MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 02:55:12

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Forskning
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 ... 6 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Forskning  (Læst 3743 gange)
niels
Newbie
*

Beskeder: 1

Vis profil
« Dato: 02 December 2009, 22:58:25 »

Hmm... måske skulle vi ha' en sticky tråd om baggrunden på CCSVI?

/niels
« Sidste ændring: 16 December 2009, 11:19:40 af hag » Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #1 Dato: 02 December 2009, 23:52:40 »

Ja, en tråd om CCSVI vil være helt fin. Jeg fandt ved et tilfælde noget om det i sidste uge, og har stort set læst alt om det, som jeg kunne finde. Det lyder som et lille mirakel, og hvis det holder stik, så er det måske det vi  MS'ere har ønsket så længe. Men jeg er sikker på at det bliver op af bakke, inden der sker noget i DK. Jeg er spændt på den videre udvikling. Der skal også en del mere forskning til i emnet, inden man kan sige noget afgjort. Men begyndelsen er gjort...

Lisa
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
mongo
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 74

Vis profil
« Svar #2 Dato: 15 December 2009, 17:29:29 »

Her er lige en artikel fra en konference i Bologna den 8 sep 2009.
Den artikel sammenholder det man kan kalde facts:

http://www.fondazionehilarescere.org/cst/eng/090908/1_CSTgenerale_8sett09_eng.doc

Hilsen Mongo
Logget

Normal, men far til en MS'er der er blevet Liberated
christian
Sr. Member

Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #3 Dato: 15 December 2009, 21:05:31 »

MEGET interessant læsning mongo. Specielt det her med at vene-deformationerne faktisk er noget medfødt, og derfor
ikke skyldes MS.

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
mongo
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #4 Dato: 16 December 2009, 10:02:16 »

Hejsa,

Her er så det man mener er årsagen til at MS opstår. Nemlig det forøgede jernindhold i blodet i dele af hjernen.
En god artikel om dette emne, publiceret den 2 sep 2009:

http://www.nature.com/jcbfm/journal/v29/n12/full/jcbfm2009180a.html

Lidt tung læsning, men dog forståeligt.
 Blink

Hilsen Mungo
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 21 December 2009, 23:18:20 »

Jeg har følgende indlæg på scleroseforeningens debatside:

Teorien omkring CCSVI er blevet forkastet her af "eksperter". De vil foreløbig ikke gøre mere ved sagen. Det er blevet hævdet, at det er en teori, der ikke er bevist.

Men, kan nogen fortælle mig, eller henvise mig til et stykke papir, hvor der er UIGENDRIVELIGT BEVIS for at MS er en autoimmun sygdom?Spørgsmålstegn Vi har i årevis fået at vide af fagkundskaben, at sådan er det. Autoimmun - færdig, punktum.

Men er der noget helt sikkert bevis for at det er rigtigt? Er det nogensinde bevist i forsøg? Hvilke forsøg? Foreligger der resultater? Ved man rent faktisk, hvad der sker ved MS? Ved man rent faktisk hvordan de forskellige mediciner virker?

Nej vel?? Vi har bare fået det at vide så mange gange og i så mange år, at det er blevet accepteret som fakta. Men er det rigtigt?Spørgsmålstegn?

Teorien omkring CCSVI lyder for mig mere rigtig. Efter jeg har stillet min seng på skrå, kan jeg mærke en forskel, og det er for mig mere end nok. Jeg kan mærke på min krop, at det er rigtigt.

------

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle kommentarer herinde. Hvad siger I?
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
BR
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #6 Dato: 22 December 2009, 00:49:57 »

@Lisa T  Vi skal lige slå koldt vand i blodet og se hvad der sker de næste par måneder.

@@Anders Jeg har ikke har kyssesyge. Jeg tror min MS er kommet af et trafik uheld jeg har været med i. Tror der er sket nogle ting i min krop hvor bla blodet ikke løber som det skal (ccsvi) Vi er forskellige opbygget gener osv...   

Hilsen Brian           
Logget

diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt - har aldrig taget medicin - liberated i Indien november 2010
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: 22 December 2009, 10:33:06 »

Ja, BR, jeg venter bestemt også med spænding på resultaterne. De næste måneder bliver lange, indtil vi hører nyt.

Men at vente er ikke det samme som at sidde med hænderne i skødet. Der må gerne spekuleres og stilles spørgsmål. Vi er stadig levende og ikke døde.
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 07 Januar 2010, 23:23:14 »

Har I set Finn Sellebergs kommentarer på scl.foreningens hjemmeside?

Han siger:

Simpel operation mod sclerose
I 2010 bliver det også spændende at få afklaret, om andre forskere kan opnå de samme resultater som den italienske læge Paolo Zamboni, der mener at have fundet forsnævringer og ophobninger i de store blodårer på halsen hos scleroseramte. Via en simpel operation mener han at kunne hjælpe scleroseramte. Men Finn Sellebjerg er ikke imponeret over resultaterne:

”Det er mildest talt nogle skuffende resultater, han publicerer. For mig at se vil det her ikke medføre færre attakker. Men det er vigtigt at få afklaret, om andre forskere kan finde de samme tegn på forandringer i venerne som Doktor Zamboni, og i så fald om den nye viden kan udvikles til noget,” siger han.
-----------

Det lader ikke til at han læser alle de patienthistorier, om hvor meget bedre de har fået det, eller også vil han bare ikke indrømme det. Jeg venter spændt på resultater. Gad vide, hvor længe de herhjemme vil benægte, at patienter har fået et bedre?? Hvorfor han kalder Zambonis resultater for skuffende, forstår jeg ikke, de er da lige det modsatte.
« Sidste ændring: 08 Januar 2010, 09:18:29 af Lisa.T » Logget

Per West
Gæst
« Svar #9 Dato: 08 Januar 2010, 11:18:17 »

Det er desværre sådan, at der er ikke rigtig nogle negative personlige konsekvenser ved at stille sig på bagbenene med korslagte arme, og så sige: nej. Det er ligegyldigt for den enkelte, om det så er en førende inden for scleroseforskning, en bankdirektør eller en statsminister.

Der har ingen konsekvens for den enkelte, at ligge andre til last, for man kan altid bare stille sig op, og med et smil sige: Undskyld. Jeg tog fejl.

Noget med kors og bånd og stjerner på, tror jeg... (c:
Logget
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 08 Januar 2010, 12:03:25 »

Enig Per - det er for nemt.

Men der skal man passe på - for når det viser sig at CCSVI er svaret alligevel - så ser man måske ikke så klog ud bagefter....

Det minder om dengang de kloge hoveder var enige om at jorden var flad!

christian
Logget

mongo
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #11 Dato: 12 Januar 2010, 16:47:14 »

Hejsa,

Jeg fandt lige i "The Medical News" en slags status over hvad man angiver for de største opdagelser omkring MS i 2009.

http://www.news-medical.net/news/20091223/National-MS-Society-calls-for-grant-applications-to-examine-the-impact-of-CCSVI-hypothesis.aspx

Samtidig opremser TMN de mest lovende projecter for fremtiden. Herimellem er både CCSVI og Stam celleforskningen.
Det er rart at få det hele lidt i perspektiv fra en "måske uvildig" observatør.  Spørgsmålstegn

D - vitamin forskningen og dets indvirkning på MS er også nævnt som et faktum nu. Mon det er blevet anderkendt her i landet??

Hilsen Mongo
Logget

mongo
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #12 Dato: 12 Januar 2010, 17:20:46 »

Hej igen,

I relation til ovenstående har National MS Society Også gjort status over hvad der er sket på CCSVI området og hvor man står lige nu i forskningsforløbet.
NMSS og MS Society of Canada har netop indhentet oplysninger fra mulige selskaber der vil påtage sig at udføre CCSVI forskning. Det skete 6 jan. Og i dag den 12 jan går de i gang med at evaluere de mange (fra 7 lande) forslag der skal nyde støtte. De udvalgte selskaber skal så senest den 9 feb indsende fuld beskrivelse af deres forslag til forskningsforløb.
Ekspert gennemgang i Maj 2010 og udvælgelse at dem der skal få støtte i Juni 2010. Forskningen skal så starte juli 2010.

Som man kan se er der da nogen der tager CCSVI for seriøst.  Kys

http://www.nationalmssociety.org/research/research-news/news-detail/index.aspx?nid=2206

Hilsen Mongo
Logget

christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #13 Dato: 13 Januar 2010, 00:23:08 »

Denne her nye undersøgelse viser, at immunforsvaret ikke er aktivt i tidlige læsioner i hjernen. Først ved ældre læsioner dukker T-celler osv op i stort tal (sikkert for at rydde op - min tolkning).

Se her (fundet på TIMS): http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20035511?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=30 (advarsel - ret kompliceret at forstå - (så måske har jeg misforstået  Grin ))

christian
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #14 Dato: 26 Januar 2010, 17:58:19 »

Nu begynder det at ligne noget!! Ved ikke hvor mange af jer er på facebook, men idag står der følgende efter at der har været et internationalt møde med Zamboni og andre:

Received an e-mail from Dr. Zamboni this morning-

A Consensus Conference on Venous Malformations - headed by Prof. Byung B Lee from Georgetown - and experts from 47 countries- studied the evidence and unanimously voted in favour of officially including the stenosing lesions found in CCSVI in the new Consensus document and Guidelines. Now published-

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20087280?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=1

This paper can be brought/linked to interventional radiologists and vascular surgeons. CCSVI lesions are classified as a truncular venous malformations - which means that vascular doctors have now classified this disease, CCSVI, as congenital- and preceding MS lesions.

Vascular doctors have agreed. CCSVI comes first.

Dr. Zamboni has been speaking to medical panels around the world. Yesterday was a "4 hour machine gunning of questions" by the Italian, Canadian and US MS Societies in Milan- Dr. Zamboni said he was able to answer all the questions with scientific evidence, and was quite pleased with the meeting's outcome. He'll be in North American soon.

Linket virker ikke endnu, det er først ved at blive udarbejdet. men NU nærmer vi os sandheden !!!!
Logget

Sider: [1] 2 3 ... 6 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: