller ikke bruge tid på at scanne eller blodprøve mig.

Jeg spurgte meget i begyndelsen, men når der skal ringes forgæves mange gange, og man efterfølgende endelig kommer i kontakt med kontaktsygeplejersken, er svaret som regel, at det har hun ikke uddannelse til at svare på.

Så nu kan jeg blot få et par slag med en hammer, og så få lov til at prikke mig selv på næsen med en finger, og få at vide at jeg er en 3-er og må vi indkalde dig til test om 1/2 år?

Og de må de da godt. Blink
Logget
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #20 Dato: 24 August 2010, 13:23:25 »

Hvis Jehovas Vidner er på EPO, kan jeg godt forstå deres speedede ivrighed ved vores dørklokker. Grin

Gad vide, hvilken afd. Besse er tilkyttet?
På Riget vil de på ingen måde give én en fast neurolog, - heller ikke selvom jeg argumenterer med, at jeg har taget min tørn i over 2 år med ’vikarer, elever og ligeglade’ neurologer. Njet!

Svar på blodprøver kan man heller ikke få. Senest ville jeg have svar på mit D-vitamin niveau, men de ville kun kontakte mig, hvis det var under 50.

Spørgsmålstegn Øøhhh, anbefalingen i Haslev er, at man skal ligge omkring 80, - så hvorfor kører Riget efter niveauet for raske personer?”
”Det gør vi, fordi der ikke er nogen videnskabelige beviser for, at det hjælper at ligge over 50”

Åh, man bliver sq så træt af modsatrettede beskeder blandt sundhedspersonalet……. Sørgelig

Jeg får udskrift af min journal ind imellem, men der står ikke noget om blodprøveresultater.

Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #21 Dato: 24 August 2010, 14:08:42 »

Tut - på Glostrup fik jeg at vide, at de IKKE tester D-niveau. Det er for dyrt. Jeg har fået en udprintning af mine seneste blodprøver - og der var ganske rigtigt ikke D med.
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #22 Dato: 24 August 2010, 15:01:36 »

Test af D-vitamin foregår via ens egen læge..ikke sygehus.

Og jeg har da også en fast neurolog på OUH Smiley. Og har altid haft.
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

Besse
Gæst
« Svar #23 Dato: 24 August 2010, 20:06:54 »

Hvis D vit .niaveu skal testes.er det "en pakke"hvor andre ting også indgår..bla.nyrefunktion.stosskifte..og Viborg siger MINDST 150.. Forøvrigt hvad med B vit???Især B12???Har ingen fået injektioner i en periode..Det er det vigtigste vitamin for nervesystemet!!
Viborg har Faste neurologer,som udelukkede tager sig af MS!!Ret nyt..Men havde den samme i ca 15 år..indtil han flyttede..Det er ikke optimalt,at det er en ny hver gang..
Og jeg har ikke oplevet,at jeg ikke har kunnet få svar på prøver,,de ringer såmænd med dem Grin
Logget
danfin
Sr. Member

Beskeder: 301

Vis profil
« Svar #24 Dato: 24 August 2010, 20:34:21 »

B 12 - vitamin er meget vigtigt for nervesystemet. Har selv indtil for nylig (man kan ikke nå alt  Sørgelig) taget 1 ampul ca. ugentligt. De laves på Skanderborg Apotek mod rekvisition. Pris ca. 400 kr for 10.
Har også prøvet B 12 sublingualt (under tungen), men det er vist for små mængder, men bedre end i pilleform da B-12-molekylet er å stort, at det har vanskeligt ved at trænge ind i blodbanerne via tarmen.

Effekt? Tja ....
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #25 Dato: 25 August 2010, 18:09:12 »

Så så, Ann....rolig nu Blink
Grunden til , at de tilbød at teste mit D-vitamin på hospital er fordi jeg er i Novantronebehandling. Tysabri patienter fik samme tilbud på det tidspunkt. Men det er selvfølgelig godt det samme at få det testet på Riget, når de ikke vil udlevere resultatet.

Christian:
De havde på et tidspunkt besluttet på Riget, at alle i behandling skulle have testet D-vitamin, men fandt hurtigt ud af, at det var lidt 'overkill' for Novantronepatienter, da vi får taget blodprøve 3 gange til hver behandling  Grin

Besse:
man skulle bo i Viborg og omegn med den service I tilbydes Smiley På Riget kan man sejle lidt i sin egen sø. Det er heller ikke altid, at jeg får indkaldelse til behandling.....engang, under flytning, havde jeg ikke været så opmærksom på tiden, så ugen inden jeg burde få behandling, havde jeg stadig INTET hørt fra Riget !
Beskeden lød: "Jamen, vi har ingen ledige lægetider!"
Så sagde jeg: " Det er ikke rigtig mit problem - I ved at jeg kommer hver 3. måned, og så må I bare finde en plads. Jeg vil gerne undvære lægetiden, men det MÅ jeg jo ikke"

Gad vide, hvad Riget vil sige til, at Viborg siger 150 på D-vit, når de selv siger, at 50 er fint?

Mht. B12 så tager jeg nogle 'B-multi' tabletter fra Matas. Ingen af mine mange neurologer har fokus på det....heller Tvær
Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
danfin
Sr. Member

Beskeder: 301

Vis profil
« Svar #26 Dato: 25 August 2010, 18:42:11 »

B 12 - næhh. Men min praktiserende læge skriver recept ud på B 12-ampuller - hun vil godt gi det chancen hvis JEG tror det hjælper mig. (At jeg er usikker herom gør jo bare, at jeg selv kan bestemme om jeg vil ha recepten fornyet...).

Det er godt at have en læge med tiltro til patientens dømmekraft mht oplevet effekt af behandling med et (vitamin-)præparat.  Humørgrin
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #27 Dato: 25 August 2010, 18:56:58 »

Så så, Ann....rolig nu Blink
Grunden til , at de tilbød at teste mit D-vitamin på hospital er fordi jeg er i Novantronebehandling. Tysabri patienter fik samme tilbud på det tidspunkt. Men det er selvfølgelig godt det samme at få det testet på Riget, når de ikke vil udlevere resultatet.
Var jeg da ikke rolig Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn
Det er bare den oplysning, som jeg har fået fra sygehus..ville jeg bare videregive..ikke andet  Smiley
Logget

Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #28 Dato: 25 August 2010, 18:57:48 »

Og så tror jeg vist, at der skal skiftes tråd.. Smiley
Logget

Tut
Full Member

Vis profil
« Svar #29 Dato: 26 August 2010, 11:55:22 »

Hej Ann.

Det virker bare så bombastisk, når du kommer med en udtalelse, som du tydeligvis ikke har ret i.
Det kan da godt være, at man på Odense Universitets Hospital ikke kan finde ud af at teste D-vitamin (eller ikke vil), men det kan de (som jeg skrev forud for) finde ud af på Riget og Glostrup, hvis de havde råd.  Smiley
Logget

Sider: 1 [2] 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: