MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
23 Maj 2012, 02:56:56

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.776 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Liberated!
| | |-+  Benedikte Liberated! 2.sep 2010
« forrige næste »
Sider: 1 [2] 3 4 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Benedikte Liberated! 2.sep 2010  (Læst 2753 gange)
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #15 Dato: 02 September 2010, 22:15:31 »

så er det i dag... jeg er spændt...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Benedikte
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 57

Vis profil
« Svar #16 Dato: 07 September 2010, 04:35:22 »

Kære Alle

Så er jeg hjemme igen, jeg fik begge sider lavet og det gik fint, men sikke en omgang, desværre ikke de store forbedringer endnu, men flere små, så tænker det nok skal komme.
Jeg er bare så træt så træt, skriver igen når jeg bliver frisk.

Til Vibeke
Sødt af dig at tæke på mig Smiley

KH Benedikte
Logget

PPMS. 2001. Kørestol /10 m rollator 2010.EDSS 7.0
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #17 Dato: 07 September 2010, 07:02:22 »

Hej Benedikte

Velkommen hjem!  Tillykke med din procedure.

Jeg glæder mig til at høre mere fra dig  Blink

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Vibeke
Full Member

Beskeder: 102

Vis profil
« Svar #18 Dato: 07 September 2010, 09:03:08 »

Hej benedikte
Hvor blev jeg glad her til morgen, da jeg læste du var hjemme og i god behold. Allerede små forbedringer, så kan du være sikker på, at der vil ske meget mere. I Indien siger de,at man ikke skal forvente noget, før der er gået op til et helt år.Selv om jeg jeg kun har vist mig på ms forum i kort tid, har  jeg på sidelinien fulgt dig i lang tid, og jeg har altid beundret dig for dit varme kærlige og positive sind.At du er træt ,forstår eg godt, det er jeg stadig selv, men nu skal du bare hvile, og nyde at du tog skridtet, og nu kan se lysere tider i møde.
Kærlig hilsen Vibeke
Logget

SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat
aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #19 Dato: 07 September 2010, 12:15:09 »

Godt at høre at det er vel overstået.
Ser frem til at høre mere når du er kommet over din træthed.
Forståeligt at du er træt med det du har været igennem.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #20 Dato: 07 September 2010, 13:12:30 »

bare det at der er forbedringer... vi snakkede inden du kørte afsted om at det ville være super hvis det bare stoppede.... så forbedringer.. stort... og hvis kim så kan holde dig lidt i nakken er det bare fremad.. og så sund mad...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #21 Dato: 07 September 2010, 19:02:17 »

Jaaaee!!!!!!!!!! hej  Benedikte

Velkommen hjem. Både fruen og jeg krydser alt der kan.
Jeg skal ikke være klog på hvor lang tid efter man kan vente forbedringer. Faktisk så tvivler jeg på at nogen kan sige noget som helst singifikant omkring dette - givet indgrebets levetid. Det jeg kan sige noget om er at Tina fortsat oplever stigende forbedringer - altså bedre end for en uge siden - her efter en måned. Men jo hårdere man er angrebet - jo længere tid vil det tage at genvinde noget af det tabte. Som Anders siger : Spis nu for h..... sundt. Det er ikke nu du har brug for at din modstandskraft/immunforsvar slides op i et forsøg på at nedbryde chokoladefrøer.

Knus

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Lis
Gæst
« Svar #22 Dato: 07 September 2010, 19:14:23 »

Lieber der Hansi  Grin

Lige et lille kvæk herfra:

Jeg tror på, at glæde også er med til at gavne immunforsvaret, er man smaskforelsket bliver man f.eks. ikke forkølet, - og bliver man glad af et par chokoladefrøer, - så æd dem! Men helt uden dårlig samvittighed, for ellers skader de!

Knus
Lis
« Sidste ændring: 07 September 2010, 19:16:10 af Lis » Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #23 Dato: 07 September 2010, 19:32:03 »

Der vil jeg helt og fuldt holde med Lis - chokolade skal der til!!!!!
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #24 Dato: 07 September 2010, 19:34:14 »

ØØØØJJJJHHHH

Fru skolelærer

Du har selvfølgelig ret.

Til Benedicte:
Udover min selvtillid tager skade af ikke at kunne stave til signifikant, såeehh. Det jeg mener er bare : Der er så mange ukendte faktorer der spiller ind omkring succes/knapt så meget succes. Jeg har da, belært af asketen Anders' eksempel, købt nogle børnemagnyl (til Tina), selvom det strider mod min logik. Som gammel matematiker så elsker jeg jo : "alt andet lige" - og det betyder jo hvis du holder disse spilleregler konstante - ja så har du ikke påvirket udfaldet. (så har du ikke selv forårsaget miseren)

Gør det der føles rigtigt for dig

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Benedikte
Jr. Member
**

Beskeder: 57

Vis profil
« Svar #25 Dato: 19 September 2010, 21:08:55 »

Kære Alle

I skal have tak for jeres søde hilsner, de har gjordt godt på de svære dage, som heldigvis er fortid nu Smiley

De første dage i Polen var super, vi var sammen med 9 personer som også bliv behandlet for ccsvi og alle med fremskridt mere eller mindre, det hele var bare så godt og super prof, jeg kunne kun være tryk, og det var jeg også.
Men hvor blev jeg nervøs og fik spasmer fra top til tå, da de begyndte på indgrebet, de måtte holde mine ben ellers havde jeg sparket dem.
I min H.side på halsen har jeg en kæmpe vene men uden nok tryk ca. 50 % af det normale på ca.400, de fandt forsnævringen længer nede, så den blev klaret, men i guder hvor er det ikke rart, godt det kun er et øjeblik, men dejlig at hører ens blodet få frit løb.
Da de behandlede V.side, som også havde tryk på 200 forsvandt mine spasmer(men de kom igen) behandlingstid var kun 25 min og alt var gået godt, lægerne var meget positive ved brug af ballon og ville ikke sætte stent ind, som jeg ellers havde sagt ok til, hvis ikke ballonen var nok, det blev jeg meget lette over, de ønskede at se igen om ca.5 mdr.
De næste dage var noget skidt, jeg havde ingen krafter og måtte have hjælp til næsten alt, kunne ikke sove om natten for smerter i lysken, det var i begge sider, så det havde ikke noget med indgrebet at gøre, jeg var bange og græd om natten, var det nu gået helt galt med mig, hvor var jeg dog ked af det.
Men jeg måtte prøve at tage mig sammen og være positiv, det hjalp lidt da min mand kunne se at mine tærer slet ikke var krumme mere og når han endelig fik mig op fra toilette, stod jeg helt ret mens jeg holdte fast i de greb der var, før stod  jeg altid for over.
Efter 10 dage i Polen, var det godt at komme hjem, jeg har været så træt, men er ved at komme med igen og smerangeterne er væk og krafterne er næsten helt tilbage, så jeg er glad igen.
Jeg er næsten bange for at skrive det, bange for at blive skuffet,men nu gør det,for der er sket noget med min krop, den gør små ting igen, som den ikke har kunnet længe, når det sker bliver jeg helt varm og smiler og tør ikke sige det højt Smiley
Det er også super dejligt når andre opdager en lille ting.

En glad hilsen fra Benedikte Smiley
Logget

PPMS. 2001. Kørestol /10 m rollator 2010.EDSS 7.0
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #26 Dato: 19 September 2010, 21:17:49 »

Hejsa Benedikte.......

Hvor er det bare dejligt at høre nyt fra dig benedikte..... Og super dejligt at du er optimist og kan mørke små forbedringer...... Jubii..

Håber du forsat får fremgang.......

Kram Leif....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #27 Dato: 19 September 2010, 21:57:57 »

Hej Benedikte.
Dejligt at høre godt nyt fra dig.
Lyder til at du har haft nogle hårde uger, men nu er du på vej.
Skønt. Held og lykke med det.

K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #28 Dato: 19 September 2010, 22:18:42 »

Det er SÅ fantastisk at læse... og som vi snart har snakkede om mange gange så vil det være så godt hvis det bare er stoppet... jge er ikke i tvivl om at det godt kan gå frem a for dig og hvis det gør så er det bare helt sikkert at alle der har været i tvivl , på ingen måde kan være det mere... jeg er så glad på dine vejne... nu skal jeg lige hjem her fra polen endnu engang og så kommer jeg altså ned forbi...
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.563

Vis profil
« Svar #29 Dato: 20 September 2010, 09:16:12 »

Tillykke Benedicte, at du har overstået det, og trods lidt besvær, nu er på vej frem. Jeg håber for dig at det fortsætter.

Det er flot, at du allerede har mærket bedring. Jeg kan se på sin signatur, at du har PPMS, og ifølge Zamboni mærker netop den gruppe ikke altid fremgang, hvis de mærker noget overhovedet.

Dejligt at det går fremad for dig.

Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Sider: 1 [2] 3 4 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: