MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 03:24:55

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  NEUROLOGER OG LÆGESTANDEN
« forrige næste »
Sider: [1] 2 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: NEUROLOGER OG LÆGESTANDEN  (Læst 995 gange)
Besse
Gæst
« Dato: 21 August 2010, 21:42:47 »

Efterhånden bliver det et hadeforum..Læger er kun til ,for at gøre livet surt for os med MS..Da der kom medicin som kunne bremse for udviklingen af ms, var der lys forude.
Mange har formodentlig haft glæde af behandlingen.Så kom Tysabri..nu ville vi alle have det!!Heldigvis har MANGE haft glæde af det Humørgrin nu er der så et nyt tiltag .Hvor lang tid tog det før DK accepterede Tysabri???  Tålmodighed..Cancerpatienter venret op mod 2 år,på at midler godkendes herhjemme ,på trods af,at de er godkendt i udlandet..De har heller ikke tid at give af. Sørgelig 
  I jeres "forord" står der  VI ER IKKE LÆGER..  Jeg synes det går i den retning Sørgelig
Logget
per west
Gæst
« Svar #1 Dato: 21 August 2010, 22:39:37 »

Besse.

For mig er det nærmest blevet til forargelse, men jeg er også kommet så sent ind i scleroseverdenen, så jeg ikke lige er vænnet til den verden som den udgør.

Da CCSVI-teorien kom frem, blev jeg fyldt med håb, men det blegnede så meget efterhånden som lægerne holdt det ene mål op efter det andet, som der lige skulle bevises, forinden man så faktisk kunne gå i gang med en behandling. Og da det endelige mål som var Buffalo så blev offentliggjort, så vælger lægerne så at bruge endnu 2 år på forsøg som intet kan bevise så vidt jeg kan overskue, ud over at indføre en scanningsmetode som viser at der ikke er tale om forsnævringer, og lykkedes med at få dette offentliggjort i et medicinsk tidsskrift.

Da jeg tog til udlandet og fik målt, at jeg faktisk lider af forsnævringer i halsvenerne, og viste dette til min læge som så henviste mig videre i systemet, kom optimismen igen, men den blev så brat slukket da jeg stod på Rigshospitalet, og fik at vide at Per Soelberg havde forbudt Karkirurgerne at behandle mig, da der ikke er bevis for at det kan hjælpe på min grundsygdom, på trods af at samme læger påstår at denne anden lidelse ikke har noget at gøre med grundsygdommen.

Det er vel ikke forbudt at tænke selv og drage sine egen konklusioner, selv om man nu har fået diagnosen Sclerose, og ved at ens hjerne sikkert forsvinder i ekspressfart. For på det punkt tror jeg på lægerne, og undrer mig så over at de ikke er mere ivrige for at gøre noget ved det.

Efter min mening bestemmer lægerne selv, i hvilken retning et forum som dette skal gå.

Logget
Lis
Gæst
« Svar #2 Dato: 21 August 2010, 23:05:37 »

Hej

Alt, hvad der har været af behandling i offentligt regi for MS til nu, har været symptombehandling.

Vi har aldrig før været tættere på en opklaring at årsagssammenhænge i sygdommen, end vi er nu

Tænk, hvis vores kamp og ihærdighed (læs: stædighed) kunne føre til forbedring af alle MS-ramtes liv, og lige så vigtigt: Profylakse for vores efterkommere!!

Så vil mange være sparet for meget!

Tænk, hvis blot 1/10 af scleroseramte i Danmark SAMMEM kunne finde ud af at forfatte og underskrive breve til offentlige instanser og "væsener" vedr. CCSVI!
Og en anden 10. del kunne finde ud af at SAMMEN at afholde en fredelig demonstration på Islands Brygge.

Men kan vi det?

Lis
« Sidste ændring: 22 August 2010, 08:46:03 af Lis » Logget
per west
Gæst
« Svar #3 Dato: 21 August 2010, 23:15:47 »

Sjovt som emner dukker op. Man skulle tro man blev tankelæst.. Blink

http://www.youtube.com/watch?v=7cOxSbvWFVE&feature=related

Militant sclerosist.. Tjaaa. Jeg tror det er vigtigt at der også skal være plads til dem. Især nu hvor der er lys for enden af tunnellen, især for nytilkommere..

Så må vanetænkning vige, selv om det føles dejlig trygt fordi det er kendt.

Der er jo ikke grund til at anbefale en dårlig bog, selv om man selv har brugt en pokkers masse tid på at læse i den, fordi der ikke var andre og nyere bøger.
Logget
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #4 Dato: 24 August 2010, 15:29:06 »

Talte med sygeplejerske i går om CCSVI Smiley

Som hun sagde følger de alle med i udviklingen (også neurologerne), men så længe der ikke foreligger nogle dokumenterede beviser fra forskning, kan de ganske enkelt ikke sige noget/udtale sig. De modarbejder ikke på nogen måde.
De afventer resultater fra forskning, som kan bruges til noget..og de håber i stor stil at det virker.

Forskning er dyr, og det har DK ikke råd til at sætte i gang.
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #5 Dato: 24 August 2010, 15:44:09 »

Rart at vid, at de følger med. Mht resultater, siger "de" slet ikke noget til resultaterne fra Kuwait?? De er både dokumenterede, har rimeligt mange med og lavet af fagfolk.
Af en eller anden grund ses der bort fra disse resultater, selvom de jo er FULDT DOKUMANTEREDE! Tag dem med næste gang du er på besøg hos "dine folk".
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #6 Dato: 24 August 2010, 15:48:45 »

Beklager Lisa..men Kuwait anser jeg nu heller ikke for ret meget i forhold til MS..hvor mange MS'ere har de?
Så kan godt forstå at lægerne venter på resultater fra 'MS-lande'.

Og 'mine folk' er bare min behandlende sygeplejerske..1 gang om måneden Smiley
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #7 Dato: 24 August 2010, 15:52:11 »

Ann: Ca 6000 MS-patienter i Kuwait  Blink
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #8 Dato: 24 August 2010, 18:42:57 »

Jamen dog! Er der så mange, det regnede jeg nu ikke med  Chokeret

Men de er alligevel ikke et land, som man hører meget om i norden..derfor har jeg ikke meget fidus til dem.
Højst sandsynlig forkert..men jeg er også lidt 'konservativ'  Humørgrin
Logget

Besse
Gæst
« Svar #9 Dato: 24 August 2010, 20:19:11 »

Mon  neurologer ikke gerne så vi blev raske???Det er ikke min fornemmelse,at de ikke gerne så,at de kunne helbrede..Men der er de forbistrede rammer..Der er en pose penge,og ikke flere..
Jeg elsker bestemt ikke ALLE læger.
Jeg har taget MANGE ture med lægerne gennem årene,og er ikke en artig patient..Jeg tror min krop ved bedre end lægerne,hvad der er godt for den :oOg hvis det så ikke er det rigtige,må jeg betale regningen.

Lad lige være med at lade "det hænge i luften" ..at sclerosemedicin er noget skidt.. Men måske er det mine øjne som snyder mig ???Igen Græder
Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #10 Dato: 24 August 2010, 21:19:11 »

Er nu heller ikke autoritetstro efter min mangeårige kamp med div. læger for at få diagnosen.
Men medicinen, som der er mange forskningsresultater på, har hjulpet mig rigtig meget, efter en medicinfri periode, hvor det begyndte at gå i forkert retning.

Neurologerne vil i lige så høj grad gerne slippe sygdommen, hvis vi kunne blive raske..pengene mangler til forskning.

At påstå andet minder lidt om paranoia  Blink
Logget

per west
Gæst
« Svar #11 Dato: 24 August 2010, 22:27:37 »

Hvis Neurologerne, som reelt sidder og fordeler forskningsmidlerne som indsamles i Scleroseforeningen, så gerne ville have at patienter blev raske, så havde de nok sat penge af til at undersøge det der mystiske CCSVI. Men det har de ikke, så ergo. Det er ikke et absolut must, at vi skal blive raske.

Realiteterne taler jo for sig selv. 15.000.000 kr. fra de store foreninger i USA og Canada til fordeling 7 steder over there over 2 år. Og så vidt jeg husker ca. 15.000.000 kr. alene i lille DK, til forskning i konventionel medicin sidste år. Ikke forskning i egentlig mulig helbredelse, men mere progressionshæmmende medicin. Som indvoldsorm.

Og hvorfor kunne Buffalo ikke få andel i de forskningsmidler? Det var nok fordi de nu var nået til fase 2, hvor de ville igang med egentlige indgreb.

Det ville nok gå for hurtigt så hellere fordele midlerne ud til forskning i teoretiske sammenhænge og bedre metoder til at scanne.

Paronid = Realist i dette spil. Sclerosepatienter har det problem, at de dør for langsomt til, at omverdenen rigtig kan forarges eller patienter række ud efter hvert et halmstrå som viser sig, som sendt fra himlen. Og patienterne befinder sig måske lidt for godt i det beskyttende miljø, som meget tjenstvilligt omklamrer dem her i Velfærdsdanmark hvor mange er afhængige af at vi har kronisk syge.

Hvorfor ændre på noget, hvor alle tilsyneladende er meget tilfredse.  Humørgrin

http://www.youtube.com/watch?v=AazObF_pHSU
« Sidste ændring: 24 August 2010, 22:39:57 af per west » Logget
danfin
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 301

Vis profil
« Svar #12 Dato: 25 August 2010, 08:22:33 »

http://www.youtube.com/watch?v=AazObF_pHSU

Hvis man mener fr. Olsen her er troværdig som fagligt argumenterende person, så er denne video hovedet på sømmet hvad angår medicinalindustriens gøren og laden (vær).

Den styrker (desværre) min negative tænkning om dem... mit ønske er, at vi ms-ramte har overskud til at gennemskue Systemernes drivkræfter, og energi til at samle os selv op med hjælp fra ikke-systembundne personer og netværk.

Heldigvis er der mange der har det i MSForum.dk  Kys

Bernt
Logget

MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4
Nina Ansbjørn
Full Member

Beskeder: 211

Vis profil
« Svar #13 Dato: 25 August 2010, 08:34:18 »

Hold k*** hvor er det bare en deprimerende video Bernt, men jeg er glad for linket - for det styrker min tro på, at ikke alle læger vil os patienter det bedste, og det skal de f****** (må ikke bande) slippe af sted med  Vred

Per - jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg håber, at vi kan få sat gang i tv-cirkuset - så skal jeg i hvert fald nok gøre mit til at få frem, at Rigets læger tager sig betalt af medicinalindustrien, jfr. diverse links via Ekstra Bladet. Måske skulle jeg overveje at sende en forespørgsel til Ekstra Bladet på ny og høre dem ad, om det ikke var en idé at lave en opfølgning på disse links (http://www.msforum.dk/index.php/topic,211.0.html

Kh Nina
Logget

CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011 ~ dokumenteret mindre formindskelse af plakpletter og er fuldstændig symptomfri Smiley
Besse
Gæst
« Svar #14 Dato: 25 August 2010, 09:58:56 »

Havde i været i tvivl om,at mange læger er betalt af medicinindustrien??
 Græder Græder
Logget
Sider: [1] 2 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: